Režie:
Damien ChazelleScénář:
Damien ChazelleKamera:
Linus SandgrenHudba:
Justin HurwitzHrají:
Diego Calva, Margot Robbie, Brad Pitt, Jean Smart, Jovan Adepo, Li Jun Li, Lukas Haas, Max Minghella, Tobey Maguire, Olivia Hamilton, P.J. Byrne, Rory Scovel (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Tehdy, ve dvacátých letech minulého století, se v pouštním městečku Los Angeles mohlo snadno stát, že jste se na opulentní a divoký filmařský večírek vetřeli jako absolutní nicka a hned následující ráno se stali filmovou hvězdou. Přesně takovou trajektorii nabrala dráha herečky (zatím bez jediné role) Nellie LaRoy (Margot Robbie), která si za poslední prachy koupila hezké šaty a rozhodla se oslnit kohokoliv, kdo by jí dal šanci. Svědkem její strmé kariéry je „holka pro všechno“ Manny Torres (Diego Calva), mexický přistěhovalec, který plní filmovým magnátům i ty nejdivočejší sny (chcete-li mít na večírku živého slona, Manny ho sežene). V rámci svých povinností Manny pečuje i o Jacka Conrada (Brad Pitt), nejslavnějšího herce své doby, který moc dobře ví, jak těžké je se na vrcholu udržet, a který dělá možné i nemožné pro to, aby na něm zůstal. Na obzoru se však rýsuje revoluce, do té doby němé filmy začínají mluvit. Na Hollywood se řítí uragán změny, který mnoho životů, nadějí a tužeb zničí a smete, a jen pár vyvolených vynese nahoru mezi hvězdy. Babylon je multižánrová freska, která nenechá své hrdiny ani diváky vydechnout. Navštěvujeme s nimi dekadentní párty, kde se odehrávají věci, které byste si ani při bohaté fantazii nedokázali představit, pracujeme s nimi, sníme s nimi a snažíme se to celé přežít. (Cinemart)
(více)Videa (12)
Recenze (592)
Všechny filmové i zhýralé cesty vedou do Babylonu. Originálně zábavný i nemálo dekadentní náhled na smetánku němého filmu v tříhodinové náloži. A v dokonalém režijním provedení Damiena Chazella. Provede nás od roku 1926 a skončíme až v roce 1952. Éra němého filmu už bere pomalu a jistě za své. Revoluční nástup hlásí zvukový film. Filmová studia Kinoscope a MGM mezi sebou vedou tichý konkurenční boj. V popředí stojí tři protagonisté vyprávění - atraktivní Nellie LaRoyová (Margot Robbie), lascivní skandalista, příležitostná gamblerka i narkomanka, která si svoji hereckou slávu musí teprve vydobýt, ač podle mnohých hereckého talentu má pomálu, Jack Conrad (Brad Pitt), milovník žen a luxusu a hlavně nejslavnější herec své doby a také Manny Torres (Diego Calva), mexický přistěhovalec, který u filmu zastává nejrůznější funkce, jen se zatím nikterak neprosadil, ale bude se postupně šplhat nahoru. A minimálně ke dvěma z nich nebude štěstěna navždy tak přívětivá a ukáže jim svoje holá záda. Chazelle natočil svůj nejosobitější film. Má špičkové herecké obsazení, kterému vévodí Margot Robbie, po celé tři hodiny svého trvání má co nabídnout a stále chrlí nepředstavitelně dramatické, zábavné i prudce absurdní scény. Ač velmi často dochází k žánrovému prostřídání, stále to je přehledné a nevytváří to chaotický ráz. Kamerové obrazy Linuse Sandgrena patří k tomu nejlepšímu na poli snímání za poslední dobu. Hned v úvodu diváka zaplaví dekadentní večírek, který přivodí vodopád mravního úpadku, na kterém v červených odhalujících šatech tanečně řádí k pomilování určená Margot. Je to oslnivě nastavené a rázem přejdeme do drobných detailů z natáčení, kde se herci musí podřizovat roztodivným požadavkům věčně nespokojených režisérů, vznikají nesváry a nemálo záleží i na těch nejtitěrnějších detailech. A pochopitelně začnou narůstat osobní problémy našich tří protagonistů. Okolo filmu se vždy točí krásné ženy a scénář si dovolil vtípek, že by se Margot Robbie mohla konečně setkat se svojí dvojnicí v reálu Samarou Weaving. A tak se i stalo, načež si ty dvě zrovna do oka nepadnou. Margot z toho