Režie:
Luc BessonScénář:
Luc BessonKamera:
Thierry ArbogastHudba:
Eric SerraHrají:
Jean Reno, Gary Oldman, Natalie Portman, Danny Aiello, Peter Appel, Willi One Blood, Michael Badalucco, Ellen Greene, Elizabeth Regen, Frank Senger, Maïwenn (více)Obsahy(2)
Záhadný Leon (Jean Reno) je elitním newyorským nájemným zabijákem. Když jsou vyvražděni jeho sousedé, Léon se stává neochotným ochráncem jediného, kdo masakr přežil - dvanáctileté Mathildy (Natalie Portman). Ta ovšem nechce ochranu, ona prahne po pomstě. Od elektrizujícího nástupu až po fatální zakončení je LEON nabitý nekonečnou kaskádou akce a napětí. (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (1 478)
Jean Reno z utrápeným výrazem chlastá mlíko, zalejvá kytku a jeden by do něj toho profesionálního zabijáka ani neřekl. Portmanka která ač mladá už by byla šukézní je příliš otravná jak se snaží za každou cenu vniknout do Leonova světa a vezme si přitom do palice, že se stane profesionální vražedkyní aby pomstila svoji rodinu. V podstatě když se to tak vezme dost absurdní námět a ty psychologický sračky víceméně otravný. Jinak to docela šlape. Naprosto famózní je Gary Oldman který smaží, psychotí a zabíjí lidi. Jenom škoda, že nedostal větší prostor. Suma sumárum akce sice příjemně drsná a oldschol, ale vyplněná pro mě někdy nesnesitelnými a ubíjejícími dialogy a to jsem viděl normální verzi. Ta prodloužená by mě asi unudila k smrti. Prostě zabiják z dobrým srdcem a afektovaná pipinka to u mě nevytáhnou na víc než na průměr (sorry Laco) no a na 32 nejlepší film (údajně) už ani náhodou. Marná sláva největší Bessonova pecka je Brutální Nikita. Tohle mi proti ní přijde jenom jako slabej odvar i když úplně špatnej film to taky není, takže dávám 55% ()
Vrelo odporúčam najzatrpknutejším, zaklapkovaným ľuďom voči akčnému žánru. Najvyváženejší pomer dráma/akcia so skvelým záverom. Renovi, ako Bessonovmu miláčik ovi sadla rola do bodky a vystrelila ho medzi hereckú elitu, nechápavo však nie medzi oscarovú. Rovnako objav Natalie sa prejavila a je jedna z mála, ktorú ako mladú, prvý veľkoúspech nepohltil a prejavuje sa dodnes. 100%. ()
Úchvatný, podle mě v mnohém až příliš francouzský (ale vem to čert), film. Malinká a už sympatická a herecky vyspělá Natalie Portman je rovnocenným hereckým doplňkem Jeana Reno, jenž tu vpodstatě rovinul svou "čističskou" postavu z Nikity. Nekorunovaný král (alespoň pro mě) záporáků Gary Oldman nezůstává pozadu. Skvělý scénář, výprava, prostě vše, asi vrcholné dílo Luca Bessona (i když u něj to je většina:-)). ()
S úsporným rozpočtem natočil (dnes ve Francii „mírně“ ignorovaný) Luc Besson psychologicky poutavý thriller, ve kterém vymodeloval prototyp „nové“ filmařské dvojice – předčasně dospělá dvanáctiletá dívka a modelový typ nájemného vraha. Pojí je prázdnota duše i života. Leonovi, milovníkovi květin a klasických muzikálů, propůjčil své charisma toho času Bessonův dvorní herec Jean Reno. Ten vytvořil bezkonkurenční dvojici s neuvěřitelně vyzrálou Natalii Portman, až tomu nejde věřit, že šlo o její filmový debut!! ()
Jean Reno vůbec nepatří mezi mé oblíbené herce, ale tímto filmem mě naprosto dostal. Skvělý příběh, který vám nenechá ani minutu volnou. Skvělý kontrast mezi uzavřeným samotářem, který pracuje jako profesionální zabiják, a mladičkou dívkou, které zkorumpovaná policie vyvraždila rodinu. Natalie Portman rozjíždí svoji kariéru na jedničku. Výborná hudba a famózní akční scény. Super film, určitě se na něj podívejte! 95% ()
Galerie (105)
Zajímavosti (44)
- Při konkurzu na film si Natalie změnila příjmení Herschlag na dívčí jméno své babičky Portman. Málem odešla z castingu s nepořízenou, ale nakonec rozhodl sám režisér Besson a obsadil ji do hlavní role Mathildy. (Roman.Ticka)
- Liv Tyler měla hrát postavu Mathildy (Natalie Portman), ale byla příliš vysoká. (don corleone)
- O viac ako 20 minút dlhšia pôvodná režisérska verzia obsahuje scény, v ktorých je patrný vzrast sexuálneho napätia vo vzťahu medzi Léonom (Jean Reno) a Mathildou (Natalie Portman) i miery jej angažovanosti v brutálnych akciách. Pod nátlakom filmového priemyslu bola táto verzia revidovaná do mainstreamovejšej podoby, s ktorou sa mali možnosť oboznámiť aj diváci v kinách. (marlon)
Reklama