Režie:
Pedro AlmodóvarScénář:
Pedro AlmodóvarKamera:
José Luis AlcaineHudba:
Bernardo BonezziHrají:
Carmen Maura, Antonio Banderas, Rossy de Palma, María Barranco, Julieta Serrano, Chus Lampreave, Loles León, Ángel de Andrés López, Imanol Uribe (více)Obsahy(3)
Pepa a Ivan jsou milenci, ale zatímco Pepa je věrná, Ivanův milostný život je kapitola sama pro sebe... A když jednou nechá vzkaz na záznamovém zařízení, že nepřijde na večeři domů, je na těhotné Pepě, aby si zařídila nový život. Hned se do toho dá a pronajme svůj dům několika excentrickým osobám: je tu Candela, která má poměr s šítským teroristou a Lucie, bývalá Ivanova milenka, která přivede syna Carlose a jeho přítelkyni. V domě je skutečný blázinec, ke kterému přispěje i procesí policajtů dychtivých střelby, zmatkující taxikáři a pomatení opraváři. Všeobecné šílenství vyvrcholí v okamžiku, kdy Lucia přísahá, že přelétavého Ivana zabije... (INTERAMA a.s.)
(více)Videa (1)
Recenze (141)
Pedro zaujme už úvodnou sekvenciou. Keď budete film pozerať druhýkrát, zistíte, že ide o implikácie budúcich epizód a zároveň prečo Ivan hovorí ženám, čo chcú počuť. Počas nasledujúcich štyridsiatich ôsmych filmových hodín hlavná hrdinka Pepa veľa zábavy nezažije, diváci však áno. Ženy na pokraji nervového zrútenia sú totiž vydarenou bláznivou komédiou (s estetikou telenoviel). Americké pokusy o vzkriesenie tohto žánru väčšinou skončili ako hrubé sexuálne frašky alebo jednoducho dvojhodinové sitkomy. Tento film je naopak svižný a chytrý bez ohľadu na to, že sa vizuálne zasekol v 80-tych rokoch. ()
V tomto svém snad nejúspěšnějším filmu se Pedro Almodóvar ponořil do světa kultury, ve které prožil téměř celé své mládí. Španělská komedie oceněná na 45. MFF v Benátkách a dvěma Evropskými filmovými cenami. Scénář : Pedro Almodóvar. Kamera : José Luis Alcaine. Hudba : Bernardo Bonezzi. Tak jak to ve správné komedii má být, vše se komplikuje, abychom mohli být potěšeni závěrečným rozuzlením. ()
I když bych to tak před pěti lety nepřiznal, tak Pedro Almodóvar patří k mým oblíbeným tvůrcům. Je to právě tím, že dokáže skloubit tragická témata s takovým pohledem, který je zajímavý, zábavný a přesto neztrácí na emocích. I když tohle má i snímek "Ženy na pokraji nervového zhroucení", tak mě přece jen víc baví jeho filmy následující. ()
Vyšší střední škola ženského cítění a jednání, ovšem přiměřeně zkarikovaného a reflektujícího hlavně hispánský naturel. Nicméně Almodóvar dokazal bizardními vztahovými peripetiemi skvěle bavit ženy i poučené muže po celou dobu trvání tohoto snímku. Potěšil mě i roztomile mlaďounký Banderas a tak dávám pěkné čtyři hvězdičky. ()
Při tomto komentáři opět budu patřit k menšině, i když jak se tak dívám, nebudu sám. Bohužel mi Almodóvar opět nesedl. Po skvělém začátku s tímto režisérem (Na dno vášně), to jde bohužel postupně dolů. Ženy na pokraji nervového zhroucení mi byly všechny protivné, stejně jako zvolená hudba a vůbec celá atmosféra snímku. Občas se to prostřídalo s nudou a já u filmu začal usínat. Tenhle typ filmů mi zkrátka sedí v drtivé většině víc u Francouzů, kdy se většinou pobavím daleko lépe. Za zmínku stojí role pro Antonia Banderase z jeho začátků a pár (opravdu jen pár) povedených dialogů. ()
Reklama