Režie:
Luc BessonKamera:
Carlo VariniHrají:
Rosanna Arquette, Jean-Marc Barr, Jean Reno, Paul Shenar, Sergio Castellitto, Jean Bouise, Griffin Dunne, Valentina Vargas, Eric Do, Luc Besson, Paul Herman (více)Obsahy(1)
Magická hlubina je strhujícím příběhem dvou potápěčů. Vše začíná na konci padesátých let, kdy se Jacques Mayol (Jean-Marc Barr) a Enzo Molinari (Jean Reno), v té době ještě chlapci, utkali v boji o rekord v hloubkovém potápění. O dvacet let později jsou oba rivalové jasnými favority mistrovství. Film je portrétem dvou mužů, pevně spjatých s oceánem, lásky mezi Jacquesem a jeho osudovou ženou Johannou (Rosanna Arquette), přátelství a neskonalé romantiky. (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (423)
Kdysi jsem viděl klasickou verzi, teď tu skoro tříhodinovou. Nějaký výrazný rozdíl nevidím. Hlavní hrdina mi nebyl moc sympatický, delfínovská poetika brzy začala lézt docela na nervy, ale celkově to není vůbec špatný film. Střídání prostředí mu hodně svědčí. Jean Reno je zábavný a Rosanna Arquette byla fakt kus. ()
Film má síce slabšiu zápletku, ktorá sa točí okolo toho, kto z účastníkov nejakej potápačskej súťaže vydrží so zadržaným dychom dlhšie pod vodou. Čo ma ale zaujalo bolo to, že film dáva do protikladu nie príliš šťastnú milostnú epizódu ľudí na brehu s veľmi šťastným vzťahom delfínov v mori. Za zmienku určite stoja aj nádherné zábery podmorského sveta a záver filmu, ktoré robia z Magickej hlbočiny veľmi silné dielo. ()
Myslím, že to nejmagičtější na tomto snímku je především jeho název a vaše případná očekávání čehosi magického, o němž si myslíte, že na Vás čeká. Myslela jsem, že Magická hlubina bude skutečně "magická" a že na mě v jejích hloubkách bude čekat něco kouzelného a nádherného. Záběry a kamera minimálně. Podvodní záběry mi však po většinu času přišly obyčejné. Hezké, ale nic magického. Stejně jako samotný příběh, který mi kromě charakterů, kamery, prosluněných obzorů a krásných delfínů, nenabídl nic výjimečného či magického. Je jako oddechový, nenáročný pobyt u moře. Soupeření mezi Enzem a Jacquesem mi ani nepřišlo nijak napínavé. Jean Reno opět válí a zde mě přesvědčil, že dokáže být nejen charakterní Francouz, ale rovněž charakterní Ital:) Rosannu Arquette si nejvíce pamatuji jako Cherrie z The "L" Word, kde si to rozdávala ve vášnivých lesbických scénách:) V závěru filmu jsem měla pocit, že by se snad mohlo "tam dole" odehrát něco jako v Cameronově Propasti:) Jakoby k tomu celkové ztvárnění svádělo. No nic:) ()
Podľa mňa ide o samotný akt ponoru a zotrvania pod hladinou dostatočne dlho aby sme mohli vidieť aj to nadpozemské. Beeson mi naservíroval film ktorý je môjmu srdcu veľmi blízky a to neviazanou a nekonečnou krásou a je jedno či už to značí spojenie, v tomto prípade prepojenie človeka s prírodou, alebo tú skutočnú lásku medzi priateľstvom, osobným poslaním a ženou. Pri sledovaní tohto filmu jasne cítiť tú duchaplnú magickosť ktorá podčiarkuje osobnostný rozmer tejto snímky, čo v konečnom dôsledku pôsobí ako balzam na dušu. Práve preto je tento film taký silný, pretože mi príde veľmi osobný a neskutočne dobre prepracovaný. Ak by som mal vybrať len jeden jediný film z Beesonovej zbierky a označiť ho, ako najlepší tak by to bola Magická hlbočina. Pretože kto z nás skutočne zažije ten magický ponor? ()
Dva muži, jedna žena a nekonečná magická hlubina tajemného světa. Skvělá ústřední trojice, v které asi nejvíce exceluje Jean- Marc Barr a jeho neustále mořem posedlí Jaques. Besson natočil své mistrovské dílo především pro sebe a pochybuji, že očekával takovou diváckou oblibu. Opak je však pravdou a emoční a myšlenkový rozsah snímku má i přes až zbytečnou délku svou velkou sílu. Viděl jsem tento film už za velmi raného věku (snad 12?:)) a už tehdy mě okouzlil a to samé po pár letech. Těžko tak hodnotit, když se mi klepou kolena při prvních tónech Big Blue Overture... Určitě jsou tu slabá místa, pro někoho se tu nic neděje, ale tohle je film o pocitech, které se ještě vystupňují v krásném a citlivém závěru. Dokonale natočený magický klenot s obrovskou silou vlastního příběhu a postav. ()
Galerie (83)
Zajímavosti (11)
- Zahajovací film filmového festivalu v Cannes v roce 1988. (D3VIL)
- Originální hudbu k filmu složil Bessonův dvorní skladatel Eric Serra. Pro americkou verzi byl však hudební doprovod vypracován znovu, a to Billem Contim. (ČSFD)
Reklama