Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Alicent pověří Cola a Aemonda úkolem vypátrat Aegona a Otto svolá všechny významné rody ze Západozemí, aby mu stvrdily věrnost. (HBO Max)

Videa (1)

TV spot

Recenze (79)

haluska11

všechny recenze uživatele

všichni už víme, že tenhle seriál beznadějně vykrádá hry o trůny (ukradl dokonce i příjmení targaryenů!!!! :O), ale po posledních dvou epizodách musím uznat, že ve skutečnosti je hlavním zdrojem plagiarizace shrek - scéna u večeře, královna v kostýmu fiony, finále této epizody... a to v seriálu ještě nebyl tým černých a ZELENÝCH z předlohy. snad dojde i na potomky draka a udatného oře. ()

Winderyx 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Krásnej návrat k logice GOT z 8 série vyskočit s drakem zabít tunu nevinných lidí a když může zabít všechny tak se usměje a odletí. Zatím nejslabší díl prakticky začátek byl zajímavej jenom střed hledání aegona po ulici. Debílek Cole kterej snad už zabil 6 lidí bezbraných a prochází mu to jako nic. O tom hnus co mě natáhlo jak si někdo dopřává kvalitní vůni nohou královny psát nebudu pač to je i v dnešní době trendy kdy ženy takhle vydělávají na simpech milliony. A celkově mi to příjde, že se člověk zamyslí , že tohle je příběh XXXXXX let do zadu a stejnak změny v nějakém lidském chování nejsou k vidění. Jinak zatím chválím, že se to nejede aspoň na vlně Disney a to , že Aegon má někde už tucet děcek po venku se divím, že to ty dva rytíře překvapilo. To, že ty dětska svoje nechá mlátit na krev mezi sebou je věc druhá. Nicméně mi tahle epizoda strašně přišla nelogická a jak jsem psal strašně mi připomínala kvalitou 8 sezonu GOT spoustu nelogickych veci o tom, že tam každej chodí v plášti jak z harryho pottera a myslí si , že mají sneaking jak ve skyrimu na 100 max opět mě to dostalo i nyní aemond s páskou přes oko schoulenej jak kdyby si fakt myslel, že je nenapadnej. Ve finále krásná paralera na Homelandera v podobě Aegona kterej král byt nechtěl , ale když viděl, že ho lůza města bere jako něco více a tleskají mu tak si to do sekundy oblíbil. No uvidíme nějak samozřejmě víme co nás čeká za bitvu příští díl a co bude následovat v druhé sérii pokud se tvůrci nerozhodnou jinak což zatím nějaké změny tam oproti předloze byly , ale ne nějaké až moc důležíté. Jenom doufám, že to byl nějakej nešvar částečnej s podobou 8 sérii GOT pač to fakt postrádalo logiku vyletět zabít nevinné lidi a potom se usmát na ně mi to připomínalo video z dětství SHREK IS LOVE SHREK IS LIFE když shrek potom co vyjebe s klukem tak jeho fotrovi řekne , že tahle prdelka ted patří shrekovi a všechno je v pořádku a právě se usměje a odletí. No i tady to dávalo větší smysl ()

