Režie:
Brett RatnerScénář:
Ted TallyKamera:
Dante SpinottiHudba:
Danny ElfmanHrají:
Anthony Hopkins, Edward Norton, Ralph Fiennes, Harvey Keitel, Emily Watson, Mary-Louise Parker, Philip Seymour Hoffman, Anthony Heald, Ken Leung (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Will Graham, agent FBI, je sice muž středního věku, a přece je již třetím rokem v penzi. Do důchodu odešel po vyšetřování série mimořádně brutálních vražd, kdy se seznámil i s doktorem Lecterem. Ten mu tehdy pomáhal. Will ovšem netušil, že mu pomáhá právě ten, po kom pátrá. Někdejší kolega Jack Crawford má nyní na krku neméně hrozivý případ. Masakr dvou rodin, vždy za úplňku. Do plného měsíce nyní zbývají tři týdny, když Jack požádá Willa o pomoc při pátrání po muži, který je s největší pravděpodobností geniálním šílencem nebo ztělesněním zla. Agent ve výslužbě musí znovu nasadit vlastní život a riskovat bezpečnost své rodiny. Jen tak má šanci Červeného draka vypátrat. (Bontonfilm)
(více)Videa (2)
Recenze (615)
Scénář: Ted Tally .. Zase JINÝ příběh Dr. Hannibal Lectera v odlišném provedení. Opět nesrovnávat z žádným z předešlých kousků. Bohužel, tentokrát už zaostává celková kvalita, která šla mírně dolů. Film má dobře napsaný scénář, výborné herecké výkony, ovšem slabší režii a atmosféru. Lehce nadprůměrný zážitek s tajemnou příchutí.. 65%. ()
Ten film nie je zďaleka taký zlý, ako je tu vykreslovaný. Celkové dojmy ale ovplyvňuje najmä skutočnosť, do akej miery sa divák dokáže odosobniť od unikátneho Mlčania jahniat. Pravdou je, že diváci, bezmedzne uctievajúci tento jediný film, neschopní predstaviť si zamotávanie úspešného príbehu v ďalších pokračovaniach, by sa Červenému drakovi mali jednoducho vyhnúť. Jahniatka síce milujem, ale od Červeného draka som očakávala omnoho väčší trapas. Film sa snaží ísť v overených šlapajach, Hopkins si rolu šialeného doktora Lectera opäť vychutnával a Ralph Fiennes je príjemný záporák. Film drží nad priemerom ponurá atmosféra a napínavý koniec. Mlčanie jahniat nadstavilo príliš vysokú látku delikátneho napätia a inteligentného scenára, a preto by bolo hlúpe si myslieť, že ho niečo môže prekonať. Kto je zmierený s tým, že sa žiadne Mlčanie jahniat nekoná, nemal by byť sklamaný. ()
Úplně jiné než Mlčení jehňátek, ale přesto mimořádně působivé. Zatímco první díl série byl naprosto postaven na postavě Hannibala Lectera, tady dostává Hopkins poměrně malý prostor. Možná že časově o nic menší, zato charakterově určitě. Místo vyrovnaného profesora s dobrým vkusem a mimořádným přehledem ve všech oblastech, tak dostáváme v mladí zneužívaného muže podrobeného ďáblu. A toho Fiennes zvládl tak bravurně, že skoro na Lectera i zapomenete. Škoda jenom, že se film víc nezaměřil na to, jak se podařilo mladému policistovi Lectera dopadnout. Osobně by mě to zajímalo přece jen o něco víc. (Mimochodem, William Blake je génius!) ()
A podívejme se, ona je z toho docela příjemná trilogie a téma je pořád aktuální. Obloukem se vracíme do nejoblíbenějšího období, kdy pan doktor úřadoval za plexisklem a celý příběh s ním procházíme jenom pro to, abychom se dočkali kouzelné tečky na téma agentka čeká. Ale málo platné, ačkoli je Clarice jakoby všudypřítomná, skutečnost, že jí má nahradit celá slovutná trojice v podání Nortona, Fiennese a Keitela, jednoduše nestačí. Takže se dostávám ke stejnému paradoxu jako v Jehňátku, kdy scény Hopkinse byly zatraceně dobré, ale bylo jich málo. A tady byla navíc jen ta milá slepá slečna a upřímná scénka z badatelny. (A samozřejmě to nevypadá jako retro, ale o to tu vážně nejde.) ()
Krásně zbytečná kapitola hannibalovské mytologie a mimořádně zabitý film. Opravdu nechápu, proč nás tvůrci po tom, co nám v MLČENÍ JEHŇÁTEK představili intelektuálního gurmána Hannibala Lectera, toho času za mřížemi, a v HANNIBALOVI ukázali, co dokáže na svobodě, nezavedli v prequelu na začátek celé legendy a neodhalili nám, jak se z Hannibala Lectera stal Hannibal kanibal. Odmyslím-li si, že příběh pouze recykluje JEHŇÁTKA, přičemž odstavuje postavu Lectera na druhou kolej, musím konstatovat, že scénář samotný je nadprůměrný a obsahuje řadu dobrých nápadů, kvůli kterým stojí zato se na film podívat, zejména úvodní dopadení Lectera a finále (byť na finále JEHŇÁTEK nemá). S Lecterovým sadismem ho ale zabíjí Rattnerova průměrná režie bez výraznějšího autorského rukopisu a schopnosti vytvořit atmosféru a bohužel i výkony většiny opravdu hvězdného hereckého ansámblu. Hopkins i Norton působí místy až sebeparodicky (např. Nortonova rekonstrukce zločinu s diktafonem), Keitel neobdařil svou postavou ani zlomkem charizmatu, jaký měla v podání Scotta Glenna v JEHŇÁTKÁCH, zbytek v čele s Ralphem Fiennesem ale potěšil a speciálně jsem ocenil návrat mého oblíbence Anthony Healda v roli slizkého Dr. Chiltona. Na filmu mě nakonec nejvíc pobavilo, když jsem přemýšlel o tom, jak by asi vypadal, kdyby jej natočil Michael Bay, o kterém studio uvažovalo před Rattnerem. Myslím, že z lůžka ve své cele se zvedající Lecter zpomaleně objížděný kamerou z podhledu, by nebyl špatný :) ()
Galerie (103)
Zajímavosti (44)
- Natáčelo se v USA, ve státech Maryland, D.C., Kalifornie a Florida. (Varan)
- Michael Bay byl jedním z adeptů na režii filmu. (don corleone)
- Edward Norton (Will Graham) prohlásil, že všechny peníze, které za film vydělal, vložil do snímku 25. hodina (2002). (don corleone)
Reklama