Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Bojuje s ním celý život. Tentokrát by se mu však rád pokusil zabránit. Ani Poirot není ze železa. Těžko si to sice připouští, nicméně omdlí-li člověk z ničeho nic po dobré večeři, zkonzumované v příjemné restauraci ve společnosti přátel, pak je to přinejmenším důvod k zamyšlení. Neřku-li přímo k nějaké radikální změně životosprávy, nebo alespoň k ozdravnému pobytu. Ostatně pobyt v přímořských lázních na devonském pobřeží nemůže, podle Poirotovy věrné slečny Lemonové, nikomu ublížit. Trocha cvičení, hodně odpočinku a promyšlená dieta – a za čtrnáct dní bude Poirot zase jako rybička. Ovšem společnost, která se sem za zdravím a odpočinkem sjela, rozhodně Poirotovi klidu nepřidá. Naopak. Jeho pronikavému vnímání nemůže uniknout latentní zlo, které jako mor otravuje ovzduší tohoto nádherného místa. Zlo, s nímž má celý život co do činění, jemuž by se ale tentokrát rád pokusil zabránit. Ani on však, bohužel, není všemocný. (Česká televize)

(více)

Recenze (79)

Lupes 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Tento díl rozvádí starou zápletku novým a propracovanějším stylem. Parádní kulisy, promyšlený modus operandi... jen kolem ukrývání na pláži a absenci kontroly "mrtvé" je to až příliš na náhodu a pramálo pravděpodobné. Škoda. I tak se ale jedná o nečekané rozuzlení a překvapivě komplikovaný vztahový propletenec. A právě soustředění na vzájemné vztahy a charaktery postav jednotlivých případů dávají románům Agathy největší sílu a pokud zamíří autorka jiným směrem, je to většinou velký průšvih. Pozn. Verzi s Ustinovem považuji za rovnocennou. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Mě tyhle delší díly prostě baví. Ani není moc poznat, že to je natáčeno již po roce 2000. Hercule Poirot je pořád vtipný, navíc je vidět, že má jeho postava vývoj. To je moc dobře. Kromě toho je tenhle případ parádně zamotaný, což se projevuje i v konečném rozuzlení, které je velmi nápadité. Výtečný díl. ()

Reklama

Autogram 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Výborne prepracovaný scenár a všetko perfektne zahrané, nechýba humor a zaujímavé situácie. Zápletka, zavádzanie diváka a neuveriteľne komplikovaná vražda, všetko typické pre Agathu Christie je dotiahnuté do detailov. –––– Tak vy ste Hercule Poirot. To je zvláštne, vždy som si myslel, že neexistujete. –––– To je najdiabolskejší plán, aký som počul. ()

LencaN 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

S08E01 - Poirot dostává od lékaře příkazem pobyt v lázních. Společnost mu dělá Hastings, který se musí na čas odtrhnout od své zrovna otevřené argentinské restaurace. Lázeňský hotýlek se nachází na ostrově, kam přes mělčinu hosty z pevniny přiváží správné udělátko. Takové vozítko jsem ještě nikdy neviděla a obávám se, že bych měla strach do něj nastoupit. Ale hotel byl kouzelný, všude kolem pláže, skály, moře, tráva, tenisové kurty, uvnitř parní lázně. Poirot má co dělat, aby se nezbláznil z naordinované dietní stravy kvůli jeho nadváze, ale zároveň cítí přítomnost zla a tuší, že se něco zlého přihodí. Ale těžko zjistit, kdo má nekalé úmysly, dokud se opravdu něco nestane. Jednoho dne je kolem poledne nalezena na pláži mrtvola dámy, která měla velmi kladný vztah k mužům a proto jsou motivy všech přítomných o to peprnější. Tady mě vysloveně dostalo provedení celého činu, toto jsme tu ještě neměli. Byla potřeba vysoká koordinace, promyšlenost a taky štěstí na ty spráné náhody. Ale překvapení to bylo pořádné. ()

