Režie:
Bradley CooperKamera:
Matthew LibatiqueHrají:
Bradley Cooper, Carey Mulligan, Matt Bomer, Maya Hawke, Sarah Silverman, Vincenzo Amato, Michael Urie, Sam Nivola, Brian Klugman, Miriam Shor, Alexa Swinton (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Strhující milostný příběh, který zachycuje celoživotní přátelství dirigenta a skladatele Leonarda Bernsteina s Felicií Montealegre Cohn Bernsteinovou. (Netflix)
Videa (3)
Recenze (119)
Bradley Cooper kříčí, že chce Oscara a dělá pro to naprosto všechno. Už od první minuty je jasné, proč tahle exhibice vznikla a s tímhle já mám primárně ten největší problém. Je vidět, že se Bradley Cooper opravdu snažil. Herecky, režijně i technicky je všechno na správném místě. Prostě první liga, ale ta pachuť na jazyku zůstává až do konce. Já těmhle prvoplánově akademickým věcem prostě nemůžu s klidem tleskat. ()
Formálně krásně zfilmovaný a Bradleym Cooperem odevzdaně zahraný životopisný film bez života. Jakoby v životě Leonarda Bernsteina nebyly motivy, dostačující pro dramatický a emocionální filmový příběh. Přitom film samotný ukazuje, že tam byly. Jen s nimi bylo potřeba pracovat jinak, vystavět scénář na jiných pilířích než Bernsteinově homosexualitě versus manželství. Ani aspekty komplikovanosti jeho vztahu s manželkou zde nejsou hmatatelné. Nebýt pár dialogů, vůbec bychom je nechápali. Protože je nemáme jak a kdy procítit. Produkce Scorseseho a Spielberga současně? Vážně? ()
Nepochybuji že pro Bradleyho Coopera šlo o osobní projekt, ale i když se na Maestra hezký divá a Copper s Mulligan jsou v hlavních rolích velmi dobří, přišel mi ve finále dost plochý a nevýrazný. Běžně nemám problém s jinak pojatými životopisy, ale tenhle na můj vkus až moc křičí po cenách (kterých se pravděpodobně dočká) a jeho přidaná hodnota je prakticky nulová…60% ()
Nuž, niekto si pýta od Ježiška Potterov prútik a niekto dirigentskú paličku. Ale k veci .. veľmi slušná réžia, dosť dobré herecké výkony Bradleyho a Carey, muziky mohlo byť aj viac .. ale mám pocit, že Maestro bol primárne o vzťahu medzi Leonardom a jeho osudovou ženou. Dostala som viac, ako som čakala. ()
Bradley Cooper je neskutočný herec, toto je oskarový herecký výkon - už len kvôli tomu sa oplatí si Maestra pozrieť. Bol to vlastne aj môj dôvod, keďže život Leonarda Bernsteina ma nezaujíma. Za Bradleyho dávam 5*. A Carey Mulligan? Takisto oskarový herecký výkon, niečo neuveriteľné. Takisto 5* za Carey. Za film dávam 3*, keďže to je maximum, aké dávam filmom, ktoré mi stačí vidieť raz. Trochu mi vadilo, že prvá trištvrte hodina bola čierno-biela, mohol byť radšej celý film farebný. Niektoré scénky boli zaujímavo urobené, "prechádzanie zo scény na scénu" vždy s efektom prekvapenia, tak trochu ako v sne, teda zaujímavý strih alebo nápad Bradleyho ako režiséra, čokoľvek to bolo :). Dialógy boli tak trochu až filozofické, ale pôsobili autenticky a vlastne všetko pôsobilo tak skutočne. Viem, že Bradley (v mojej TOP 10🙂) dal do tohto filmu veľa úsilia a času, nakoniec som rada, že som ho videla, ale určite sa nejedná o jeden z najlepších filmov roka. Dodatok: Keď žena po hádke s manželom "pripraví" zo spoločnej spálne vyhodenému manželovi nielen vankúš a pyžamo, ale aj papuče a dokonca (!!!) aj zubnú kefku a pastu, tak tomu sa hovorí láska!!! Obdivuhodná manželka, nehovoriac o tom, čo všetko mu celý život tolerovala, z môjho pohľadu niečo nepredstaviteľné! ()
Galerie (214)
Zajímavosti (15)
- Film sa natáčal v Los Angeles (Kalifornia, USA), Ely Cathedral (Anglicko, Veľká Británia), Fairfielde (Connecticut, USA), Tanglewoode, Massachusetts (USA) a v New Yorku. Obdobie natáčania trvalo od 21. mája do 22. októbra 2022. (Arsenal83)
- Hoci Netflix verejne neuvádza tržby z kín, IndieWire odhaduje, že film zarobil počas otváracieho víkendu v ôsmich kinách približne 200 000 dolárov (a celkovo 300 000 dolárov počas päťdňového rámca v rámci sviatkov Dňa vďakyvzdania), čo by z neho urobilo najúspešnejší debut Netflixu minimálne od roku 2019. (Arsenal83)
- O scéne, v ktorej Leonard Bernstein diriguje Londýnsky symfonický orchester v katedrále v Ely v roku 1976, Bradley Cooper povedal: „Tejto scény som sa veľmi obával, pretože sme ju robili naživo... nahrávali ma naživo. Mal som ich dirigovať. A strávil som šesť rokov učením sa, ako dirigovať šesť minút a 21 sekúnd hudby. Podarilo sa mi dostať k surovým záberov, kde som mohol vidieť Leonarda Bernsteina [dirigovať] v katedrále v Ely... A tak som si to musel naštudovať." (Arsenal83)
Reklama