Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Indiánský policista John Russell cestuje dostavníkem a při tom narazí na nečekané problémy. Kvůli svému původu se stává terčem posměchu a pohrdání ostatních cestujících. Jenže nikdo z nich zatím netuší, jaký obrat jejich cesta vezme. Brzy dojde k přepadení dostavníku bandity. A jediný, kdo si s nimi může poradit, je právě John… Hombre, vlastním jménem John Russell, je muž, kterého jako chlapce unesli Apači. Přestože se ho později ujal pan Russell, který ho vzal do svého domu a vychoval, mladík později opět utekl k Indiánům. Právě když čeká na stádo divokých koní, přijde k němu Billy Lee, kterého posílá Mendez. Chce s Johnem o čemsi mluvit. Když se John dostaví, dozví se, že jeho práce s koňmi už není třeba, protože dostavníky mezitím nahradily vlaky. Mendez mu ale zároveň oznamuje, že jeho adoptivní otec zemřel a odkázal mu malý penzion. Ten by měl Hombre nyní převzít… Když John dojede na místo, zjistí, že penzion vede žena jménem Jessie Brownová. Žije tu i Mendez a také Billy Lee se svou nespokojenou mladou ženou, která si manželský život rozhodně představovala jinak. Hombre hodlá dům prodat za stádo koní, Jessie tedy bude bez práce a i ostatní musí odjet. Bohatý doktor Alex Favor, který právě okradl indiány o velkou sumu peněz a chce se co nejrychleji dostat do Mexika, se svou manželkou chctějí najmout dostavník, protože vlak už ujel. S nimi mají jet i Hombre, Leeovi a Jessie, která musí začít nový život někde jinde. Na poslední chvíli se do dostavníku dostane ještě surovec a bandita Grimes – sebere lístek vojákovi, který si ho koupil před ním. Namyšlený Favor s manželkou po cestě pomlouvají indiány, a když se dozvědí, že Hombre žil s Apači, chtějí, aby jel na kozlíku s Mendezem, a nikoli s nimi uvnitř dostavníku. Cestou dojde k přepadení: Grimesovi kumpáni, z nichž jeden je šerif Frank, bývalý milenec Jessie, se chtějí zmocnit Favorových peněz. Jediný, kdo se zmůže na účinnou obranu, je právě Hombre. V přestřelce zabije Franka a druhého lupiče, zatímco Grimes bere Favorovu manželku jako rukojmí a odjíždí. Je jasné, že se vrátí s posilou a bude se opět snažit získat peníze. Ty si mezitím vzal Hombre, který je hodlá vrátit svým přátelům indiánům. Starý doktor Favor se pokusí zmocnit zbraně a vzít si ukradené peníze zpět, Hombre mu to ale překazí. Pak ho zanechá samotného uprostřed pouště… (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (242)

swed 

všechny recenze uživatele

Musím přiznat, že před klasickými americkými westerny s J. Waynem, kde dobro vždy vítězí a postavy jsou jednorozměrné, jsem dával přednost italským dílům S. Leoneho, ve kterých se sen o idealizovaném divokém západě dočista rozplynul a nebojovalo se zde o čest, nýbrž o vlastní přežití. Ale nic není černobílé, proto se i v americké produkci najdou filmy, které dávají přednost postavám, psychologii a myšlence před naivitou. "Hombre" je jedním z nich. Jedná se v podstatě o komorní western, jehož zápletka se odehrává okolo přepadení dostavníku. Tato jednoduchá zápletka se za pomoci uvěřitelných dialogů a jednání postav rozvíjí v realistickou sondu o odlišnosti a schopnosti podat pomocnou ruku. Jen se mi zdálo, že snímek od druhé poloviny až moc zvolňuje tempo a závěr mi trošku vyšuměl... Jinak ale klobouk dolů. 8/10 ()

InJo 

všechny recenze uživatele

Hombre není žádná tuctová uspěchaná akční jízda, jakých ve westernovém žánru vzniklo nespočet. Naopak jde o pomalu plynoucí (a svým způsobem i poněkud zdlouhavý) psychothriller, jenž obsahuje výtečných vypjatých dialogových scén jako málokteré dílo daného žánru. Paul Newman tu hraje napovrch nesympatickou roli muže vychovaného indiány, který nemá rád bělochy, a neví, proč by jim měl v nouzi pomáhat. Divák se s ním tudíž ztotožňuje zpočátku trochu těžce, ale i tak Paul zvládá svou roli skvěle a vnímavý divák jeho chování chápe bez větších problémů. A fandí mu, protože právo a pravda je skoro vždy na jeho straně (a navíc je strašně cool). Jeden z nejlepších filmů Martina Ritta (s nímž Newman spolupracoval opakovaně) je výborně zrealizovanou moralitou plnou napětí, slizkých, podlých, slabošských a pokryteckých postav, jenž je (kromě jiného) o tom, jestli má smysl pomáhat druhým, nebo se raději starat jen sám o sebe. Chytrá a velmi atmosférická záležitost s uhrančivým protagonistou. 90 % ()

