Režie:
Robert RedfordKamera:
John BaileyHudba:
Marvin HamlischHrají:
Donald Sutherland, Mary Tyler Moore, Judd Hirsch, Timothy Hutton, M. Emmet Walsh, Elizabeth McGovern, Dinah Manoff, Adam Baldwin, Fredric Lehne (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Komorní příběh tří lidí, kteří se přestali slyšet. Režijní debut Roberta Redforda vyznamenaný čtyřmi Oscary. Komorní příběh jedné zdánlivě „docela obyčejné“ středostavovské finančně zajištěné rodiny vypráví o komunikaci a schopnosti slyšet své nejbližší. Dospívající Conrad žije pod dohledem korektního a spravedlivého otce, daňového poradce Calvina Jarretta, a své vždy pečlivě upravené a spořádané matky Beth. Proč tedy dojde k jeho nervovému selhání a téměř zhroucení? Kde vlastně začalo trauma, které s chlapcem postupně na svých sezeních rozkrývá otcem doporučený psychiatr? Conradův těžký pocit viny pramení z rodinné tragedie, skládající se před divákem střípek po střípku z jeho výpovědi. Tragedie však může odkrýt i nové a dosud nepoznané emoce. Právě tak se může proměnit jedna docela obyčejná rodina. Režijní debut Roberta Redforda, který vznikl podle románu Judith Guestové, je zároveň hereckým koncertem Donalda Sutherlanda, Mary Tyler Mooreové a Timothyho Huttona. V roce 1981 si odnesl celkem čtyři Oscary za nejlepší film, režii, scénář adaptovaný z jiného média a mužský herecký výkon ve vedlejší roli. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (186)
,,ĽUDÍ BY SI NEMAL OBDIVOVAŤ. RISKUJEŠ, ŽE ŤA SKLAMÚ." __ Tak tento film dokázal v oscarovom súboji poraziť dve čiernobiele legendy, filmy radiace sa medzi najlepšie počiny kinematografie - ,,Zúriaceho býka" a ,,Slonieho muža"? Je to obyčajný film a okrem toho je v mnohých smeroch nehorázne nudný. Nemá prakticky žiaden poriadny dej a keď som si po hodine začal vravieť, že už by mohol byť koniec, všetko ešte bolo len vo svojej polovici. Je to uslzené, sentimentálne, patetické, bez poriadneho vyvrcholenia, pritom sa len stačí vyplakať, vyobýmať, vypustiť trochu pary, potľapkať po pleci a zase je všetko v poriadku. Na toto je treba dve hodiny? Jediné čo tu uznávam je, že scenár vyplavuje pozadie tejto ,,tragédie" postupne, čiže divák hneď nevie, čo sa rieši. No napr. Timothy Hutton povie, že neverí v Boha, pritom sa mu scenárista nebojí vložiť do úst vetu: ,,Ach Bože, ja by som tak rád..." a Judd Hirsch ako psychológ je so svojimi radami až neuveriteľne všeobecný (Sny ťa môžu desiť...). Okrem toho nerozumiem ako mohol Timothy Hutton dostať Oscara za vedľajšiu úlohu, keď sa pritom celý dej točí okolo neho a jeho hlavným, a najdôležitejším predstaviteľom. Na de Nira alebo Hurta samozrejme nemá. Veľmi slabé 3*. (909. hodnotenie, 79. komentár k filmu) ()
Co dodat : "Všichni lidé, s nimiž se setkáváme, mají své osudy, které ovlivňují jejich chování, ale na to příliš málo myslíme. Očekáváme, že budou reagovat tak, jak bychom zareagovali na jejich místě my, a proto jim v naprosté většině případů nemůžeme rozumět, nemůžeme je pochopit................". Simmel Johannes Mario ()
Zrovna dneska jsem viděl na You Tube video, podle kterého je oscarový triumf Ordinary People druhou největší minelou v historii zlatých sošek. Já si to ale úplně nemyslím. Je pravda, že Scorsese si dal na svém Zuřícím býkovi hodně záležet a povedlo se mu stvořit jedno z nejpůsobivějších sportovních dramat vůbec, ale i tento nádherný příběh se může pochlubit na prvotinu nevídanou režií, která nelehký námět zpracovává mistrným a procítěným způsobem. A byť jsem se v některých chvílích trošku nudil, skvělé herecké výkony a hlavně to přirozené a otevřené( obyčejné?) zakončení celkový dojem zase výrazně vylepšuje... ()
na to ze ide o rezijny debut roberta redforda tak maju ordinary people slusne tempo a dobre herecke vykony (hlavne debutujuci timothy hutton, ale hviezdou je mary tyler moore v ulohe tazko skusanej matky), ale skoda ze som to videl som po prvy raz az dnes (30 rokov potom co to bolo v kinach) tak tomu chyba urcity wow faktor z ktoreho by som sa posadil na zadok... ()
Hluboký a nekompromisní ponor do bolesti, kterou každý zvládáme po svém a jinak. Vstoupí-li něco takového pak do jinak soudržné rodiny, je podrobena zkoušce, na kterou se nelze v žádném případě připravit. Obyčejný a poklidný začátek pak prakticky nenapovídá, co diváka v dalším průběhu čeká. Nevnímáte-li tedy až hrozivý zjev syna v podání Timothyho Huttona. Redford pak postupně odkrývá váček plný bolesti, aby jej v závěru nemilosrdně rozřízl a své protagonisty v jeho obsahu nechá bez smilování vykoupat a muž, žena a dítě očištěni od veškeré přetvářky a sebeklamu stojí tváří tvář zejména sami sobě. Katarze nikoliv filmová, ale vlastně osobní a skutečná. Láska zfilmována natolik upřímně a bez jakéhokoliv patosu, až to bere u srdce. Pětihvězdičkový zážitek, který jen tak nevyprchá a asi zase jednou zreviduju svou filmovou topku. ()
Galerie (47)
Zajímavosti (16)
- Timothy Hutton, který dostal Oscara za výkon v tomto filmu v devatenácti letech, byl i v roce 2012 nejmladším člověkem, který získal Oscara za herecký výkon. (Hans.)
- Ve scéně, kdy Conrad (Timothy Hutton) volá Karen (Dinah Mannof), si můžeme všimnout, že na stole leží kniha "Pán prstenů: Návrat krále". (Gypaetus)
- Robert Redford sa rozhodol film natočiť, pretože mu pripomínal spôsoby v jeho rodine. (fishki)
Reklama