Režie:
Patrik HartlScénář:
Patrik HartlKamera:
Tomáš SyselHudba:
Marek DoubravaHrají:
Martin Pechlát, David Švehlík, Hynek Čermák, Martin Hofmann, Jana Kolesárová, Zuzana Norisová, Kristýna Boková, Petra Polnišová, Daniela Kolářová (více)Obsahy(1)
V příběhu Prvoka, Šampóna, Tečky a Karla si čtyři kamarádi ve středním věku přiznají, že nežijí tak, jak si představovali. A rozhodnou se vyřešit svou krizi provokativní hrou a plněním odvážných úkolů. Jak čtyřicátník zjistí, jestli je opravdovej chlap? Jak zabrání korozi svých ideálů, rozplynutí snů a scvrkávání varlat? Prvok, Šampón, Tečka a Karel se pokusí najít v sobě odvahu udělat pořádnou kravinu jako zamlada. Nebo aspoň odvahu za všech okolností říkat to, co si opravdu myslí. Kdo splní úkol, není sráč… (Bontonfilm)
(více)Videa (3)
Recenze (641)
Vcelku sympatická krize středního věku, stojící především na ústřední čtyřce čtyřicátníků. Hořkosladká omáčka je tentokrát citelně lepší než jakékoliv pokusy o přímočaré humory a obří plus nechávám za téměř stoprocentní absenci trapných momentů. Občas se objeví nadějné podzápletky, které ovšem nikam nevedou. Největší slabinou je rozhodně fakt, že je vám u všech postav naprosto jedno, jak dopadnou. Absence výraznějšího ženského charakteru vzhledem k tématu taky nepotěší - ale to už je taková všeobecná bolístka obdobné tuzemské produkce, v níž je jedno či druhé pohlaví často důkladně zabalené ve své škatulce stereotypů. ()
Patrik Hartl, podobně jako Radka Třeštíková, píše líbivé bestsellery. Nijak zvlášť o ničem nepřemýšlí, žije svou praxí ze Studia Dva, ví, co se líbí určitému druhu diváků. Vrství na sebe situace, kalkuluje s reakcemi na ně a je spokojený. Svou popularitu dokáže proměnit v obdobně líbivý film, ve kterém i tu poslední kliku ode dveří hrají herci zvučných jmen. Zahrát si v Hartlovi je důležité. Stejně jako v Třeštíkové (nebo v Havlíkovi). Příběh Prvoka, Šampóna, Tečky a Karla se odehrává v pražských reáliích, které diváci důvěrně znají. Znají také situace "starší syn bydlí se svou matkou", "otec od rodiny to nedává", "manželská nevěra" nebo "bojím se zodpovědnosti". Neznají ale nic jiného a proto například linka s drag vystoupením opisuje starý model - manžel vystupuje s covery Heidi Janků, není on náhodou gay a celý náš život lež? Zápletka vrcholí trapnou scénkou s prodavačkami, které mají problém s prodejem dámských šatů a s nesmyslným rizikovým těhotenstvím. Takto se podobné zápletky v rádoby humorném stylu psaly před lety, dnes už je to poněkud primitivní a poukazuje to maximálně na to, že Hartl už dlouho nevylezl z jeskyně. Celé je to falešné, stejně jako kolektivní předstírání novinářů, kteří se rozhodli schválně nepřipomínat, že předchozí Hartlův film Taková normální rodinka byl totální propadák. Ono by to totiž narušilo příběh autora, který se teď líbí. ()
Čím jsem starší, tím mě tyhle rádoby rychlokvašky dojímají víc a víc. Jasně, neni to žádné přelomové dílo české kinematografie, ale za posledních x let jsem neviděl nic lepšího. Naprosto brilantní chemie všech zúčastněných, spousta mini cameo rolí celé plejády českých herců a hereček a vůbec celé je to tak zasraně feeeling pozitivní i přes všechna ta negativa, která se tam objeví. Opticky spíše slabší čtyři hvězdy, ale vzhledem k dnešnímu rozpoložení jsem film subjektivně nadhodnotil, a to výrazně. Díky! A dnes bez obligátních procent, protože by to pro zbytek mých recenzí prostě nebylo fér. ()
Čistá realita dnešních mezilidských vztahů. Absolutní pesimismus, deprese, bez jediného náznaku světlejších, nebo naivních nadějí. Jediný podobně upřímný a depresivní film v našich luzích a hájích byly Sněženky a machři po 25 letech, které jste nemilosrdně ztrhali, přitom ukazují úplně stejnou realitu. Dlouho mi nebylo z filmu respektive z jeho obsahu takhle fyzicky zle. Svíral se mi žaludek a chtělo se mi zvracet. Protože to, co jsem ve filmu viděl, jsem si doslova zažil. Takže dost nepříjemný zážitek. Oceňuju na Hartlovi výběr úplně všech herců, každá malá role někdo známý nebo významný. Ultimátní depresivní konec se nenosí. Smrt postavy po její nápravě jsem psal před 20 lety ve scénářích na základní škole. Svět si zaslouží naději Hartle. Velké plus v té depresivní jízdě je plejáda nádherných hereček, od mladých zajíčků po ultimátní milfky. Z tý mladý policajtky jsem byl dobře odvařenej. BTW Čermák by měl přestat hrát role tupých mlátiček kterým nestojí péro, nebo se z tý škatulky nevyhrabe. Režijně jeden z nejkvalitnějších filmů u nás za poslední roky, ale jeho obsah a pointa až moc bezvýchodná. 60%. ()
Popravdě jsem si od této taškařice nic neslibovala. Říkala jsem si, že se Hartl možná líp směje než točí. Právě toto počáteční nastavení způsobilo, že jsme vlastně byla mile překvapená. Asi nejvíc mě pobavil Martin Pechlát, který hrál v minulosti spíš takové ušlápnuté nevýrazné týpky, ale jako pórek neměl chybu. Škoda, že ten zpěv nebyl jeho, to bych pak hodně hluboce smekla. ()
Galerie (33)
Zajímavosti (27)
- Malé kameo v gay klube si zahrali Kryštof Hádek a Jiří Mádl. (pds)
- „Líbilo se mi, že Patrik Hartl nedělal kompromisy, film natáčel tak, jak ho měl v hlavě. To je v dnešní době velká výjimka. A pak mě taky bavilo hrát s ostatními kluky. Jsou to parťáci, každý se o sebe sám postará, natáčení s nimi rychle ubíhalo. Takže já vzpomínám jen v dobrém,“ prohlásil Hynek Čermák. (Duoscop)
- Ve scéně, kdy se Tečka (Hynek Čermák) pere s ochrankou v baru, má na sobě bílé tílko. V následující scéně, kdy utíká před policií, už má na sobě zimní bundu a čepici (KaterinaSkop)
Reklama