Režie:
Damien ChazelleScénář:
Damien ChazelleKamera:
Linus SandgrenHudba:
Justin HurwitzHrají:
Diego Calva, Margot Robbie, Brad Pitt, Jean Smart, Jovan Adepo, Li Jun Li, Lukas Haas, Max Minghella, Tobey Maguire, Olivia Hamilton, P.J. Byrne, Rory Scovel (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Tehdy, ve dvacátých letech minulého století, se v pouštním městečku Los Angeles mohlo snadno stát, že jste se na opulentní a divoký filmařský večírek vetřeli jako absolutní nicka a hned následující ráno se stali filmovou hvězdou. Přesně takovou trajektorii nabrala dráha herečky (zatím bez jediné role) Nellie LaRoy (Margot Robbie), která si za poslední prachy koupila hezké šaty a rozhodla se oslnit kohokoliv, kdo by jí dal šanci. Svědkem její strmé kariéry je „holka pro všechno“ Manny Torres (Diego Calva), mexický přistěhovalec, který plní filmovým magnátům i ty nejdivočejší sny (chcete-li mít na večírku živého slona, Manny ho sežene). V rámci svých povinností Manny pečuje i o Jacka Conrada (Brad Pitt), nejslavnějšího herce své doby, který moc dobře ví, jak těžké je se na vrcholu udržet, a který dělá možné i nemožné pro to, aby na něm zůstal. Na obzoru se však rýsuje revoluce, do té doby němé filmy začínají mluvit. Na Hollywood se řítí uragán změny, který mnoho životů, nadějí a tužeb zničí a smete, a jen pár vyvolených vynese nahoru mezi hvězdy. Babylon je multižánrová freska, která nenechá své hrdiny ani diváky vydechnout. Navštěvujeme s nimi dekadentní párty, kde se odehrávají věci, které byste si ani při bohaté fantazii nedokázali představit, pracujeme s nimi, sníme s nimi a snažíme se to celé přežít. (Cinemart)
(více)Videa (12)
Recenze (579)
Místy explozivní, ale obvykle zbytečně teatrální, hektické a extrémně dlouhé. Chazelle je tam poznat díky hudebním vsuvkám, které jsou pomyslné mini-vrcholy filmu. Óda na starý Hollywood, která má své pozitivní momenty především po technické stránce. Fantastickou kamerou začínaje, impozantní výpravou a dobrou hudbou konče. Sledovat ale tuhle nakoksovanou divočinu 190 minut vyžaduje opravdu velkou dávku trpělivosti. Většina dialogových pasáží osciluje někde mezi výběrem z hroznů Tarantina a Scorseseho, ani jednomu se to však nedorovná. Odvážný, nevšední, ale těžko stravitelný film. ()
Opulentní freska zachycující přerod starého Hollywoodu v nový. Strašně mě teď zpětně mrzí, že jsem ji nechytl v kině, ještě aby ano když ji tam kinaři nechali snad jen ubohý týden. Chazelle vysekává hlubokou poklonu tomu co filmy znamenají pro lidi. Cynickou komedii rámuje pláč a truchlení nad změnou, která je ve světě tou jedinou jistotou. Margot Robbie je fantastická. Na zabití, ale zároveň strašně ryzí a hodná ochrany. Hudební stránka je neskutečná, takhle to umí jen Chazelle s Hurwitzem. Závěrečný průřez kinematografií je neskutečnou katarzí, která probudí chuť co nejdříve navštívit nejbližší biograf. ()
Nechce se mi dávat 5*, ale musím. Ač zastávám názor, že nahota a orgie tohoto kalibru patří do porna a ne do klasického filmu, základní myšlenka více než tříhodinového (!) "Babylonu" mě natolik zasáhla, že kdybych mu tu poslední hvězdu ne(při)dala, budu si to do smrti vyčítat. Toto hořko-sladké hollywoodské absurdum, jehož finální recap je za mě podobně geniální jako například připlouvající plod v "2001: Vesmírná Odysea", by mohli s trochou nadsázky závidět i současní Tři králové absurdního žánru (Tarantino, McDonagh, Vaughn). Nehledě na to, že takové shivers jsem měla naposledy u kule rvoucího finále "Requiemu za sen", a to je už ku*va dlouho... Pokud bych měla něco vyzdvihnout, tak to budou hudba a Pitt. ()
Damien Chazelle je génius, který má před sebou ohromnou kariéru. Nicméně Babylon je tak strašně specifický film, že naprosto chápu jak plná hodnocení, tak hodnocení dvouhvězdičková, tohle nesedne každému. První dvě hodiny pro mě byly absolutní filmová extáze, jakou nejsem schopná popsat slovy. Z toho, co Chazelle a Sandgren dokáži dělat s kamerou, se mi bude točit hlava ještě dlouho. Tolik geniálních scén na tak krátkém prostoru (například natáčení první zvukové scény je absolutně fenomenální). Jako někdo, pro koho filmy znamenají tak moc, je Babylon vyznání lásky filmům a všem těm filmovým nadšencům. Jediný důvod, proč jsem váhala nad plným hodnocením je, že v poslední hodině místy filmu dochází dech (například pasáž s Tobeym Maguirem už mi přišla zbytečně navíc) a protože jsem nebyla tak propojená s postavami, jak bych si přála, ale jakmile si to člověk nechá rozležet, tak pochopí, že ta pointa je někde úplně jinde. Ne, Babylon u mě nepřekonal La La Land, ale pocit výjimečnosti jsem u sledování měla. ()
„BYLO TO VSKUTKU TO NEJKOUZELNĚJŠÍ MÍSTO NA SVĚTĚ, ŽE?“… Film o těch, co v Hollywoodu něco znamenali, i o těch, co (nejen) v Hollywoodu neznamenali nic. Taky o tom, že když to v sobě máte, tak stačí jedna šance a Hollywood je váš. Ale i o tom, že nic netrvá věčně a že Hollywood je větší než jedinec… Hele, jsou tady místa, kdy jsem byl v extázi. Navíc Margot byla k sežrání a vobčas to byla i prdel. Celý se to snaží bejt originální, jakože „něco víc“, ale ve finále to zas takovej vodvaz není. Navíc (a nejvíc) mě sere, že mně nezajímají ty lidi. Žili skutečně? Co natočili? V čem hráli? A závěr? Musel jsem si ho pustit 2x... Vychází mi jako pokus o nějakej art s touhou složit poctu továrně na sny. Prostě je to zbytečně dlouhý! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Dokážu přesvědčit ženskou, že je super, když to funguje „až“ ze dvou třetin. 2.) Chybí mi éra němýho filmu. /// Thx za titule lordek“. PŘÍBĚH **** HUMOR ** AKCE ne NAPĚTÍ ne ()
Galerie (60)
Zajímavosti (26)
- Po pozretí filmu herec Eric Roberts pochválil výkon Margot Robbie. Porovnal ju s Elizabeth Taylor vo filme Kto sa bojí Virginie Woolfovej? (1966) a povedal, že si myslí, že Robbie by mohla za svoju rolu vyhrať Oscara. Nakoniec sa jej nedostalo nominácie. (Arsenal83)
Reklama