Reklama

filmfanouch 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Tanec draků definitivně začíná. A rozehrává ho režisérka Claire Kilner, která již stojí za režií čtvrté a páté epizody. Semifinále 1. série reaguje na následky z minula, kdy relativně poklidný a prosperující období v Západozemí končí a rázem se jen potvrzují zvěsti o tom, že Rod Draka může být zničen jedině zevnitř. Problémem ve finále nebude pouze rozdělení stran na Zelenou a Černou, ale také fakt, že Zeleným očividně prozatím chybí jednotná vize a cíl.   Jestli 9. epizoda Rodu Draka něco od počátku potvrzuje, je to skladatelský um Ramina Djawadiho. Jak bylo snadné se po osmi sériích Hry o trůny obávat vyčerpání a faktu, že již Djawadi nemá světu Západozemí cokoliv nabídnout, každou epizodou Djawadi těmto pochybnostem jasně nastavuje prostředníček. Úvodní scénou s tragickým nádechem počínaje, epickou scénou v závěru konče, kdyby přesně tyto momenty nefungovali tolik bez samotného soundtracku Djawadiho.   Zpočátku byli jasné obavy, že bude seriál Rod Draka krapet nadržovat straně Černým (Rhaenyra/Daemon) a Zelení (Alicent/Otto/Aegon/Aemond) budou pojatí jako čisté zlo. Tak lehké to ovšem očividně nebude. Devátá epizoda se totiž primárně soustředí právě na stranu Zelených a i když je pořád snadné většinu Zelených nenávidět, tak jednoduché to není. Olivia Cooke svým výkonem táhne celou epizodu, kdy je její Alicent rozpolcena mezi plněním údajného posledního přání a přitom přetrvávající láskou ke své dávné přítelkyni, kterou by na rozdíl od jiných vrchních představitelů Zelených nerada nechala zemřít. Stejně tak Aegon v podání Toma Glynn-Carneyho má o potencionálním následnictví trůnu pochybnosti, nejzajímavější je to přitom u druhého králova syna Aemonda v podání Ewana Mitchella. Ten prozatím trpí klasickým syndromem druhého syna, kdy se celý život neustále snaží nežít ve stínu svého bratra, přesto jeho primární problém zůstává fakt, že se narodil druhý. Schyluje se tak sice k Občanské válce, škrábance ovšem budou očividně vyvolávat i rány z vlastních řad.   Radost nadále dělají působivé dialogové konfrontace, které fungují především díky nadále bravurním hereckým výkonům, kdy je už nyní snadné věřit, že Rod Draka po vzoru svého předchůdce posbírá mnoho nominací na cenách Emmy. Pozadím spíše upozaďovaná Rhaenys Targaryen v podání Evy Best konečně dostává solidní prostor, Graham McTavish poté jako sir Harrold Westerling konečně prozatím alespoň v jedné scéně nepůsobí jako křoví navíc a i díky své jedné výrazné scéně může dokázat, že v něm též cosi jako herecký talent proudí. Nyní je jen snadné doufat, že se Westerling konečně do budoucna dočká krapet většího prostoru a McTavish si tak vynahradí dosavadní upozaďování.   I když by poté sice primárním cílem měla být snaha o ideální budoucnost světa Západozemí, politický rozkol vede k mnoha příležitostem v oblasti snahy o růst na potravním řetězci. Díky tomu je vlastně těžké komukoliv věřit, do budoucna v rámci Tance draků nejspíš velkým faktorem bude paranoia a fakt, že skutečně nejspíš bude těžké kdekomu věřit a časem bude docházet k posouvání figurek na šachovnici. Ať už dá šach mat ve finále kdokoliv, jen samotný vývoj politické situace a hodností bude sám o sobě zajímavý.   Samotná závěrečná část epizody by poté v režii Claire Kilner působila zdárně epicky i bez přídavku v podobě krapet promrhané šance, kdy to ovšem celé dává smysl v rámci toho, že primárním cílem není snaha získat Želený trůn, ale získat Železný trůn bez vizitky krutého násilí a tyranie. Nyní nejde jen o to, kdo bude sedět na Železném trůnu, ale jak se ten dotyčný k obývání Železného trůnu dostane. I to bude jeden z důležitých faktorů budoucích událostí a je jasné, že to nejzajímavější teprve startuje.... () (méně) (více)

tomik99 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Líbila se mi ta reálnost, kdy lidé v zoufalých časech dělají zoufalé věci. Vzdát se moci zkrátka v určitý moment již nejde, a tak člověk udělá cokoliv, aby svou pozici upevnil. Začínám si oblibovat Aemonda. Jako spratek byl příšerný, ale teď je snad z té rodiny nejrozumnější. Jsem zvědavý na finále. ()

warrenur 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Tvrde a nelutostne palacove intrigy spustene neporozumenim posledneho priania umierajuceho krala. Pacilo sa mi mysterium okolo predstavitelky White Worm. "There in no power, but what people allow you to take". Vynikajuci rozhovor i foot-fetisisticky zaver kralovny a Larys-a. Tento bezskrupulozny typek a chladna vypocitavost nam v mnohom pripominaju Littlefingra. Bez Malickovej trapnej teatralnosti teda. :) A zaver s Rhaenys, holy shit. Skoda, ze mala noc predtym rozhovor ako matka s matkou a zrejme "vymekla". :) Mohla krasne prepisat dejiny, co sme vsetci ocakavali. Tuto scenu by som chcel niekedy zazit v poriadnom kine. :) Ocenujem ten detail, ked po ohlusujucom reve zrazu prislo ticho. Btw. kolko poddanych tam asi tak "zarvalo"? ()

Galerie (26)

Zajímavosti (2)

  • Lyman Beesbury (Bill Paterson) říká: „Je mi šest a sedmdesát let“. To z něj dělá vzácný příklad postavy, která je v seriálu mladší, než ve zdrojovém materiálu. V knihách Beesburymu bylo 80 let, když zemřel. (mikki089)
  • Podle George R. R. Martina je Aegon (Tom Glynn-Carney), který si uzurpoval Železný trůn od Rhaenyry (Emma D'Arcy), založen na následnické krizi po smrti anglického krále Jindřicha I. v roce 1135, který svou dceru a jediné žijící legitimní dítě, Matildu, jmenoval jako dědice Anglie a tím i první vládnoucí královnou. Trůn si uzurpoval Matyldin bratranec Štěpán z Blois, který přijel do Londýna a byl korunován, zatímco Matilda byla pryč. Štěpánovo tvrzení bylo podpořeno zprávami, že král na smrtelné posteli změnil názor a jmenoval ho dědicem. (mikki089)

Reklama

Reklama