Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Drama muže odsouzeného na smrt a ženy, která hledá způsob, jak ulehčit poslední dny jeho života. Sestra Helen pracuje jako sociální pracovnice v černošské čtvrti v New Orleansu. Ve vězení se setkává s cynickým a brutálním vrahem Matthewem Ponceletem pár týdnů před jeho popravou. Její úsilí o pomoc člověku v nouzi se postupně mění ve snahu dosáhnout alespoň zmírnění jeho trestu. Mezi Helen a Matthewem se přitom vytváří zvláštní vztah. Zatímco ona těžce hledá cestu jak překonat vlastní pochyby, musí vězeň přiznat svoji vinu... Silné drama vzniklo podle stejnojmenného bestselleru, v němž jeptiška Helen Prejeanová vypráví osobní zážitky při setkáních s vězni z cel smrti. Scénář k filmu napsal scenárista a režisér Tim Robbins (Bob Roberts, The Cradle Will Rock). Hlavní postavu pozoruhodným způsobem ztvárnila Susan Sarandonová (Atlantic City, Čarodějky z Eastwicku, Thelma a Louise, Nebezpečný klient a Soumrak), která byla za svůj výkon v hlavní roli oceněna Oscarem. Vězně čekajícího na poslední den svého života si zahrál Sean Penn (Nejsme žádní andělé, Hra, Tlumočnice, 21 gramů, Milk). Za svůj výkon v Robbinsově snímku byl oceněn Stříbrným medvědem na 46. MFF v Berlíně v roce 1996. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (294)

Boss321 

všechny recenze uživatele

SIlný, opravdu velmi silný příběh, který poukazuje na trest smrti z obou stran. Tedy ze stran rodin, které připravila dvojice kriminálníků o své děti, které už nikdy nebudou moci obejmout či se s nimi společně zasmát. Na druhou stranu poohlíží na trestance, který za měsíce strávené v cele, čekajíc na smrtící dávku z injekce, musí svádět obrovský vnitřní souboj se sebou samým a nakonec chtě nechtě musí uznat, že výsledný ortel si zaslouží. Susan Sarandon podala svůj životní výkon, za který si odnesla naprosto zaslouženého Oscara. Sean Penn v roli trestance rozhodně nezůstal pozadu a odnesel si alespoň oscarovou nominaci za hlavní mužský herecký výkon. Tim Robbins, stejně jako spoustu herců předním (Costner, Gibson, Redford atd.), usedl na režisérskou židličku a vytvořil svůj Opus magnum, který těžko někdy překoná. Ovšem nutno podotknout, že takovýto typ drama přímo volá po oscarových nominacích a uznání kritiky a široké veřejnosti. Skvělý film, který ale můj pohled na trest smrti absolutně nezměnil, stále si budu stát za příslovím: "oko za oko, zub za zub"........ ()

Faye 

všechny recenze uživatele

Najít ten správný odstup, dokázat potlačit pocity a objektivně bojovat pro nebo proti něčí smrti, a přitom své rozhodnutí ustát. Co je to, ale objektivně? A jaká jsou měřítka při rozhodování ??? Nezáleží jenom na tom, jaké má kdo morální nebo náboženské pohnutky. Jinak vnímá trest ( nejenom smrti ) ten, kdo je na straně oběti a jinak vrah. Jaké pocity zažívá asi člověk čekající na svůj verdikt ? Ty dlouhé hodiny, měsíce.... roky, kdy si musí přiznat sama sebe, takového jaký je, bez příkras, kterými se snaží ovlivnit a ospravedlnit své právo na svůj další život. Nádherný film vyvolávající spoustu otázek. ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Na Mŕtvom mužovi som bol v sedemnástich rokoch v kine a už vtedy ma dokázal patrične ohúriť úplne všetkými svojimi zložkami. Ak hrajú herci ako o život, ak vás režisér dostane hneď od začiatku, tak potom myšlienky, názory a postoje vo filme vyniknú o to viac. No a treba povedať, že Robbins zatína do miest, kam sa málokedy nejaký režisér (tobôž hollywoodsky) odváži. Preto toľká recenzentská kontroverzia. Ale to mám práve na kinematografii rád. Nekonformnosť, nové témy, ambivalentnosť postáv. Zopakoval som si túto morálnu polemiku ešte raz a fungovalo to znova výborne. ()

Crocuta 

všechny recenze uživatele

Příběh, který podává problematiku trestu smrti z mnoha úhlů. Po jeho shlédnutí jsem chápal rodiče obětí, láskyplnou řádovou sestru a co hůř, chápal jsem i pocity vraha stojícího na prahu vlastního nebytí. Silný námět k přemýšlení. Sean Penn opět (a rozhodně ne naposledy) podal důkaz o tom, že je jedním z nejlepších amerických herců současnosti. ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Přespříliš velký důraz je kladen na spirituální podtext, který je stejně silný, jako betonové zdi kolem hlavního hrdiny. To bohužel trochu ubírá na aktuálnosti a syrovosti výpovědní hodnoty, která toho i tak má ovšem hodně co nabídnout. Příběh o na smrt odsouzeném brutálním brahovi je podán nevídaně minimalistickým způsobem, mistrovsky zahraný jak Pennem, tak Sarandon. Stopáž by se mohla zdát v té na první pohled velké změti silných slov jako smrtící faktor. Není tomu tak. Robbins má zkušenou ruku a osvědčuje se tentokráte nejen jako kvalitní herec. Nejzajímavější jsou na celém snímku některé velice emociální scény, které jsou neskutečně "progresivní" a vyhýbají se jakémukoli srdcervoucímu klišé (návštěva rodiny). Rozhodně netradiční a svým způsobem velice inovativní vězeňský zážitek. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (21)

  • Při scéně se svíčkami se objeví v záběru skutečná sestra Helena, na základě jejíhož příběhu byl napsán scénář. Při filmování byla přítomna jako "dozor". (don corleone)
  • Robbins a Deakins vymysleli vizuálny vzorec na vyjadrenie rastúcej intimity medzi Helenou a Matthewom. Úvodné scény dávali dôraz na pletivo, na ktoré bolo vždy zaostrené, pričom Matthew sa zdal v záberoch vzdialený. V priebehu filmu boli použité objektívy s väčšou ohniskovou vzdialenosťou a zámerné pomalšie jazdy kamier, aby "bariéru" medzi pletivom a Matthewom minimalizovali. Posledný dialóg postáv pred popravou je realizovaný skrz sklo a v zábere sú obaja, nakoľko sa pri snímaní Heleny odráža Matthew v skle. (Biopler)
  • Název filmu je heslo, které používají bachaři, když skutečně vedou odsouzeného na vykonání trestu smrti. (don corleone)

Reklama

Reklama