ale vyjde jednoznačně lépe, přinejmenším její na vteřinu odhalené prso, tedy není jisté, jestli se o to nepostarala její dublerka, a posléze stoprocentně stojící bradavky pod kostýmem rozverné studentky jí zajistí vítězství. Jedním z producentů filmu byl Tobey Maguire. Zřejmě si vymínil, aby ve filmu dostal svoji osobní linku, takže ve třetí hodině s ním film udělá odbočku, ale i ta se povedla. Tenhle film je nastavený získat mnoho filmových ocenění. Pozornosti na Oscarech se mu nedostalo. Minimálně k Margot Robbie je to značně nefér. Ve výsledku se zrodil velmi ojedinělý multižánrově pojatý film, co zapůsobí vizuálně, herecky, scenáristicky i režijně a ani v dalších kategoriích se neztratí. Skvělý počin. 10/10 ()
Jedna velká opulentní jízda Damiena Chazellea. Ten "chlapec" rozhodně má talent. Možná je to první film, kde se podařilo zachytit totální blázinec. Přiznám se, že některé ty masové scény, hlavně ty na jeden záběr, tak to jsem měl bradu dole a říkal jsem si „jak to sakra mohli natočit? Vždyť tam se mohlo pokazit asi tak milión věcí. Zvukově opět mistrné dílo. Za mě o trochu lepší než Tenkrát v Hollywoodu, které se mi taky hodně líbilo. Pozor spoiler: 🚚🐘💩🏰🎺🧔🏿🥳💊🔞💁♀️🚗👩🏼🦱🎥🔇🧔🎭💃🏼🎬💁♀️🚗🎥💂♂️⚔️👬💋🌄🎥🔊👩🏼🦱💁♀️🚗💰🏃♀️🐊🔫⚰️⏰👨👩👧🍿💁♂️ ()
Chazellův love letter a zároveň manifest proti uprděný hollywoodský korektnosti a uniformitě, kterou zažíváme právě dnes a zase znovu. Maximálně jsem hodnotil už First Man a La La Land, ale zde Babylon je ještě jiný vrchol co se týče ambicí i v suverenitě. Pořád žasnu jak se tohle podařilo realizovat, s takovou stopáží a v autorsky tak utržený podobě — cíl byl k*rva riskantní a vysoko, za mě je to dokonalá trefa do černý. Ta muzika (!), řízený chaos a energie, top vizuál a casting, podmanivý mix dekadence, snílkovství a melancholie, dojemný meta přesah se Singin' in the Rain, nesmrtelností filmových klasik a hořkých osudů hereckých hvězd. Navíc cenný záznam o zápalu a tvůrčí svobodě konce éry beze zvuku. Plná palba a velká vnitřní radost, značka kino 3x. ()
// Dechberoucí óda na filmy, která je zároveň i velkou filmovou tragédií sama o sobě. Má to všechno, včetně fenomenálního výkonu Margot Robbie, která si tady zasloužila Oscara jako ještě nikdo nikdy. Chazelle mě po La La Landu už nemusel o ničem přesvědčovať, byť mě jeho První člověk tolik nechytnul, tady ale dokázal, že je generačním talentem a jeho Babylon generačním filmem. Snad bude časem právem doceněn. 11/10 ()
Tak to čumím, že som to zmáknul na jeden záťah. A nebolo to zlé. Výborný humor, ktorý mne osobne parádne sedí. Margot Robbie bola absolútnou hviezdou! Ešte teraz mám mokro v gatiach, ako píšem tento koment. Síce neobľubujem moc hlučné filmy, kde je po chuj ľudí na jednom mieste a čase zároveň, ale za tie tri hodiny som si na to akosi zvykol. Tiež ma sralo trochu to ságo, ktoré celý čas hralo vo filme a pripomínalo mi jeden song od Bez ladu a skladu - Parné valce. Ale celkovo mi film na svoju dlhú stopáž prišiel ako dobrá zábava a osobne nemám pocit, že by mi ukradol čas môjho života. Ale aby som ho niekomu mal doporučiť, tak zase taká pecka to nebola. Mne film prišiel na koniec veľmi smutný. ()
Galerie (60)
Zajímavosti (26)
- Zhodou okolností Margot Robbie získala svoju rolu vďaka odstúpeniu Emmy Stone. Presne opačná situácia nastala pri filme Birdman (2014), kde Emma Stone získala rolu vďaka tomu, že ju odmietla Margot Robbie. (Arsenal83)
- Původně byla do hlavní role obsazena Emma Stone, ale díky zpožděnému natáčení kvůli pandemii covid-19 odstoupila, jelikož měla plný kalendář. Role se ujala Margot Robbie. (Sebule)
- Postava Nellie (Margot Robbie) je inšpirovaná problémovou Clarou Bow, pôvodnou mimoriadne atraktívnou herečkou, ktorá škandalizovala USA tým, že otvorene hovorila o svojich sexuálnych túžbach. (Dajman)
Reklama