Režie:
Brett RatnerScénář:
Ted TallyKamera:
Dante SpinottiHudba:
Danny ElfmanHrají:
Anthony Hopkins, Edward Norton, Ralph Fiennes, Harvey Keitel, Emily Watson, Mary-Louise Parker, Philip Seymour Hoffman, Anthony Heald, Ken Leung (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Will Graham, agent FBI, je sice muž středního věku, a přece je již třetím rokem v penzi. Do důchodu odešel po vyšetřování série mimořádně brutálních vražd, kdy se seznámil i s doktorem Lecterem. Ten mu tehdy pomáhal. Will ovšem netušil, že mu pomáhá právě ten, po kom pátrá. Někdejší kolega Jack Crawford má nyní na krku neméně hrozivý případ. Masakr dvou rodin, vždy za úplňku. Do plného měsíce nyní zbývají tři týdny, když Jack požádá Willa o pomoc při pátrání po muži, který je s největší pravděpodobností geniálním šílencem nebo ztělesněním zla. Agent ve výslužbě musí znovu nasadit vlastní život a riskovat bezpečnost své rodiny. Jen tak má šanci Červeného draka vypátrat. (Bontonfilm)
(více)Videa (2)
Recenze (615)
Vzpomínáte na různé režijní nápady z Mlčení jehňátek, jako byla např. scéna se zvonkem v závěru, psychoušovo předvádění se před zrcadlem či scéna s brýlemi na noční vidění? Tak ničeho podobně osvěžujícího se zde nedočkáte. Rattner je totiž dřevo. Obyčejný rutinér, který vrší jeden obyčejný obrázek za druhým, celé je to takové nezajímavé, nudné. Nemá to atmosféru, pouze jedinkrát, na konci filmu, mi přeběhl slabounký mráz po zádech. Norton s Keitelem to odzívali, o Hopkinsovi ani nemluvě, naopak Emily Watson s Fiennesem byli skvělí a oni dva jsou jediným důvodem, proč se na tenhle film dívat. Takže ty dvě * dávám jenom za ně...Rattnere, vrať se mezi béčka, saláte! ()
Skvělá kriminálka, která bere dech. A někde mezi tou fibrilací si říkáte, proč je to najednou úplně mimo Lecterovskou škálu. Seriový vrah je tu sice naprosto fantastický, před rolí a výkonem Ralpha Fiennese klobouk dolů, ale Hopkins oproti Mlčení jehňátek byl jen jakýmsi záchytným bodem, možná jen Deus ex machinou a tady to právě začalo jaksi ubírat na síle. Ke konci už celá detektivka byla o tom, kdy už to konečně skončí. No, co budu povídat, dvě vraždy na film o Lecterovi a ještě jednom šášulovi je docela málo. A pozor, jen se o nich mluvilo, nic nebylo vidět. To je jak Hamlet bez Hamleta... zase se někam schoval. ()
nechtěl jsem srovnávat s předešlými díly, ale nakonec mně to prostě nedá! Nebudeme si nic nalhávat, kvalit mlčení jehňátek to zdaleka nedosahuje ( ty jsou jednoduše někde úplně jinde), ale zase je to o dost lepší než Hannibal. Zatímco v předešlých dvou dílech byla postava Dr. Lectera stěžejní, v tomto třetím díle má nejmenší důležitost a to filmu kupodivu prospívá! Celý film tak na svých bedrech nesou Edward Norton ( v roli agenta Willa Grahama) a hlavně výborný Ralph Fienes! Pouze škoda, že jeho postava nebyla vykreslena ještě více hrozivě ( což možná tvůrci udělali záměrně ) , aby tou největší " zrůdou" v divákových očích zůstala nadále postava Dr. Lectera. Více než zdatně jim sekundují Harvey Keitel ( v roli Jacka Crawforda ) a Emily Watson ( v roli nevidomé Reby ). Nemůžu nezmínit vynikající hudbu Danyho Elfmana. Co říci závěrem, Red dragon není takovou úchvatnou a inteligentní podívanou jako bylo the silence of the lambs, ale pokud k tomuto snímku přistoupíte jako k " obyčejnému krimi- thrilleru " nebudete zklamáni. Tomuto třetímu dílu jsem se dlouhou dobu vyhýbal, po mém zklamání z Hannibala, ale o to více jsem rád, že jsem si k tomuto snímku cestu našel! ()
A podívejme se, ona je z toho docela příjemná trilogie a téma je pořád aktuální. Obloukem se vracíme do nejoblíbenějšího období, kdy pan doktor úřadoval za plexisklem a celý příběh s ním procházíme jenom pro to, abychom se dočkali kouzelné tečky na téma agentka čeká. Ale málo platné, ačkoli je Clarice jakoby všudypřítomná, skutečnost, že jí má nahradit celá slovutná trojice v podání Nortona, Fiennese a Keitela, jednoduše nestačí. Takže se dostávám ke stejnému paradoxu jako v Jehňátku, kdy scény Hopkinse byly zatraceně dobré, ale bylo jich málo. A tady byla navíc jen ta milá slepá slečna a upřímná scénka z badatelny. (A samozřejmě to nevypadá jako retro, ale o to tu vážně nejde.) ()
Co si budeme namlouvat, je to očividně jednodušší přepis Mlčení jehňátek (nebo naopak, pokud počítáte dobu vzniku předlohy). Není to tak dobré, jako Mlčení, které bylo čistokrevným kriminálním thrillerem, ale zase mnohem lepší, než nudný Hannibal. Jeden problém tvůrců byl, že v reklamě vsadili na Anthony Hopkinse (což je vidět i z posteru), který je zde pro děj sice v základě důležitou, ale jinak velmi okrajovou postavou. Takže kvůli reklamě všichni čekali, jak bude téměř na každým záběru a ono ejhle. Chyba lávky a on tam není víc jak deset minut. další problém je, že i když je film zábavný, není to víc, než obyčejná kriminálka. Že atmosféra nepřátelství, neustálé napětí a svíravá hudba, to vše se ztratilo mezi zbytky jehňat na jatkách. Co se mě týká, tak by mohli natočit film o tom, jak Hanibala Lectera Will Graham dostal do vězení (to by bylo mnohem zajímavější a nemyslím, že jenom pro mě). Ale z takovéhoto filmu bych, pravda, měl větší obavy. Když víme, co se stane, jak to dopadne, kdo přežije a kdo umře apod. takový film musí být založený na tom, JAK se to stane, což vyžaduje kvalitní a do detailu propracovaný scénář, režiséra, který umí atmosféru pevně držet v ruce a nacpat ji i tam, kde by ji normální člověk nehledal a taky neméně dobré dramatické herce. V naší komerční společnosti by patrně minimálně jedna část scházela (v případě Červeného draka je to temnější režisér a u Hannibala scénář). A obávám se, že i Thomas Harris je už tak autorsky vyčerpanej na toto téma, že výsledek jeho práce si možná ani nechci představovat. Ovšem překvapit nás může vždycky a proto, dejme se překvapit (a doufáj dobře a ne jako ve Star Wars: Epizoda 1-3). ()
Galerie (103)
Photo © 2002 Universal Pictures
Zajímavosti (44)
- Brett Ratner chtěl, aby se ve filmu jako taxikář objevil Michael Mann, režisér filmu Červený drak (1986), který byl první adaptací stejnojmenného románu. (don corleone)
- Celosvětová premiéra proběhla 30. září 2002 v USA. (Varan)
- Čínský znak "zhong", který se ve filmu objeví, neznamená "červený drak", jak je prezentováno. Jde o znak vyjadřující "střed". (don corleone)
Reklama