Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Snímek Americká nakládačka je inspirován povídkou spisovatele Simona Riche publikované v časopise New Yorker. Seth Rogen se představuje v hlavní roli živořícího dělníka Herschela Greenbauma, který ve dvacátých letech minulého století emigruje do Ameriky v naději, že své milované rodině zajistí lepší život. Jednoho dne se mu však během pracovní směny v okurkárně stane nehoda, při níž spadne do kádě, která ho uvězní na 100 let. Lák ho dokonale zakonzervuje a když se pak znenadání probudí v současném Brooklynu, zjistí, že nezestárnul o jediný den. Vydá se hledat svou rodinu, ale brzy se zarmoucením zjistí, že jediným žijícím příbuzným je jeho pravnuk Ben Greenbaum (také v podání Rogena), vlídný a mírumilovný programátor, který s Herschelem nikdy nemůže najít společnou řeč. (HBO Europe)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (94)

blackJag 

všechny recenze uživatele

"KOZÁKU! BUĎ SUNDÁTE VANILKOVOU VODKU, NEBO BUDE MRZENÍ." Nástup je ďábelský, židé to v minulosti na východě Evropy neměli jednoduché, ovšem v podání Setha Rogena jde o pole vyloženě komediálně neorané :-) I dál bych řekl, že to jde dobře, Herschel je super nekorektní, ale dokázal bych si představit, že do toho šlápne ještě trošku víc. Ta potřeba vyloženě kompromisního, šťastného konce tomu ani moc nesluší. Super překlad titulu! 65% ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Seth Rogen je na mňa aj v jednom kuse priveľa. A tu ho máme dvakrát a predsa sa to dalo. Príbehovo nápadité, využitie potenciálu také polovičné, ale nenudilo skoro vôbec. A nakoniec mi ani ten Rogen neprišiel taký hrozný, vlastne na danú úlohu až priam stvorený. Vážna linka a odkaz zafungovali, dalo sa tu dokonca zamyslieť - ako moderný svet bude nahliadať na niekoho z inej doby, rozumej inej kultúry, názoru. Nie je to demonštrovanie za každých okolností a skrývanie sa za nejaké super pravidlá či práva už nejak nad hlavu? Rešpektujem však, že na film sú rôzne názory - napríklad užívateľ kockodan nemá problém film odsúdiť, pretože je to film pre ľudí z IQ pod 75. A v tejto komunite sa on dobre vyzná. ()

Reklama

Marze 

všechny recenze uživatele

Neni to zadna katastrofa. Je to vic zabavnejsi nez dobre natocene. Ale to je prave to, ze komedie nikdy nemuze byt jen z pulky dobra. V centru je mezigeneracni konflikt. A socialni, nabozenske a rodinne komentare. Satira je obcas kousava a jedovata. Je to takove sladke. Imitace chuti neceho ryzejsiho a dokonalejsiho. Spise predkrm nez hlavni jidlo. ()

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

tragikomedie,která nesjpíš měla vést k zamyšlení nad tím jak je dnešní doba (oproti době před 100 lety) extrémně pohodlná,plná těžké pozéřiny,přičemž nějaké hodnoty jako víra číi rodina jsou spoustě lidem cizí.Stejně jako,že tehdejší hodnoty a názory jsou už na dnešní dobu těžko aplikovatelné a přesto by si z nich měl být schopen člověk něco vzít za své.Potud je to v pořádku a v jednotlivých záblescích a scénách to i funguje.Bohužel v jiných momentech - a není jich málo - je všechno extrémně shazováno tím,že se oba hlavní hrdinové Rogen a Rogen chovají buď jako debilové,nebo jako extrémní zmrdi.Jako jedno hubka - jedna nakládačka - budiž,ale nic víc...60% ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Při sledování téhle Nakládačky jsem si vzpomněl primárně na dva dost odlišné filmy - na Méďu (ano, toho Méďu s Markem Wahlbergem) a na německou satiru Už je tady zas, v níž do současnosti procitá sám Adolf Hitler. První zmíněný titul připomíná Americká nakládačka přístupem okolí a světa k hlavní postavě, která by vůbec neměla být naživu - po jejím probuzení padne vědecké vysvětlení, které divák neslyší, a všichni jsou uspokojeni a záležitost dále neřeší (jak je ostatně v Méďovi zmíněno, 'Každému je to u prdele'). S druhým snímkem lze nalézt spojení v procitnutí 'mrtvého' protagonisty v nové historické etapě a posléze také jeho poznávání sociálního či ekonomického systému a vliv na politicky a nábožensky formované okolí. Film tak na pomezí několika žánrů ustavuje konflikt, jenž se na vnější úrovni odvíjí mezi dvěma hlavními aktéry a dvěma přístupy k dnešní společnosti, zatímco na vnitřní úrovni a v rámci konstrukce díla spočívá v oscilaci mezi historickým kontextem ve znamení tradic židovské kultury a sociální dramedií o muži, který skrze vlastní nevědomost vyvolává dojem své neuchopitelné geniality. V tomto ohledu není snímek vůbec špatně koncipovaný a obě roviny zaklapne do plnohodnotně uzavřeného rámu, ale tyto roviny bohužel nejsou sami o sobě dostatečně propracované a soustředěné. Po onom svérázném ustavení a setkání dvou hlavních postav se začíná mezi rovinami dost manipulativně přepínat, a zatímco cesta Herschela k veřejné slávě a kontroverzi je zábavná a vynalézavá, konflikt s jeho potomkem postrádá hlubší nádech a veškeré dramatické momenty přebíjí poněkud nezáživné komediální vsuvky. Nevyhnutelně tak zůstává znatelná pachuť nad nenaplněným potenciálem zajímavého námětu - humorně pojaté přemýšlení nad přetrvávající společenskou segregací a vlivem internetu je fajn, ale je poměrně rychle odbyté a chybí mu silnější argumentační stanovisko. Jde zkrátka o podařenou komedii s dramatickým přesahem, která však nevyhnutelně trpí zjednodušováním. Palec nahoru ale už jen za další filmovou variantu cestování časem, jakou bych dosud očekával leda tak v Rickovi a Mortym. 65% ()

Galerie (69)

Zajímavosti (6)

  • Plagát k filmu bol nafotený fotoaparátom z 19. storočia. (dwdb)
  • Keď Ben (Seth Rogen) spadne na lúke a Herschel (Seth Rogen) mu obväzuje ruku, v prvom zábere je ruka špinavá od blata. V ďalšom zábere obväzovania je ruka úplne čistá. V nočnej scéne už Ben ruku nemá zranenú. (toi-toi)
  • Velká část filmu se natáčela v Pittsburghu v Pensylvánii. (SONY_)

Související novinky

Discovery pokračuje v čistce

Discovery pokračuje v čistce

23.08.2022

Nové vedení společnosti Warner Bros. Discovery pod dohledem ředitele Davida Zaslava začalo šetřit, kde se dá, a jako první to odnesla tvorba streamovací služby HBO Max. Po zrušené Batgirl tak… (více)

Reklama

Reklama