Režie:
Autumn de WildeScénář:
Eleanor CattonKamera:
Christopher BlauveltHrají:
Anya Taylor-Joy, Johnny Flynn, Bill Nighy, Callum Turner, Mia Goth, Miranda Hart, Josh O'Connor, Rupert Graves, Gemma Whelan, Chloe Pirrie, Tanya Reynolds (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Emma Woodhouseová (Anya Taylor-Joy) je hezká, chytrá, bohatá a na svou dobu notně emancipovaná. Navíc disponuje velmi zvláštním talentem, schopností svádět dohromady jedince opačného pohlaví a dopravovat je až před oltář. Tedy alespoň si to o sobě začne myslet, když několika mistrovskými tahy provdá svou vychovatelku za bohatého vdovce. Jejím dalším projektem se stane plánované spojení mladičké a naivní Harriet s místním farářem. Přestože Emmin otec (Bill Nighy) ji varuje, aby si nezahrávala, a její přítel z dětství George Knightley se jí snaží vysvětlit, že lásce se poručit nedá, dohazovačka Emma tlačí Harriet do sňatku s knězem silou umanutého Amora. Vše bohužel skončí nezdarem, katastrofou a spoustou prolitých slz, citovým uragánem, v jehož epicentru se ocitne právě Emma, které nezdar rozmetá všechny životní jistoty. Až potom pochopí, že toho pravého si každý musí najít sám a že to hledání paradoxně nemusí být až tak těžké, protože někdy ho můžete mít celý život přímo před očima. Jen nesmíte být slepí. (Cinemart)
(více)Videa (8)
Recenze (135)
Potěšbůh! Na Romolu Garai (Emma,2009) jsem si musela dlouho zvykat, ale zvykla, a nejen to - lepší Emmu si od té doby nedovedu představit a to platí i o všech dalších postavách toho seriálu, který je nejen vtipný a barvitý, ale zachovává si i klasickou nenásilnou romantiku...Zato tahle přemodernizovaná anglo-americká produkce je další zpotvořeninou, patřící do škatulky "úpadková americká romantická komedie" (= průmyslový brak/zboží, zaplavující dnes téměř celý svět) a zneuctívající klasickou anglickou předviktoriánskou literaturu. Úděsné herecké obsazení v čele s hlavní představitelkou, připomínající mongoloida kříženého s králíkem , uhozený scénář, neatraktivně, rozkouskovaně/útržkovitě zpracovaný děj/námět, neznat jiné Emma-seriály, tak se zde vůbec nedokáži orientovat=kdo, kdy, kde a s kým! Zatímco Emmu (2009) jsem si doslova zamilovala a omílám ji minimálně 1x týdně, tohle veledílo z US-kino-septiku mi už nesmí na oči! ()
S Gwyneth Paltrow to bolo natočené pred takmer štvrťstoročím a už vtedy mi to liezlo na nervy. Ale na Gwyneth sa ako tak dalo aj pozrieť. Ale keď Emmu hrá herečka Anya Taylor-Joy, tak tá definícia "hezká, chytrá, bohatá" mi nejak nesedí najmä v prvom slove. Ale Angličanom to zrejme stačí. Mega nuda bez vtipu, kde dokonca lesbická Yara Greyjoy z GOT je považovaná za krásavicu. No to mi ho podrž. Alebo radšej nie. ()
Svižné, krásně nasnímané kostýmní romantické melodrama snobskou "austenovskou" dobu i mravy bezmála karikuje (viz třeba pohrdavé, otrávené služebnictvo), ovšem v těch důležitých emocích a vztazích je přesvědčivě pevné v kramflecích (krásná scéna na bálu). Na čemž má zásadní podíl výborná Anya Taylor-Joy v titulní roli, které to nejenom hodně sluší, ale svou roztomilou a temperamentní, leč marnivou až manipulativní slečnu z vyšší společnosti obdařuje srdcem i životem. ()
nejsem úplně cílovka knižek Jane Austen a jejích adaptací,nicméně tu a tam se mi nějaká i celkem líbila (Pýcha a předsudek).Emma ovšem není ten případ a bavit mě přestala už asi po dvaceti minutách.Na nezáživnosti má velký podíl nejen tuctový příběh,ale hlavně ne dobře zvolené obsazení,kdy naprostá většina z něj postrádá byť jen špetku charismatu a jedinou opravdu sympatickou postavou je tak Bill Nighy.Solidní výprava a hezké kostýmy to prostě nezachrání.Navíc u podobného filmu je to tak nějak samozřejmost...40% ()
Emma s tečkou... toto se mi nepíše lehce, každopádně asi takto: Američanka Anya Taylor-Joy byla opravdu nejlepší možná volba pro roli krásné a jemné (a britské!) Emmy? Pokud ano, svět je opravdu v pr..ekérní situaci. Harriet Smith je druhá chodící katastrofa a Miranda Hart nezúročila charakter slečny Batesové ani z poloviny. Pan Knightley, muž, u kterého jsme ve všech předchozích verzích poznali jeho pravé emoce až v závěru, má bohužel v tomto scénáři chovat se jako de... dedostatečně dospělý jedinec, omluvte mou rýmu. Novátorský přístup k původní látce má tady znamenat to, že postavy zhrubly a říkají věci, které se tehdy neříkaly (viz Harriet, vyčítající Emmě, že jen kvůli ní odmítla Roberta Martina + podezřívající, že chce Emma p. Knightleyho pro sebe; Emma lamentující nad nabídkou p. Knightleyho kvůli Harriet; Emma vysvětlující Robertovi Martinovi, že mu způsobila bolest...), tohle zkrátka NE. Na georgiánské době je právě přitažlivé to, že lidé samozřejmě cítili a prožívali, ale z úst už jim pak vycházely cenzurované větné celky, protože... tak to bylo správné a kdyby řekli to, co měli na mysli, nemohli by se ani na sebe podívat do zrcadla. Byli už zkrátka takoví, Jane Austen o tom napsala vtipný příběh, který patří mezi moje nejoblíbenější a mě mrzí, že musím takovému paskvilu dát jen 2 hvězdy: jednu za bohatou výpravu a všechny ty serepetičky a druhou za paní Eltonovou, která jediná byla postavou na svém místě, bravurně ztvárněnou Tanyou Reynolds. ()
Galerie (49)
Zajímavosti (6)
- Název filmu má nezvykle na konci tečku. Podle režiséra to má symbolizovat, že se jedná o „dobový“ kousek, který je zasazen do své éry. (TaNya_)
- Film byl natočen podle stejnojmenné knižní předlohy od Jane Austen. (SONY_)
- Všechna zpívaná vystoupení ve filmu jsou skutečná a účinkujícími byli opravdu herci. (TaNya_)
Reklama