Rod Draka - Série 1 (2022) (série)
Režie:
Greg YaitanesKamera:
Pepe Avila del PinoHudba:
Ramin DjawadiHrají:
Paddy Considine, Matt Smith, Steve Toussaint, Milly Alcock, Eve Best, Emily Carey, Rhys Ifans, Jefferson Hall, Fabien Frankel, Graham McTavish, Matthew Needham, Gavin Spokes, Solly McLeod (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Daemon a Mořský had bojují s krmičem krabů. Říše slaví Aegonovy druhé jmeniny. Rhaenyra čelí vyhlídce na sňatek. (HBO Max)
Videa (2)
Recenze (92)
3/4 epizody je o trapném rodiném dramatu a neschopném králi. Konec je pak nevěrohodnou (směšnou), nepříliš dobře zrežírovanou bitvou, kde Matt Smith proběhne bojiště, aniž by ho trefil šíp, přičemž ještě stihne posekat 20 nepřátel, načež je zasažen, zachráněn a pak sám vejde do jeskyního komplexu nepřátel, kde off screen nějakym zázrakem najde vůdce nepřátel, zabije ho, aniž by byl více zraněn a závěrem jen vyjde ven s jeho naporcovanym tělem. Zní to ale lépe, než to vypadalo. Pokud by to vypadalo dobře, tak by se to však stále nehodilo k této látce, kde postavy nemají být nesmrtelní poloboji, kteří v bitvě sekaj nepřátele po desítkách a střely se jim vyhýbají. U akce bych se neměl nudit. Tentokrát jsem se však nenudil pouze u ní, ale rovnou u celého dílu. ()
Ačkoliv vypadal začátek docela slibně, tak se to poměrně rychle začalo brodit ve sračkách. Nad horším cgi jsem doposud přizavírala obě oči a více jsem se soustředila na děj, ale ten lacinej divočák s jelenem vás prostě praští do ksichtu. Vůbec to nedávalo smysl, působilo to trapně a absolutně nechápu, kde to vyhrabali. Dříve relativně sympatické postavy jsou nyní fakt k nevydržení otravné. Děj se zbytečně motá v kruhu a moc se to nikam neposouvá. Je mi jasné, že ten seriál bude ze začátku hodně o kecání a rádoby politikaření, ale tohle byl hroznej ResidentSleeper. A to ani nemluvím o špatně provedených time skipech a o dírách v příběhu. Doufala jsem, že ten díl alespoň trochu zachrání závěrečný boj na Kamenoschodech, ale to byl opravdu jeden velký bizár. Dělat z Daemona ubožáka, který jednou rukou mává bílou vlajkou a druhou zákeřně napadá nepřátelé mi přijde jako píčovina, kterou nemá zapotřebí, ale budiž. To už přece jednou udělali na turnaji v prvním díle. Ale že si tam pak sám na vlastní pěst běží přes celé bojiště, klátí všechny nepřátele před sebou bez škrábnutí a zázrakem se vyhne všem šípům, jak kdyby si od Geralta vypůjčil Quen...jako co to bylo? Dobře, aby se neřeklo…dostane dva zásahy, ale zranění po příchodu posil záhy zmizí, a tak si to štráduje do jeskyně, aby mohl dorazit obávaného Craghase Drahara. A co z toho souboje vidíme? Hovno… radši tam nahodit záběr, kde už Crabfeeder leží vejpůl žejo… Vizuálně to může vypadat sebelíp, ale tohle mi přišlo celé špatné a uchcávat z toho jen kvůli drakům úplně nehodlám… ()
Třetí epizoda se od obou předchozích dílů nikterak výrazně neodlišovala. A mohla. Tvůrci totiž v jisté fázi rezignovali na svou dosud marnou snahu stvořit dialog natolik zajímavý a bohatý na intriky, aby se alespoň vzdáleně přiblížil GoŤáckým verbálním šachovým partiím, a rozhodli se jít raději cestou nekompromisní akce. A to by bylo jistě fajn, kdyby svůj divákulibý záměr nepohřbili čím? Ano, spoustou kompromisů. Tím nejmarkantnějším byl hnusný zlozvyk z GoT- veškerá akce musí probíhat buď ve tmě, v mlze nebo v kouři. Tím dalším zůstává fakt, že scénáristé nemají potuchy o válečné taktice nebo dokonce o strategii. Příklad: Obránci mají vojáky na jediném zaprděném ostrově s velkou jeskyní, do níž se stahují v případě extrémního nebezpečí (drak). Útočníci disponují flotilou, vojáky a drakem. Drak ostrov v nepravidelných intervalech griluje, útočící flotila krouží kolem ostrova, přičemž ji obránci ostřelují z katapultů (zřejmě ohnivzdorných, protože drak?). Co takhle: Hromadné vylodění pod vzdušnou podporou s následnou postupnou likvidací či vyhladověním jeskyňářů, případně zavalením vstupů do podzemí. Tohle pisatelské neumětelství, kvůli kterému vzniká čistá stupidita jen proto, aby se prodali nějací ti efektové, které divák možná zahlédne v tom celkovém kouřmu, mě štvalo už v GoT a štve mě i tady. / Poučení: Napadne-li tě v lese divočák nebo medvěd, nepropadej panice a statečně mu plivni mezi oči. Sice zemřeš, ale malou chvilku na sebe budeš hrdý. ()
Ten časový skok mi do epizody neseděl. Tolik příležitostí na pletichaření a vnitřní souboje se šmahem ruky ztratilo. Zbytek mě neoslovil. Viserys byl v této části nejsilnějším článkem. Nejedná se o hloupého vládce, chápe všechny svízele i tomu pletichaření nějakým způsobem rozumí. Je však nerozhodný, navíc v pozici, kde je třeba uštědřit tvrdý a razantní krok. Je to škoda, zejména pro něj. Vyústění s Crabfeederem mě zklamalo. Dalo se z toho vytěžit daleko víc. Celkově šlo o průměrnější epizodu. ()
Třetí díl odhalil nedostatky toho, jak moc se posouváme v čase asi nejvíc. A já jsem si říkala, zda kvůli konci nepůsobila epizoda nevyváženě, klidně bych to dala na začátek dílu čtvrtého. Ale to oni nemohli, protože je jasný, že příště zase poskočíme. Protože tempo do té doby a veškerá symbolika dělali zatím nejlepší díl. Konec to nezkazil, možná někdo nazve posledních patnáct minut jako vrchol dílu, protože tam je konečně akce. Ale jak jsou všechni z Daemona nadšený, já pořád ještě nemůžu. Já ho neznám. Ale zase je fajn, že díky tomu začátek "akce s vlajkou" u mě probíhal snad s šesti scénáři, co se stane potom. To činí děj nepředvídatelný. Mám raději, když je děj nepředvídatelný, ale zároveň se mi postavy zaryjou pod kůži. To ještě moc neproběhlo... ()
Galerie (40)
Zajímavosti (6)
- V této epizodě byli představeni tři draci: Syrax – zlatožlutá dračice, na které jezdila Rhaenyra (Milly Alcock), Caraxes – červený drak, na kterém jezdil Daemon (Matt Smith) a Seasmoke – stříbrno-šedý drak, na kterém jezdil Laenor Velaryon (John Macmillan). (mikki089)
- V knižní předloze není Vaemond Velaryon (Wil Johnson) Corlysův (Steve Toussaint) bratr, ale jeho synovec. (mikki089)
- The Crabfeeder (Daniel Scott-Smith) trpí smrtelnou nemocí zvanou šedý lupus. (mikki089)
Reklama