Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Alicent pověří Cola a Aemonda úkolem vypátrat Aegona a Otto svolá všechny významné rody ze Západozemí, aby mu stvrdily věrnost. (HBO Max)

Videa (1)

TV spot

Recenze (76)

Sany33 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Príbeh:  Kráľ je mŕtvy a nový následník trónu - teda aspoň podľa Kráľovnej a Ota - sa nám stratil v uliciach Kráľovho prístaviska. Všetko ale dobre dopadne lebo - nová postav - Biela Zmija ho ukryla. Menovaním nového kráľa je vojna na spadnutie a Rhenys sa postarala o grandiózne finále deviateho dielu. Prevedenie: Ja by som ten trón doprial tomu jednookému bazmegovi, ten by sa tam náramne hodil a aspoň by bola sranda. Rhenyra a celá jej rodina tu v celej časti nefiguruje a je to po väčšinu času dosť nuda ale koniec stál za to, ako sme si už stihli všimnúť pri tomto seriály. Ak by držal dynamiku celú časť určite by som dal viac ako 4 slnká. 74% ()

Eleanor05 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

OBSAHUJE SPOILERY! Aha, takže se tři čtvrtě dílu hledá ztracenej Aegon po městě, a když se konečně najde a je korunovanej, tak Rhaenys jenom tak zabije desítky nevinných lidí a rozboří Baelorovo septum? To by byla opravdu super královna - masová vražedkyně, ještě, že se jí nikdy nestala... Nechápu, za co dáváte čtyři nebo pět hvězdiček. Za to, že se v tomto díle skoro nic nestalo, a to, co se stalo, nedávalo smysl? 2*. ()

Reklama

filmfanouch 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Tanec draků definitivně začíná. A rozehrává ho režisérka Claire Kilner, která již stojí za režií čtvrté a páté epizody. Semifinále 1. série reaguje na následky z minula, kdy relativně poklidný a prosperující období v Západozemí končí a rázem se jen potvrzují zvěsti o tom, že Rod Draka může být zničen jedině zevnitř. Problémem ve finále nebude pouze rozdělení stran na Zelenou a Černou, ale také fakt, že Zeleným očividně prozatím chybí jednotná vize a cíl.   Jestli 9. epizoda Rodu Draka něco od počátku potvrzuje, je to skladatelský um Ramina Djawadiho. Jak bylo snadné se po osmi sériích Hry o trůny obávat vyčerpání a faktu, že již Djawadi nemá světu Západozemí cokoliv nabídnout, každou epizodou Djawadi těmto pochybnostem jasně nastavuje prostředníček. Úvodní scénou s tragickým nádechem počínaje, epickou scénou v závěru konče, kdyby přesně tyto momenty nefungovali tolik bez samotného soundtracku Djawadiho.   Zpočátku byli jasné obavy, že bude seriál Rod Draka krapet nadržovat straně Černým (Rhaenyra/Daemon) a Zelení (Alicent/Otto/Aegon/Aemond) budou pojatí jako čisté zlo. Tak lehké to ovšem očividně nebude. Devátá epizoda se totiž primárně soustředí právě na stranu Zelených a i když je pořád snadné většinu Zelených nenávidět, tak jednoduché to není. Olivia Cooke svým výkonem táhne celou epizodu, kdy je její Alicent rozpolcena mezi plněním údajného posledního přání a přitom přetrvávající láskou ke své dávné přítelkyni, kterou by na rozdíl od jiných vrchních představitelů Zelených nerada nechala zemřít. Stejně tak Aegon v podání Toma Glynn-Carneyho má o potencionálním následnictví trůnu pochybnosti, nejzajímavější je to přitom u druhého králova syna Aemonda v podání Ewana Mitchella. Ten prozatím trpí klasickým syndromem druhého syna, kdy se celý život neustále snaží nežít ve stínu svého bratra, přesto jeho primární problém zůstává fakt, že se narodil druhý. Schyluje se tak sice k Občanské válce, škrábance ovšem budou očividně vyvolávat i rány z vlastních řad.   Radost nadále dělají působivé dialogové konfrontace, které fungují především díky nadále bravurním hereckým výkonům, kdy je už nyní snadné věřit, že Rod Draka po vzoru svého předchůdce posbírá mnoho nominací na cenách Emmy. Pozadím spíše upozaďovaná Rhaenys Targaryen v podání Evy Best konečně dostává solidní prostor, Graham McTavish poté jako sir Harrold Westerling konečně prozatím alespoň v jedné scéně nepůsobí jako křoví navíc a i díky své jedné výrazné scéně může dokázat, že v něm též cosi jako herecký talent proudí. Nyní je jen snadné doufat, že se Westerling konečně do budoucna dočká krapet většího prostoru a McTavish si tak vynahradí dosavadní upozaďování.   I když by poté sice primárním cílem měla být snaha o ideální budoucnost světa Západozemí, politický rozkol vede k mnoha příležitostem v oblasti snahy o růst na potravním řetězci. Díky tomu je vlastně těžké komukoliv věřit, do budoucna v rámci Tance draků nejspíš velkým faktorem bude paranoia a fakt, že skutečně nejspíš bude těžké kdekomu věřit a časem bude docházet k posouvání figurek na šachovnici. Ať už dá šach mat ve finále kdokoliv, jen samotný vývoj politické situace a hodností bude sám o sobě zajímavý.   Samotná závěrečná část epizody by poté v režii Claire Kilner působila zdárně epicky i bez přídavku v podobě krapet promrhané šance, kdy to ovšem celé dává smysl v rámci toho, že primárním cílem není snaha získat Želený trůn, ale získat Železný trůn bez vizitky krutého násilí a tyranie. Nyní nejde jen o to, kdo bude sedět na Železném trůnu, ale jak se ten dotyčný k obývání Železného trůnu dostane. I to bude jeden z důležitých faktorů budoucích událostí a je jasné, že to nejzajímavější teprve startuje.... () (méně) (více)

