Režie:
Fernando MeirellesScénář:
Anthony McCartenKamera:
César CharloneHudba:
Bryce DessnerHrají:
Anthony Hopkins, Jonathan Pryce, Juan Minujín, Luis Gnecco, Cristina Banegas, María Ucedo, Renato Scarpa, Sidney Cole, Achille Brugnini, Federico Torre (více)VOD (1)
Obsahy(3)
Mezi papežem Benediktem XVI. a budoucím papežem Františkem vzniká překvapivé přátelství a v katolické církvi dochází ke zlomovému bodu. Inspirováno skutečnými událostmi. (Netflix)
Videa (3)
Recenze (333)
Jsem věřící, takže náboženské téma mě zajímají. Je ale pravda, že od smrti asi jednoho z nejoblíbenějších papežů Jana Pavla II. jsem o Vatikánu moc velké mínění neměla. Tenhle film mě tak trochu vtáhne do doby, o kterou jsem se přestala zajímat a překvapivě to funguje i bez toho, aniž by vás to nudilo. Již od samotného začátku jsem byla na straně Františka, byl mi sympatický a je mi sympatický i v reálném životě, daleko více než Benedikt. Bylo ale hezké pozorovat, naprosto dva odlišné muže, kteří na víru mají odlišný názor. Herecky je to bravurní, klaním se před jejich italštinou, latinou a španělštinou, protože jen polovinu filmu mluví anglicky, zbytek cizími jazyky. ()
S životopisnými filmy je to těžké. Zvlášť, když se jedná o dvě tak zajímavé postavy, které jsou zahrány tak přesvědčivě a příběh je podán ve velmi důvěryhodných kulisách. Byl Ratzinger taková konzerva? Nevím, ale Hopkins je fantastický. Těší mě, že to tam ještě stále má. Neméně vynikající výkon odvádí i Pryce a film o dvou starých duchovních je díky jejich herectví a kvalitnímu scénáři a režii velmi dynamický, jejich dialogy osudové a je radost je sledovat. Velká pec. ()
Moc pěkný film - herci par excellence, téma účtování s životem, pojato vážně, ale zároveň se srandou a hravostí. Až si i já říkám, tak přeci jen má možná ještě Římskokatolická církev nějakou tu šanci na smysl a stát se i před racionálním mozkem něčím víc, než jen dávno přežitou páprďáckou šarádou plnou ošklivých tajemství za oponou. A jo, mám prostě slabost pro subžánr stařeckých dojáků. ()
Upřímně řečeno, nejsem žádný vyznavač ,,černoprdelníků" a nevyhledávám filmy s touto tématikou. Nalákal mě Anthony, kterého mám ráda a málokdy mě zklamal. Dobře jsem udělala, výborně vystavěný film ve všech ohledech, Ani na chvilku jsem se nenudila. Krásná a divoká Argentina, Řím a Vatikán. Ukázka toho, že i papež je pouze člověk, který dělá chyby, čučí na blbosti v TV a chodí na záchod. Z větší části životopis Benedikta XVI, ochucený skvělými hereckými výkony. Precizně vystavěnými dialogy mezi muži s tak rozdílnými názory na poslání a chování církve a jejich představitelů. Opravdu pěkný film, ale to neznamená, že se změní můj despekt vůči církvi. ()
V týdnu kdy si člověk dává horory a mlátičky je třeba taky na chvilku jen tak popřemýšlet o smyslu našeho bytí a nenapadá mě nikdo moc povolanější než jeho svátost papež. Netflix zase jednou zabodoval a vytasil se se vskutku hodnotným dílem, které obrovsky stojí na fenomenálních výkonech Hopkinse a Pryce. Čekal jsem malinko lepší podívanou, ale zklamaný určitě nejsem, spoustu krásných myšlenek mě Dva papežové poskytli a věřím že nejenom mě. 70% ()
Galerie (13)
Zajímavosti (15)
- Skutečností je, že papež Benedikt XVI. (Anthony Hopkins) rád hraje na klavír. (puchal)
- Kardinál Dominik Duka film ostře zkritizoval. Nelíbilo se mu filmové vykreslení obou papežů. Uvedl doslova: „Je to výsměch a je to pomsta za pád totalitního komunistického impéria. Tato fikce je nepravdivá, urážlivá a pomlouvající“. Film je přitom k papežům kritický minimálně. (Toshio)
- Papež Benedikt měl ve filmu zahrát na klavír skladbu od W. A. Mozarta. Anthony Hopkins ale místo toho navrhl a zahrál skladbu „od Bedřicha Smetany“. Až při následné snaze o získání práv k dané skladbě se zjistilo, že ve skutečnosti skladbu složil sám Hopkins, který za ni tak mohl získat autorský honorář. (char_t)
Reklama