Režie:
Kathryn BigelowKamera:
Matthew F. LeonettiHudba:
Graeme RevellHrají:
Ralph Fiennes, Angela Bassett, Juliette Lewis, Tom Sizemore, Michael Wincott, Vincent D'Onofrio, Glenn Plummer, Brigitte Bako, Richard Edson (více)Obsahy(1)
Píše se rok 1999. Bývalý policajt Lenny Nero tráví poslední dny starého milénia překupnictvím paměťových disků, které obsahují nahrané vzpomínky a pocity. Jednoho dne obdrží disk, na kterém je zážitek vraha prostitutky. Lenny se pustí do pátrání a dostává se hlouběji a hlouběji do spirály vydírání, vražd a násilí. Podaří se mu přežít a případ vyřešit? (Cinemax)
(více)Videa (1)
Recenze (352)
Kathryn Bigelow je veľmi roztrieštené žieňa. Myslela som, že po skúsenostiach, ktoré získala aj pri maximálne nelogickej Modrej oceli, sa niektorých logických chýb vyvaruje a natočí solídnu akčnú žánrovku. To už však Bayove filmy, ktorému predložia scenár na 2 strany, dávajú väčší obsahový zmysel. A že za scenárom stojí sám James Cameron?! Strange Days disponuje parádne zachytenou temnou atmosférou predapocalyptických vízií, to prostredie, chaos, zúfalstvo, anarchia vyvierajúca z každej scény, je dokonalosťou sama o sebe a aj tie myšlienky! Možnosť vidieť v jednej obyčajnej nahrávke samu seba s vrahom skláňajúcim sa nado mnou, možnosť sledovať desivú vraždu či byť svedkom toľkých hrôzostrašných zločinov... Tento film má veľa plusov, futurizmus na vás dýcha vo všetkých kamerových záberoch, ale.............. nehorázne veľké množstvo postáv, pričom takmer ani jedna nie je charakterizovaná s jasným úmyslom, všetky dejové prelínajúce sa vrstvy, pocit, že ani sám autor nevedel, čo tým chcel vlastne povedať a aj ten plochý, vzrušenie postrádajúci koniec s debilnou pointou jedného úchylného zabijaka..... Sorry, Kathryn, ale občas nemáš poňatia, o čom točíš a pritom námet.... ten námet vyzeral tak úžasne! ()
Koho baví fantasmagorie a libuje si v ní, tohle je ideální film právě pro takové diváky. Grygar krásně mluvil o tom, že oni, vědci, co vysvětlují podstatu, tam měli v sále dvacet lidí, ale Souček měl vedle v sále tři sta lidí. Lidem prostě víc vyhovuje fantas, který jejich rozum bere, než selská logika, které se rádi a úspěšně brání. takže jak jinak - jao vždy - náš zákzník, tak mu šoupneme co chce, ten je náš pán. Chce blbiny, tak už mu je lifrujeme. Chce psycho, už ho posíláme, chce filozofii, á to ne, to nebere, od ní pryč, tedy od lásky k moudrosti utéci, to je dřina... ()
Temný cyberpunkový thriller se odehrává v Los Angeles. Během násilných oslav posledních dvou dnů milénia. Jeho protagonistou je bývalý policista Lenny Nero (Ralph Fiennes), jež se živý jako obchodník s nelegálními videozáznamy. Ty zákazníkům umožňují intenzívně prožívat nejrůznější emocionální prožitky a fantazie. Jeden z klipů se ale stává smrtelně nebezpečným svědectvím politicky motivované vraždy černošského policisty. Kvůli němu se v ohrožení ocitá nejen Nero, ale také jeho bývalá přítelkyně, zpěvačka Faith (Juliette Lewis). Tváří se to jako akční film, ale právě akce filmu dost schází a originálně pojatý scénář vytahuje trumfy v podobě zajímavého hereckého obsazení. Je to však nuda s množstvím zajímavých nápadů, které by asi nějaký mužský režisér dokázal zužitkovat lépe. Kathryn Bigelow jen snaživě napodobuje své mužské režijní kolegy. 60% ()
Neodolatelně temná atmosféra přelidněné metropole na sklonku tisíciletí, kdy se lidé citově baví nelegálními virtuálními projekcemi. Očekávání roku 2000 dává filmu jinou dimenzi, a i když dneska víme, že tak žhavý to s tím přelomem nebylo a že se toho tolik nezměnilo, jde o zajímavou fikci. Produkoval James Cameron. ()
Působivá sci-fi detektivka na hraně noirového žánru. Kathryn Bigelow umí s nočním L.A. pracovat naprosto skvěle a zaplivané uličky plné zkorumpovaného života na všech stranách zákona neopustí ani jednou. V nich jako ryba ve vodě pohybující se další charakterově velmi nevypočitatelný hrdina Ralph Fiennes opět podává další z řady svých výborných výkonů. Scénář Jamese Camerona je nadstandardní prací až do samotného závěru, který je nepěkným koncentrátem všech žánrových klišé včetně finálního rozuzlení, které fakt, že vrahem je zahradník, mohlo rozebrat ještě lépe. Přesto, i díky zvláštní náladě ze strachu z Y2K (mimochodem asi jedna z nejrealističtějších variací na toto ve své době strašácké téma), jsou Strange days i přes přemrštěnou stopáž maximálně působivé a odpustit jim lze mnohé. ()
Galerie (55)
Zajímavosti (25)
- Kapela hrající v klubu je Season to Risk z Kansas City. (CliffLee)
- Postava náčelníka LAPD Strickland je založen na skutečném náčelníkovi LAPD Darylu Gatesovi. (CliffLee)
- Příběh napsal James Cameron, první představa ho napadla po vynesení rozsudku nad Rodney Kingem 29. dubna 1992. (CliffLee)
Reklama