jendamaty 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

zajímavé, ale naplánovat takovýto zločin, to chce tedy opravdu koule... nešlo by to jinak a jednodušeji? baví mě, že poirot vždycky už od začátku vypadá, že všechno tuší a že je mu všechno jasné, přitom se vražda vždy stane a na rozuzlení přijde po nějaké nejapné poznámce Hastingse... ale tak to k tomu asi holt patří, jinak by to nebyla zábava :-) NELOGIČNOSTI (SPOILERY!!!) - že by v jeskyni zůstal parfém někoho, kdo tam byl cca 20 minut, je vážně hloupost - jak mohl vrah vědět, že s ním ta žena pojede na loďku a že nebude chtít u mrtvoly zůstat ona? - ano, házet předmět doličný z okna je vážně meganenápadné :-) - co ten kněz tam? zajímavá postava, ale jeho přítomnost na místě moc nedává smysl ()

Galerie (6)

Zajímavosti (5)

  • Burgh Island Hotel, v ktorom sa natáčala táto epizóda, patrí k najvzácnejším európskym architektonickým príkladom štýlu Art Deco. Zaujímavosťou je, že Agathu Christie inšpiroval pobyt v tomto luxusnom hoteli hneď k dvom knihám: okrem knihy "Zlo pod slnkom" tu vzniklo aj jedno z jej najdramatickejších diel "A neostal ani jeden". (lemonova)
  • Pokud by Lionel (Russell Tovey) už nešel do vody, ale vracel by se hned do hotelu, šel by logicky s Redfernovou (Tamzin Malleson), která spěchala také do hotelu na tenis. Proto by se nemohla oddělit a běžet na místo vraždy. Jak by Lionelovi zdůvodnila zběsilý běh na jinou pláž, když spěchala na tenis do hotelu, tedy stejným směrem jako Lionel... Pro Lionela nebyl sebemenší důvod, aby šli do hotelu odděleně. Kde tedy zůstal Lionel, když spěchal do hotelu a už neměl čas jít znovu plavat? Celý vražedný plán je postaven na zcela nepravděpodobných předpokladech, přičemž i sebemenší odchylka od plánu by jej zcela zhatila. Kdyby např. Redfernová nemohla hodinky přenastavit dopředu, např. proto, že by Lionel, pro teplotu vody, vůbec do vody nešel, celý plán by nevyšel. Totéž platí i pro zpětné nastavení hodinek. Jak mohla Redfernová vědět, že bude mít příležitost k jejich zpětnému přestavení? Plán byl sice geniální, ale reálně by se velmi těžko podařil, protože počítal s velkým množstvím neovlivnitelných okolností. (pjotri)
  • Když v závěru filmu Poirot (David Suchet) shrnuje události a usvědčí vrahy, dochází k jedné nelogické a nesmyslné situaci: Poirot vysvětluje, jak madam Redfernová (Tamzin Malleson) přenastavila hodinky Lionela (Russell Tovey) na pláži o cca 15 minut dopředu, tedy z 11:30 na 11:45. Poté, až Lionel vylezl z vody, se ho zeptala, kolik je hodin a on správně odpověděl, že 11:45. Následně měla Redfernová vrátit čas na hodinkách zpět na původních 11:30. Toto ale není možné. Lionel spěchal, aby stihnul rozhlasový pořad, a čas, posunutý dopředu na 11:45, by logicky způsobil u Lionela ještě větší spěch – vždyť by se mu tím čas na doběhnutí do hotelu k rádiu hodně zkrátil a hrozilo by, že vysílání nestihne. Proto by nemohla Redfernová vrátit čas na hodinkách zpět, neměla by k tomu už příležitost. Logika věci říká, že Lionel by se lekl, že vysílání nestihne a už by nešel znovu do vody, jak bylo natočeno, a Redfernová by tak už neměla sebemenší šanci na přenastavení hodinek zpět. Navíc by Redfernová zanechala otisky na Lionelových náhradních brýlích, které by neuměla nijak vysvětlit, protože s nimi nikdy nemohla přijít do styku. (pjotri)

Reklama

Reklama