Reklama

Reklama

Ichi the Killer

  • Japonsko Koroshiya 1 (více)
Trailer

Obsahy(1)

Sakra...nezůstal nikdo, kdo by mě zabil. Krví prosáklým příběhem japonského podsvětí nás provází bezohledný stroj na zabíjení Kakihara. Na cestě za svým osudem Ichim předkládá zívající blonďák Evropanům neortodoxní druhy násilí v duchu unikátní asijské cesty. Tento film opravdu není pro diváky se slabšími nervy nebo pro ty, kterým se z většího množství krve dělá nevolno. Režisér Miike své publikum rád šokuje - a ve svém oboru je mistr! (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (273)

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Poměrně přesně vystihl v několika řádcích jádro pudla JFL: "...na dílo brakového režiséra je film v postavách příliš propracovaný, v užití a stylizaci násilí příliš důmyslný a v závěru až příliš matoucí a zcizující. Miike totiž moc dobře ví, co dělá, a ze všeho nejradši manipuluje diváky. Ichi je jeho sonda do diváckého vnímání násilí." - ano, ale právě proto vnímám, že tohle dílo neobstojí jako samostatný film, je to jen vytříbeně provokativní, nevyžádaný příspěvek do pomyslné společenské diskuse, což je přesně ten nešvar, který v mých očích rozděluje režiséry (i všechny ostatní umělce) na svrchované, nekompromitující se tvůrce a na samozvané společenské komentátory, vychovatele a mentory. Ten druhý přístup vpodstatě zneužívá a limituje umění, ať už záměrně nebo z nepochopení jeho skutečné povahy a nedozírných možností, a deklasuje díla na pouhé manipulační nástroje nebo přepravní nosiče názorů. Jenže když si pouštím film, s ničím menším se nespokojím, i kdyby to bylo vyrobené sebezajímavěji. ()

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

"Zabil jsem ho pro tebe. Ale neboj se, místo něj tě teď budu bít já." Tolik jsem o tom filmu slyšel. Tak jsem si ho tedy pustil a... Zjistil, že pověst, jež ho předchází je zajímavější než fim sám. Ono to jako není špatné, jsou tam velmi zajímavé momenty a zaujala mě barvitost hned několika postav. Ichi je opravdu tragi(komi)cká postava. Stylizovaný do komiksového (nebo videoherního) hrdiny mstí násilí na lidech (alespoň si to tedy myslí), ale samotného jej přesně takové násilí vzrušuje. Že by to ale bylo Miikeho nejlepší a nejbrutálnější dílo si tedy vůbec nemyslím. Na Visitora Q, Oodishon nebo šílený a naprosto boží Imprint z Masters of Horror to nemá ani náhodou. Opět ta stopáž, která kouzlu i působnosti filmu dost ubírá. Mně prostě dvouhodinové film poslední dobou začínají pít krev, obzvláště, když nejsou s to tu stopáž utáhnout a naplnit. Tady to prostě občas nudilo. ()

