Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pojďme se znovu zaposlouchat do nesmrtelných písniček jako „Šššš, Pátá, Včera neděle byla, Náhrobní kámen, Hvězda na vrbě, Stín katedrál, Já budu chodit po špičkách, Řekni, kde ty kytky jsou, Mně se líbí Bob, Oliver Twist…“ v úspěšném retromuzikálu Zdeňka Zelenky a Filipa Renče. Přenesme se zpět do času prosluněného léta roku 1968, kdy ještě všechno dýchá novou nadějí a hrozbu sovětské okupace si nikdo nedokáže představit ani v tom nejčernějším snu. Tři půvabné dívky – Tereza (Z. Norisová), Bugyna (B. Stanková) a Julča (A. Veselá) – z malebného pohraničního městečka se chystají k maturitním zkouškám, tři spolužáci – Olda (M. Kubačák), Tuřín (O. Šípek) a Drmola (P. Burian) – jim neobratně nadbíhají a tři záhadní cizinci – Šimon (J. Révai), Bob (J. Nosek) a Eman (Ľ. Kostelný) právě vystupují z vlaku, aby rozvlnili ospalou hladinu místních poměrů a očekávané obrátili v nečekané. Tak začíná příběh velké lásky, plný tance, splněných i nesplněných nadějí, a především melodií, které nelze snadno vymazat z paměti… (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (532)

Stanislaus 

všechny recenze uživatele

Rebelové jsou pravděpodobně nejvýraznější český muzikál tohoto tisíciletí, který osloví diváka zejména díky nesmrtelným (a kvalitativně rozličným) písním. Příběhově nejde o žádný zázrak, což se dá u podobných filmů očekávat, nicméně oceňuji netradiční závěr. Z vizuálního hlediska jde o neuvěřitelný kýč, plný pastelových barev a přehnaně stylizovaných kulis. Co se hereckého obsazení týká, musím pochválit zejména výkon Zuzany Norisové. Vedle ní mě zaujaly též menší role Františka Němce a Jiřiny Bohdalové. Na světové, ale i české muzikály dřívějších let to nemá ani omylem, nicméně v rámci své doby a žánru jde i přesto na naše poměry o slušně natočený kousek. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Spíše přeceňovaný než adekvátně hodnocený muzikál zrcadlí především fatální absenci dějinného povědomí o dnes už jasně historických šedesátých letech. Vezmeme-li vážně syžet i sporé náznaky děje, obsažené v tomto pseudorevolučním filmu, ukazují jednoznačně do roku Pražského jara - a to nezávisle na vůli svých tvůrců (míra tohoto propadu se projeví nejvýrazněji srovnáním Hřebejkovými PELÍŠKY). Písničkový mišmaš sahá od počátku do konce šedesátých let a věrohodnosti nezvádnutého díla neprospívá ani přenesení kauzy bratří Mašínů do zenitu šedesátých let, kterým je právě osmašedesátý. (Mimochodem: pokud by se v té době konaly svobodné volby - svobodné znamená v měřítcích doby - získala by v nich KSČ podle tehdejších nezávislých sociologických průzkumů kolem 65% hlasů.) Hranice v té době byly otevřené (bez nesnází, spíše s mírně udiveným ohlasem ve veřejném mínění tehdy svobodně emigroval např. Vladimír Pucholt). Doba uvolnění, prezentovaná tvůrci jako čas despocie a totality, ponechává filmu pro jeho klady minimální prostor: víření mladých těl (to je jediné, co má společné se STARCI NA CHMELU), některé herecké výkony ... a pak už jen úžas nad tím jak lze zmarnit tak atraktivní námět (za to málo je zřejmě co děkovat spoluscénáristovi Zdeňku Zelenkovi). Stručně shrnuto: příliš málo skutečných perel v neskutečně přemnožené hlušině. ()

