Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Drama muže odsouzeného na smrt a ženy, která hledá způsob, jak ulehčit poslední dny jeho života. Sestra Helen pracuje jako sociální pracovnice v černošské čtvrti v New Orleansu. Ve vězení se setkává s cynickým a brutálním vrahem Matthewem Ponceletem pár týdnů před jeho popravou. Její úsilí o pomoc člověku v nouzi se postupně mění ve snahu dosáhnout alespoň zmírnění jeho trestu. Mezi Helen a Matthewem se přitom vytváří zvláštní vztah. Zatímco ona těžce hledá cestu jak překonat vlastní pochyby, musí vězeň přiznat svoji vinu... Silné drama vzniklo podle stejnojmenného bestselleru, v němž jeptiška Helen Prejeanová vypráví osobní zážitky při setkáních s vězni z cel smrti. Scénář k filmu napsal scenárista a režisér Tim Robbins (Bob Roberts, The Cradle Will Rock). Hlavní postavu pozoruhodným způsobem ztvárnila Susan Sarandonová (Atlantic City, Čarodějky z Eastwicku, Thelma a Louise, Nebezpečný klient a Soumrak), která byla za svůj výkon v hlavní roli oceněna Oscarem. Vězně čekajícího na poslední den svého života si zahrál Sean Penn (Nejsme žádní andělé, Hra, Tlumočnice, 21 gramů, Milk). Za svůj výkon v Robbinsově snímku byl oceněn Stříbrným medvědem na 46. MFF v Berlíně v roce 1996. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (294)

troufalka 

všechny recenze uživatele

"Já a Ježíš to řešíme každej jinak."                                                                                                                                         Film, který zůstal na půli cesty. Tohle mohlo a mělo tnout do živého. Susan Sarandon sice dostala za svůj výkon Oskara, ale pro mne její výkon nebyl přesvědčivý. Tak si říkám, jestli nebylo lepší dostadit to role opravdovou jepťulindu a nechat jí mluvit, jak jí zobák narostl. Chyběla mi proměna. Proměna sestry, která se poprvé setkává s odsouzeným na smrt. Proměna těch, kdo jsou kolem ní a pochopí, proč tak jedná, včetně rodičů. Tam jakoby se ani nepokusila vyložit, proč se snaží pomoct na druhé straně. Silné téma, kterému se bohužel nedostalo důkladného zpracování. Slabinu vidím ve scénáři a hlavně v dialozích. Mne by Susan jako řádová sestra nepřesvědčila. ()

classic 

všechny recenze uživatele

Celé dve hoďky som sedel zarazený v sedačke z počinu,ktorý evokuje veľké zúfalstvo a beznádej. Susan Sarandon poznám,ale nečakal som od nej takýto performance,ktorý je absolútne vierohodný,uveriteľná je Timova réžia(Tim rok pred týmto hral najslušnejšieho väzňa v dejinách Andyho Dufresnyho v Darabontovom The ShawShank Redemption.),ktorá je sugestívna,depresívna,oscar mu vyfúkol Mel za BraveHeart. Sean Penn je z iného súdka ako Andy,veril som mu všetko,čo som mu videl na očiach,bravúrny performance. Réžia a herečka sú hlavnými ťahákmi snímku,kde optimizmus je v nedohľadne,nepokojný,nepríjemný snímok. ()

Reklama

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Nemyslím, že šlo jenom o zkoumání viny nebo neviny, o právo nebo povinnost "mrtvého muže" morálně či právně odsoudit nebo ho držet za ruku nebo o míru polehčujících okolností. Tenhle film mi definitivně vyvrátil přesvědčení o potřebě trestu smrti právě proto, že se na trest smrti a na to, co mu předchází, dívá i z jiného úhlu než jen ze "zabils? tak my tě taky zabijeme.". ()

Allien.9 

všechny recenze uživatele

A máme tu další příklad ryzí filmařiny. Klobouk dolů před Timem Robbinsem, takhle silné drama se kolikrát nepodaří přivést na svět ani zkušeným režisérům, natož pak "obyčejnému" herci. "Death Man Walking" funguje skvěle jak po stránce příběhové, tak po stránce herecké (s Oscarem putujícím do rukou Susan Sarandon plně souhlasím), útočí na city a nutí k hlubšímu zamyšlení se nad jednou z nejpalčivějších otázek "moderního" světa. I přes opravdu špičkově odvedenou práci však nemohu dát plný počet, a může za to právě ona morální stránka věci. Těžko říct, jaké pocity měl film v divákovi primárně vyvolat (možností je totiž hned několik), ale pokud to měl být soucit a odpuštění, pak v mém případě selhal. Já totiž na rozdíl od Helen Prejeanové razím filosofii "oko za oko", tudíž vezmeš-li někomu úmyslně život, ztrácíš tím nárok na svůj vlastní. Výjimky? Nepřípustné; mrtví se nevzkřísí, ani kdyby se vrah "napravil" 100x. ()

Galadriel 

všechny recenze uživatele

"Zabíjení je špatné, ať to dělám já, vy nebo váš stát." Nesouhlasím s trestem smrti, odmítám "oko za oko" a jakékoliv argumenty pro. Přesto na mě tenhle film nezapůsobil tak, jak by měl. Na můj vkus obsahuje trochu moc náboženského podtextu a navíc jsem s Matthewem moc nesoucítila. Takže tenhle film beru jako herecký koncert Seana Penna a Susan Sarandon, který měl ambice rozpoutat velkou diskuzi ohledně trestu smrti, ale z mého pohledu se mu to moc nepovedlo. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (21)

  • Scéna znásilnění se natáčela celou noc, kvůli tomu, že se odehrává v bahně. Po každém záběru se museli herci osprchovat, znovu obléci do čistého a pokračovat. (don corleone)
  • Robbins a Deakins vymysleli vizuálny vzorec na vyjadrenie rastúcej intimity medzi Helenou a Matthewom. Úvodné scény dávali dôraz na pletivo, na ktoré bolo vždy zaostrené, pričom Matthew sa zdal v záberoch vzdialený. V priebehu filmu boli použité objektívy s väčšou ohniskovou vzdialenosťou a zámerné pomalšie jazdy kamier, aby "bariéru" medzi pletivom a Matthewom minimalizovali. Posledný dialóg postáv pred popravou je realizovaný skrz sklo a v zábere sú obaja, nakoľko sa pri snímaní Heleny odráža Matthew v skle. (Biopler)
  • Chemikálie používané pri smrtiacich injekciách v Louisiane sa podávajú manuálne, nie strojom ako je to ukázané vo filme. (Arsenal83)

Reklama

Reklama