Reklama

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Násilie pre násilie! Štýl pre štýl! Zábava pre zábavu, zvrátenosť pre zvrátenosť a Miike pre všetkých! Nech kamera poletuje, nech hudba hučí, nech krv strieka a nech sa divák baví! ////////// Miike akoby pokladal škodoradostnou samoúčelnosťou svojho bizarného fikčného sveta divákom a filmovým teoretikom otázku - čo je to účel? Alebo lepšie - čo je to zmysel - a úplne najlepšie - čo je to zmysel života? Pre blonďatého člena zločineckého syndikátu Kakiharu je to smrť. Tento sympatický muž so silnými sklonmi k sadomasochizmu, ktorý sa vyžíva v násilí, si hľadá svoju cestu skrz črevá a iné orgány obetí cestu k jedinému človeku, ktorý mu možno dokáže jeho prianie splniť - tajomnému zabijakovi Ichimu, ktorý sa podľa všetkého postaral o zmiznutie jeho bossa. Vitajte v komiksovom svete Koroshiya 1. ////////// Miikeho film je šokujúci v samotnej podstate banálneho konceptu - čľapkavo poskakuje od gore k gore, robí bordel a zhnusuje. Nič viac. Navyše je chaotický, neprehľadný (čo je dané aj objemom postáv, ale nebojte sa - ako časom ubúdajú, orientácia v deji sa zlepšuje), absolútne nezmyselný a príbeh akoby miestami ani nejestvoval. Sled náhodne pospájaných preexponovaných štylizovaných scén a masakrov, sexu a bizarnosti. A predsa má svoje kúzlo - je grotesknou východnou verziou Odyseie japonským podsvetím plnou prekážok, ktorá môže, a zákonite musí mať jediné možné vyústenie - konfrontáciu dvoch čiernočiernych antihrdinov. Zvláštnosťou tohoto pútavého naratívneho prístupu atrakcia--->atrakcia--->atrakcia--->dvojnásobná atrakcia je, že môže byť udržiavaná po akúkoľvek dobu a stále si udrží rovnakú úroveň, tempo a objem nechutností - nech už má 30 minút alebo 5 hodín. Vďačí za to najmä svojim postavám, exploatačnému rámcu, kvalitnému audiovizuálnemu spracovaniu a predchnutiu čiernou komédiou a yakuzou à la Miike. ////////// Predlohu v podobe manga série, pravidelne vychádzajúcej v rokoch 1998-2001 som nečítal, avšak pojímam podozrenie, že bola silne inšpirovaná iným japonským komiksom pre dospelých, Crying Freeman, ktorý zhodou okolností prestal vychádzať v ten istý rok, kedy sa na pultoch po prvý raz objavil Koroshiya 1. Dá sa teda predpokladať, že zaplnil vzniknutú dieru na trhu. Obe série sú si veľmi príbuzné hlavne čo do hlavnej postavy a prostredia, v ktorom sa odohrávajú (teda mafia a gangy). V oboch prípadoch je ústredným antihrdinom muž, ktorý je ovládaný ako bábka a funguje ako nájomný vražedný stroj, ktorý však sám nechce zabíjať a pre svoje obete roní slzy. Zatiaľ čo Crying Freeman je veľmi komplikovanou postavou, ktorá sa pokúša vyslobodiť, Ichi je, podružne prvkom a duchu, v ktorom sa film (resp. komiks) nesie, mladík s vrodenými perverznými chúťkami - stále je však manipulovaný a zneužívaný na nájomné vraždy, a toči sa v bludnom kruhu smrti a občasného sexu, a je ťažké sa s ním stotožniť, keďže sám nevie, čo chce. Záludnosť filmu tkvie v tom, že vlastne nie je hlavnou postavou on, ale práve Kakihara, ktorého ciele sú jasné a silné, preto je zaujímavejšie sledovať jeho cestu za vytúženou smrťou. ////////// Jednou z predností filmu okrem divácky ľúbivého štylizovaného násilia (ktoré sa dá považovať rovnako za klad, ako zápor) je Kakiharov predstaviteľ Tanadobu Asano, pre ktorého je rola ako stvorená. Snáď jediný, kto si užíva hranie vo filme podobným spôsobom, je makabrózny Šin'ja Cukamoto (aby sme boli korektný voči tunajšej fonetickej úprave japonských mien). Ich ponor do postáv je hlboký až po filme prakticky neodmysliteľne spätý s nimi samotnými. Chovanie a herecký prejav väčšiny ansámblu je správne afektovaný a hypertrofovaný, evokujúc tak animované adaptácie manga komiksov. Druhou výraznou zložkou je audiovizuálna forma, ktorú filmu Miike udelil. Keď si odmyslíme chlípnosť a lepkavosť krvi a vnútorností po estetickej stránke, miestami veľmi zábavný je strih, ktorý chvíľami priam "vhadzuje" postavy na scénu (prípadne z nej). Kamera už v úvodnej scéne, predstavujúc jednotlivé postavy a východziu situáciu (The Boss and money are gone.), vyvádza psie kusy, zaujíma netradičné uhly, vrhá sa scénou, poletuje, otáča sa a do obrazu sa montujú farebné filtre, impacty a rôzne iné triky a efekty. Do uší diváka sa vkráda zvláštne poskladaný soundtrack, ktorý je doplnený v akčných scénach o zvukové efekty zo starých filmov a podobné drobné odkazy a žánrové priznávania sa. Dramaturgia scén je jeden veľký explodujúci kolotoč... ////////// ...a ním je aj samotný film. Buď nasadne a zveziete sa, alebo si ho len dôkladne obzriete a zaradíte spiatočku. Ja osobne som si ho užil, a môj dojem sa blíži úplnej dokonalosti. Možno by sa dal Koroshiya 1 označiť za guilty pleasure, ale ak, tak veľmi sofistikované guilty pleasure, ktoré sa, plne utrhnuté z reťazí, zameriava len na nestriedmy a nepoľavujúci efekt. A to mu ide najlepšie. Tak prečo nepristúpiť na jeho pravidlá a nebaviť sa? Ak ste tým správnym druhom (zjavne aspoň trochu úchylného) diváka, neexistuje dôvod, prečo by ste si nemali odniesť sugestívny a dlhotrvajúci zážitok. 90% () (méně) (více)