Reklama

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Předchozí dva filmy Martina Ritta s Paulem Newmanem Hud a Zneuctění, které jsou taky uváděny jako westerny, mě během sledování oslovily natolik, až jsem zapomněl a vůbec nevnímal, že má jít o můj nepříliš oblíbený žánr. V případě filmu Hombre se mi to už tak úplně nepovedlo a dostával jsem z valné části spíše tradiční western, který mě spočátku ne a ne pořádně zaujmout. Naštěstí od scény s čekaním na dostavník, ve které se výborným způsobem rýsuje první větší konflikt, se film výrazně zlepšil, bavil mě road-movie prvek s rozsáhlým putováním krajinou i Newmanův ledově chladný, často mlčenlivý hrdina. Zaujaly i dialogy rýsující postupně dilema zemřít jako hrdina vs. padnout jako zrádce a hodně mě překvapil nečekaný závěr, pro klasický americký western takřka nevídaný. A když si připočtu ke kladům velmi zdařilý původní český dabing, se kterým jsem měl čest film vidět, na 4 hvězdičky to určitě postačí, byť mezi filmy vzešlé z tandemu režie Ritt–hlavní role Newman mám za sebe minimálně dva silnější favority. [70%] ()

HateBreeder 

všechny recenze uživatele

Tak sem měl to štěstí shlédnout jeden velice zajímavý film. Tento western je poněkud netradiční - jeho začátek nám přiblíží hlavního hrdinu - bělocha vychováného apači, který na bílé muže zanevřel, ale po smrti svého pěstouna se mezi ně zas vrací. Po poněkud seznamovacím začátku nás čeká asi půlhodinová westernová road-movie v dostavníku, ve kterém je Hombre, bývalá majitelka pensionu, Správce apačské rezervace se svojí ženou, mladý pár a tajemný cizinec. Divák ale stále neví kdo tu představuje zlého padoucha a kdo hodného hrdinu, všechno je zatím pečlivě skrýváno. Ale v zápětí mu je vše vysvětleno a to skutečně velice rychle. Paul Newman i bez Roberta Redforda zvládl hlavního hrdinu výborně - jeho lhostejnost je dokonalá až si říkáte, že to přeci nemůže být westernový klaďas, ale právě protože to není obvyklé klišé je tento film jedinečný a já si ho nemohl dostatečně vychutnat. Závěrečná scéna v opuštěném kamenolomu nemá chybu a je to dokonalé zakončení celého filmu, který nezaujme akcí, nebo hereckým obsazením, či krásnou hudbou - zaujme však příběhem, patřičnou dávkou realismu a hrdinou, který si vlastně na hrdinu nehraje je to pouze muž, který se ocitl v nesprávný čas na nesprávném místě a osudy všech lidí třímá ve svých rukách. Héééy Ombrééééé dostals mě, si fakt skvělej střelec Ombré. ()

Galerie (77)

Zajímavosti (6)

  • Natáčení kolidovalo s termínem předávání Cen Akademie. Martin Balsam (představitel Mendeze) byl tehdy zrovna nominován na Oscara pro “nejlepšího herce ve vedlejší roli“ za film Tisíc klaunů (1965), ale neměl povolení natáčení opustit. Potají zmizel, aby se mohl ceremonie zúčastnit. Oscara získal. (džanik)
  • Film byl natočen na místech v Coronado National Forest v Arizoně, v dole Helvetia v Pima County v Arizoně, v Old Tucson v Arizoně a na Bell Ranch v Santa Susana v Kalifornii. Scény scénických stanic byly natočeny v Jean Dry Lake, Las Vegas, Nevada. (Zetwenka)
  • Bezohľadného Cicera Grimesa si zahral výrazný Richard Boone. Keď sa autor predlohy Elmore Leonard dozvedel, že Boone bude obsadený, bol presvedčený o tom, že dostane práve postavu Johna Russella. Tú však stelesnil Paul Newman. (classic)

Reklama

Reklama