Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Drama muže odsouzeného na smrt a ženy, která hledá způsob, jak ulehčit poslední dny jeho života. Sestra Helen pracuje jako sociální pracovnice v černošské čtvrti v New Orleansu. Ve vězení se setkává s cynickým a brutálním vrahem Matthewem Ponceletem pár týdnů před jeho popravou. Její úsilí o pomoc člověku v nouzi se postupně mění ve snahu dosáhnout alespoň zmírnění jeho trestu. Mezi Helen a Matthewem se přitom vytváří zvláštní vztah. Zatímco ona těžce hledá cestu jak překonat vlastní pochyby, musí vězeň přiznat svoji vinu... Silné drama vzniklo podle stejnojmenného bestselleru, v němž jeptiška Helen Prejeanová vypráví osobní zážitky při setkáních s vězni z cel smrti. Scénář k filmu napsal scenárista a režisér Tim Robbins (Bob Roberts, The Cradle Will Rock). Hlavní postavu pozoruhodným způsobem ztvárnila Susan Sarandonová (Atlantic City, Čarodějky z Eastwicku, Thelma a Louise, Nebezpečný klient a Soumrak), která byla za svůj výkon v hlavní roli oceněna Oscarem. Vězně čekajícího na poslední den svého života si zahrál Sean Penn (Nejsme žádní andělé, Hra, Tlumočnice, 21 gramů, Milk). Za svůj výkon v Robbinsově snímku byl oceněn Stříbrným medvědem na 46. MFF v Berlíně v roce 1996. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (295)

Agatha 

všechny recenze uživatele

Neopakovatelný filmový zážitek. Citlivé a soucitné podání ve skutečnosti naprosto neodpustitelného a zavrženíhodného lidského skutku. Podobných námětů bylo k filmovému zpracování použito mnoho, ale jen v tomto případě se podařilo zpracovat ho z jiného úhlu pohledu. Na nevídané a dojemné podívané má největší zásluhu perfektní scénář, hudba a především neuvěřitelné herecké výkony. Susan Sarandon - jaká to velká herečka a navíc s nejkrásnějšíma očima na světě. A Sean Penn? Dá se něco takového vůbec zahrát? Člověk se nestačí divit co takoví herci dokážou... ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Někdy opravdu stačí jen silný příběh, aby mohl vzniknout výtečný film. Pohled na trest smrti z jiné strany, než jsme od filmařů zvyklí. Jedná se prakticky o konveračku, která téměř nevytáhne paty z interiéru. Sarandové se velmi dobře daří táhnout ji od začátku až do konce. Penn je sice místy malinko unylý, ale v natolik snesitelné míře, že jsem ochotna na tuto chybku zapomenout. Timu Robbinsovi se podařila velice lišácká režie, na jednu stranu snímek působí zdánlivě pomalým tempem, aby ohromil nás milovníky pomalých filmů, ale ve skutečnosti se jedná o velice dynamicky sestříhaný film. Jeho bratrovi se hudba povedla neméně. ()

Reklama

Morholt 

všechny recenze uživatele

I přesto, že téma je velmi silné a Sarandon s Pennem podali výjimečné výkony, nemůžu se zbavit dojmu, že pod vším tím škvarkovým sádlem je jen suchý chleba v podobě účelové agitace proti trestu smrti. Ta snaha polidštit bestiální postavu Seana Penna je tady až příliš okatá a na mě to dojem neudělalo. Trestu smrti říkám ano a přes veškerou Robbinsovu snahu se mu nepodařilo mě přesvědčit. 60% ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Každý člověk je lepší, než je jeho nejhorší skutek. Opravdu, sestro Prejeanová? Může toto pronést někdo, pro koho všechno bylo jen otázkou práce a nikoliv víry? A čím si to oběti zasloužily, že jim není dopřáno útěchy, pohlazení, morální podpory, rozloučení, či alespoň bezbolestné smrti, zatímco nebohým viníkům ano? Filmařsky precizní, s humánním náhledem, snahou o relativní objektivitu v problematice trestu smrti a náboženským nalháváním si do vlastní kapsy - spása byla na dosah. Když se tak nad tím zamyslím, jediné, co se mi z Dead Man Walking navždy vryje do paměti, je ten stejnojmenný song od Bosse Springsteena ze závěrečných titulků. Jinak účes S.Penna zaslouženě patří mezi TOP 5 nejhorších filmových vlasových kreací (dále Marge Simpson, Pinhead, M.Griffith v Podnikavé dívce a Carreyho kastrol v Dumb & Dumber). Nicky Cage má pochopitelně žebříček svůj.. ()

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Slovami Maurica Mossa " Look dead man walking" Robbins natočil taký veľký malý film , ktorý je pôsobivý svojou ľahkosťou a tiež posolstvom. Viacej ako na samotný čin vraždy sa tu jedná o spasení a vykúpení a Sarandon aj Penn tu dokazujú že sú skvelý charakterový herci , čo sa prejaví v hlavne v neskutočne emotívnom závere. Celkovo sa mi tento film páčil. Je to samozrejme jeden z mnoha ale o trocha ľudskejší ako ostatné. Robbins rozohráva takú malú hru na diváka hlavne na začiatku a aj počas filmu kde nás prenasledujú falshbacky z miesta činu ale my stále nevieme akú úlohu v tom zohráva Matthew. To sa dozvieme až na konci. Celkovo jeho cesta k vykúpeniu a neúspech, priznanie, viera, ľútosť je neskutočne pôsobivá a začneme s ním súcitiť aj sympatizovať, takže rozumiem aj postave sarandonovej že sa ho nakoniec ujala aj napriek opovrhovaním z okolia. Tu sa aj naskýta otázka či je vôbec správne pokúšať sa zachrániť takého človeka alebo či sa vôbec môže stať dobrým. Veľmi osobitý snímok ktorý poteší aj drobnou úlohou jacka blacka. Neskôr sa Robbins aj Black stretli keď JB hľadal trsátko osudu. Tu je ale jeho rola podstatne vážnejšia. Veľmi pekný film ktorý má stále čo povedať a kupodivu to aj hovorí. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (21)

  • Robbins a Deakins vymysleli vizuálny vzorec na vyjadrenie rastúcej intimity medzi Helenou a Matthewom. Úvodné scény dávali dôraz na pletivo, na ktoré bolo vždy zaostrené, pričom Matthew sa zdal v záberoch vzdialený. V priebehu filmu boli použité objektívy s väčšou ohniskovou vzdialenosťou a zámerné pomalšie jazdy kamier, aby "bariéru" medzi pletivom a Matthewom minimalizovali. Posledný dialóg postáv pred popravou je realizovaný skrz sklo a v zábere sú obaja, nakoľko sa pri snímaní Heleny odráža Matthew v skle. (Biopler)
  • Yvonne Koslovsky-Golan, autorka knihy "Trest smrti v americkej kinematografii: Zločinnosť a odplata v hollywoodskom filme", uviedla, že aj keď sa verejná diskusia o treste smrti na obdobie po uvedení filmu Dead Man Walking zintenzívnila, film neviedol k „skutočnej politickej alebo právnej zmene“, ale podporila ďalšiu akademickú štúdiu o treste smrti. (Arsenal83)

Reklama

Reklama