Reklama

GilEstel 

všechny recenze uživatele

Ano. Bylo to tady a už je to tu zase. Tolik milovaný a zároveň proklínaný retro muzikál tolik nenáviděného Filipa Renče. Ačkoli se neřadím mezi jeho fanoušky, hodnotím Rebely jako dobrý počin. Ta retro vlna 60. let, se kterou film přišel a na níž se podílel, přinesla do společnosti něco pozitivního. O tom vůbec nepochybuji. Mládež objevila nepoznané a starší generace zavzpomínala na mládí. Zazní zde celá řada starých hitů, které připomněly šťastnější léta české hudební scény. Hlavní romantická zápletka letních prázdnin tvoří z filmu pohodovou oddechovou podívanou. Daří se i vyhnout tradičnímu happyendovému klišé. Příjezd ruských vojsk a následná emigrace dává filmu další rozměr. František Němec a Tomáš Hanák vkládají do snímku herectví a kultivovanost. Jan Révai je sice omylem filmu, ale přiznejme si. Kdo v té době neměl rád Zuzanu Norisovou? 72% ()

korbitch22 

všechny recenze uživatele

pamatuju si,že když u nás zněl soundtrack,kde hráli písničky typu pátá a mě se líbí bob....otevírala se mi kudla v kapse a ve svých 15letech jsem chtěl matce vzteky rozkopat rádio:-)no a ejhle,uplyne pár let a já se přistihnu,jak v televizi sleduju rebeli a při písníčce going to san francisko skoro pobrekávám:-DDlepší českej muzikál jsem nikdy neviděl.rozhodně jeden z nejlepších českejch filmů.tahle historie naší země mě zajímala vždycky,navíc zpracovná do podoby skvělého muzikálu.musim uznat,že rebelove jsou opravdu klasa.a že někdy dospěju k tomu,že se mi budou líbit písničky typu já budu chodit po špičkách....to mě dostalo asi nejvíc:-) ()

Dale 

všechny recenze uživatele

Muzikál nepatrí medzi moje najobľúbenejšie žánre, no v tomto prípade som bez váhania dal päť hviezdičiek. Bez ohľadu na to, aký jednoduchý to má dej, všetko to na mňa pôsobilo tak úprimne a živo. A prejavila sa aj moja slabosť pre staršie piesne, lebo tie som si tu zamiloval, rovanko ako Zuzku Norisovú. No to by samo o sebe určite nestačilo na plné hodnotenie, to by bolo tak na úroveň Starcov na chmeli, to je na štyri. To, čo spôsobilo, že som pridal ešte jednu hviezdičku, je záver, ktorý po všetkej tej bezstarostnosti dodal filmu hĺbku a silu a taký punc vtedajšej smutnej reality, čo sa v muzikáloch často nevidí. ()

Galerie (11)

Zajímavosti (43)

  • Film získal kromě významných cen také Hlavní cenu dětské poroty na MFF pro děti ve Zlíně v roce 2001. [Zdroj: Robert Rohál, Vítek Chadima - České zpívající filmy] (M.B)
  • Ve scéně, kdy se holky loučí s Terezou (Zuzana Norisová) a přitom spěchají domů v dešti, Tereza má krásně učesané suché vlasy. Když však po střihu vchází do deště a začíná zpívat, jsou vlasy zmoklé. (skinny9)
  • Příběh filmu vznikl takříkajíc "reverzním inženýrstvím" - na základě hudby. Režisér Filip Renč: "Já jsem odmalička poslouchal singly od Gotta, Neckáře a Pilarový, co měli doma máma s tátou. Vždycky když odešli do práce, tak jsem to dával na plný pecky a byly to pro mě největší hity. Něco z toho ve mně zůstalo a po letech jsem ty svoje domácí dětský diskotéky obnovil. Napadlo mě, že bychom se do těch let mohli vrátit a že by bylo dobré využít ty originální nahrávky. Takže jsme je se Zdeňkem Zelenkou vybrali, poskládali do scénáře tak, aby to nebyla jen revuální čísla, ale aby posouvaly děj, a teprve na to jsme ušili story. Nebyl zkrátka první příběh, ale byly první písničky." (NIRO)

Reklama

Reklama