Divočák 

všechny recenze uživatele

"Kakiharo! Co si kurva myslíš že děláš?" "Oh, jenom takové malé mučení..." Na Miikeho Opus magnum jsem se opravdu těšil. Trailer mě potřebně namlsal a jak taky nebýt natěšený na film, který posunul hranice filmové únosnosti zase někam (o hodně) dál, než jsme do té doby byli zvyklí. Problém ovšem je, že Miike všechno to násilí nedokázal rozumě ukočírovat a neskutečně celého Itchio předimenzoval. Místo toho správného fyzického násilí (které třeba funguje tak výborně v Suicide Circle) nám servíruje až komiksově přehnanou umělou stylizaci, kdy krev stříká na dvacet metrů daleko, střeva létají na všechny strany, ale tu pravou bolest a zoufalství z toho prostě cítit není. Samotný příběh, který se točí okolo likvidace jedné Yakuzácké buňky, není jinak nic extra a slouží spíš jako taková absorbční vata okolo všech těch krvavých jatek. Co ale drží Ichiho na nohou jsou výborné postavy, kdy snad každý druhý na place je neskutečný úchyl a pokaždé, když se objeví sám velký megazmrd Kakihara, si můžete být jistí, že teď se teda budou dít věci. A ten ústřední song je chytlavý jako blázen. ()

Dragoni 

všechny recenze uživatele

Z původní mangy (Koroshiya Ichi, 1998 - 2001) od Hideo Yamamota, přepsal na filmový scénář Sakichi Satō a natočil Takashi Miike. Zvrácené, plné krve, bizarně komicky sebe-ironické. Výborně natočené a propracované, hlavní postavy úžasné a úchylné zároveň. Film, který dokáže ohromit, pobouřit i zaujmout a divák neví do poslední chvíle, co si má myslet. 85 % ()

Galerie (23)

Zajímavosti (8)

  • Ač je film gangsterka a pistole je tasená celkem často, padnou zde jen dva výstřely. (Saur.us)
  • Střecha činžovního domu, na níž se odehraje závěrečný souboj Kakihary a Ichiho, je ta stejná střecha, na níž v Miikeho dalším filmu Dead or Alive: Hanzaisha vypráví policista o vraždách a o Yakuze. (Divočák)
  • Herec Susumu Terajima, který je ve filmu mučen zavěšením na háky, strávil před samotnou scénou 12 hodin v maskérně. Dalších 12 hodin pak zabralo natáčení samotné scény. (Divočák)

Reklama

Reklama