husak_k 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Většinu času skvělý díl zatím skvělého, předloze věrného seriálu, ve kterém přijde úplně na konci epizody úplně zbytečná černá kaňka (přílet Rhaenys). Snad se příště tvůrci vyvarují nutkání přidávat do seriálu takové přebytečné scény. Jinak stále spokojenost, seriál kvalitu drží, tak snad jí za nějaké ty čtyři série nepustí. GO GREENS! ()

Azrail 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Trochu slabší epizoda po dvou dokonalých. Což neznamená, že byla špatná, to vůbec ne, jen zkrátka nebyla tak dokonalá jako ty dvě předchozí a některé pozměnéné části oproti předloze nebyly tak dobré, jak bych čekal. SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER Vypíchnul byl jako obvykle vynikající hudbu, obzvlášť ve startu epizody a poté při Aegonově korunovaci, která byla celá natočená skvěle. Herecké výkony také jako obvykle na velmi vysoké úrovni. Co mi trochu vadilo bylo Aegonovo podivné chování a hlavně poslední scéna s Rhaenys a Meleys. Buď jí tam vůbec neměli tvůrci dávat, nebo jí měli udělat tak, aby nepůsobila tak nelogicky, neboť Rhaenys tu měla šanci okamžitě ukončit válku ještě předtím, než vůbec vypukla a přesto to neudělala. Samozřejmě se dá úplně v pohodě okecat, proč to neudělala, ale ta scéna tam především vůbec být nemusela. Chápu, že by pak jednodušší diváci brblali, že to byla nuda, nebyl tam drak a nic se nedělo, ale takovéhle wow momenty jen pro efekt ve finále spíš ubližují. Celkově ale nejsem zklamaný, ani nasraný, jen prostě lehce rozčarovaný, tohle jsou spíše zbytečné chybky. Jinak celkově 7/10. ()

Galerie (26)

Zajímavosti (2)

  • Lyman Beesbury (Bill Paterson) říká: „Je mi šest a sedmdesát let“. To z něj dělá vzácný příklad postavy, která je v seriálu mladší, než ve zdrojovém materiálu. V knihách Beesburymu bylo 80 let, když zemřel. (mikki089)
  • Podle George R. R. Martina je Aegon (Tom Glynn-Carney), který si uzurpoval Železný trůn od Rhaenyry (Emma D'Arcy), založen na následnické krizi po smrti anglického krále Jindřicha I. v roce 1135, který svou dceru a jediné žijící legitimní dítě, Matildu, jmenoval jako dědice Anglie a tím i první vládnoucí královnou. Trůn si uzurpoval Matyldin bratranec Štěpán z Blois, který přijel do Londýna a byl korunován, zatímco Matilda byla pryč. Štěpánovo tvrzení bylo podpořeno zprávami, že král na smrtelné posteli změnil názor a jmenoval ho dědicem. (mikki089)

Reklama

Reklama