Režie:
Patrik HartlScénář:
Patrik HartlKamera:
Tomáš SyselHudba:
Marek DoubravaHrají:
Martin Pechlát, David Švehlík, Hynek Čermák, Martin Hofmann, Jana Kolesárová, Zuzana Norisová, Kristýna Boková, Petra Polnišová, Daniela Kolářová (více)VOD (6)
Obsahy(1)
V příběhu Prvoka, Šampóna, Tečky a Karla si čtyři kamarádi ve středním věku přiznají, že nežijí tak, jak si představovali. A rozhodnou se vyřešit svou krizi provokativní hrou a plněním odvážných úkolů. Jak čtyřicátník zjistí, jestli je opravdovej chlap? Jak zabrání korozi svých ideálů, rozplynutí snů a scvrkávání varlat? Prvok, Šampón, Tečka a Karel se pokusí najít v sobě odvahu udělat pořádnou kravinu jako zamlada. Nebo aspoň odvahu za všech okolností říkat to, co si opravdu myslí. Kdo splní úkol, není sráč… (Bontonfilm)
(více)Videa (3)
Recenze (636)
Typicky utahaná tuzemská spotřební komedie, jejíž největší síla ale poměrně překvapivě tkví v propracovaných charakterech, které navíc velmi trefně reflektují chlapské pocity. Snímek Prvok, Šampon, Tečka a Karel režiséra a zároveň i tvůrce knižní předlohy Patrika Hartla rovněž zaujme i plejádou známých hereckých tváří či vtahující nosnou premisou. Je tedy vážně velká škoda, že scénář je poměrně dost děravý, což jde ruku v ruce s neúměrně nataženou stopáží, při níž se několikrát na displej hodinek zkrátka podíváte. Ve finále tedy dostaneme zcela průměrný snímek, na který si za pár měsíců vzpomene jen málokdo. Škoda. (Netflix) ()
Dobrých českých komedií je jako šafránu. Povětšinou člověk narazí na nějakou píčovinu, kde Langmajer prošťouchává dírky. Tato komedie rozhodně nepřichází s jakkoli invenčním nápadem. Nicméně ji zachraňuje kvartet vtipně napsaných postav, které jsou navíc z většiny dobře zahrané. Je úplně jasné, že žádný divák po měsíci nedovede říct, o čem to vlastně bylo. Zásadně tomu schází nějaký zapamatování hodný moment. Nějak vám to všechno u sledování ale moc nevadí, protože se jedná o vtipnou komedii s velmi příjemným spádem, která moc nenudí. A více asi od podobného snímku nikdo ani nečeká. [70 %] ()
Vo finále som ostal absolútne prekvapený. "Prvok, Šampón, Tečka a Karel" tak trošku naznačuje, že naši českí susedia ešte nezabudli, čo je to humor. Kým rok 2020 českú komédiu absolútne pochoval niekam na dno ("Chlap Na Střídačku" , "Bourák" , "Štěstí Je Krásna Věc" , "Casting Na Lásku"), tu sa bude rozprávať úplne iný príbeh. Musím povedať, že všetci z našej ústrednej štvorice podali skvelé výkony, film je vtipný na správnych miestach a je dramatický na správnych miestach. Reálne by som povedal, že film je asi viac drámou než komédiou. Alebo v istom momente im ide humorná karta, no potom nám tvorcovia viac odhalia karty a uvedomil som si, že je to celé vynikajúco napísané. Nečítal som knihu, no ak je to spracované rovnako ako vo filme, tak sa nedivím, že ide o tak skvelý zážitok. Pretože všetci čo sa do toho zapojili tento film spravili skvelým. Osobne by som povedal, že jediné čo ma iritovalo na filme bolo, že sa tu často objavia talentovaní herci, ktorí majú na viac, než byť zasadení len do malej role, ktorá je tam na pár sekúnd alebo minút. A keby ide o jedného, tak mi to nevadí. No tu ich bolo skutočne poriadne veľa. A ide o role, ktoré mohol zahrať ktokoľvek. No musím uznať, že už dávno som sa necítil pri českom filme tak dobre ako tu. A skoro som uvažoval o svojom najvyššom ratingu. Keď som si to ale v hlave rozležal, nejaké zakopnutia by som tu predsa len našiel. No to priateľstvo, tá úprimnosť a dobré nápady ma skutočne pozitívne prekvapili. Jeden z najlepších českých filmov posledných rokov. Hodnotenie: A ()
Bez přehánění úroveň "Líbáš jako" filmů. Přitom jít cestou čtyř postav, čtyř příběhu je vděčnou sázkou na jistotu ve smyslu aspoň něco trefit, vymyslet aspoň něco zajímavého, třeba jen u jedné postavy. V první hodině se chlapci mají svléknout na veřejnosti, ve druhé si zase budou hrát na yesmany. A z toho má asi pramenit humor, jak je veřejnost v nejnevhodnějších chvílích zaskočena nahým chlapem, chlapem v ženských šatech a hrou na pravdu, kdy všichni musí přiznat, co choulostivého ten den dělali. Celé je to bezostyšně schématické, v úplně každé scéně stokrát omleté, a pokud jste viděli něco z takových těch největších televizních shitů, tak i hrozně předvídatelné. Každé postavě je přidán určitý životní problém, aby si to hrálo na nějakou výpověď, všechny čtyři linky jsou samozřejmě naprosto banální a "vymyšlené" na první dobrou, jako když máte něco plácnout do pěti vteřin. V těžké konkurenci trapnosti patrně vítězí ten dojáček kolem Šampónova prozření, pět minut déle a dozvěděli bychom se, že ta Karlova s ním čeká. Jestli tam má jít o nějakou krizi čtyřicátníků, tak Hartl ji prokazuje naprosto brutálně, napsat a zrežírovat něco tak nezajímavého, neoriginálního, uslintaného a impotentního je fakt na sebevraždu. Odpouštím těm, které mám rád, že se jim tohle v režimu oddechovka naprosto o ničem mohlo líbit a oni mi naopak odpustí ten odpad v režimu film. Jediné, čím se tento snímek liší od běžného českého odpadu je ta znatelná půlhodina navíc a neobsazení nějakého z Polívků. ()
Chlapi sobě. Nic víc, nic míň. Čili samozřejmě nejvíc. Konečně česká nekorektní prasárna, která minimálně zpočátku opravdu s chutí sere na zákony konvence a rozjíždí jízdu minimálně v českém filmu poslední doby nevídanou. Všemu prospívá i dávno zapomenutý postup, tedy angažmá známých tváří do malých rolí, v československých komediích kdysi běžná věc. V závěru pak třesk, kterej dodá celýmu tomu kolotoči mužský vzpoury pravdivej a vlastně jednoduchej lidskej rozměr a odpoví na vcelku jednoduchou otázku, na niž ale často a dlouho neznáme odpověď: Co je vlastně v tom našem životě důležitý? Jsem moc rád, že česká komedie ještě neumřela a snad je tohle směrovka, která ukazuje, jak se z toho marastu vztahových kondomédii a TV sračkoseriálových pilotů a lá Růžovka na plátně dostat. ()
Reklama