Režie:
Emerald FennellScénář:
Emerald FennellKamera:
Benjamin KracunHudba:
Anthony B. WillisHrají:
Carey Mulligan, Bo Burnham, Laverne Cox, Clancy Brown, Jennifer Coolidge, Christopher Mintz-Plasse, Molly Shannon, Angela Zhou, Sam Richardson, Steve Monroe (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Cassandra (Carey Mulligan) hraje zvláštní hru. Chodí do barů, předstírá v nich těžkou opilost, nechává se sbalit chlápky, kteří v ní vidí snadnou kořist, a když má dojít k „nejlepšímu“, tak na ně nemilosrdně zaútočí. Útoky bývají spíš psychického rázu, ale její oběti i tak poznamenávají velmi bolestivě. A proč to bývalá perspektivní medička dělá? Protože na vysoké potkala kluka, který jí způsobil takové trauma, že rezignovala úplně na všechno, opustila školu, vrátila se k rodičům, začala pracovat jako servírka v kavárně a jediné, co jí jakž takž baví, jsou výše uvedené noční lovy. Tenhle koníček nabere novou dynamiku ve chvíli, kdy se v jejím životě znovu objeví „pachatel“ jejího současného stavu, pohledný pediatr Ryan (Bo Burnham). S ním přichází lehké znejistění, co že se to vlastně tenkrát na vysoké doopravdy stalo, protože Ryan se chová jako by nic, dokonce začne s Cassandrou flirtovat a nebrání se ani představě, že by z toho mohlo vzejít něco vážnějšího. Cassandra jeho city, zdá se, opětuje. Protože se ale pohybujeme v žánru cynického thrilleru, je jasné, že tahle nadějná mladá žena milostné mimikry používá k tomu, aby zosnovala plán pomsty, proti kterému budou její dosavadní barové eskapády pouhými kanadskými žertíky. (Cinemart)
(více)Videa (6)
Recenze (336)
,,MYSLEL SIS, ŽE JE TO KONEC? TEN JE AŽ TEĎ!“… /// Není to krvavý, spíš dramatický, občas psychologický… ovšem Cass a její propracovanej systém na vyrovnání se s minulostí má mý sympatie. Ovšem spíš nápadem a filmovým ztvárněním, než konečným vyzněním. Filmová propagace #meetoo začala… nic proti, dalo se na to koukat, ale… Vážně? /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Spolužáci nechtějí, abych je kontaktovala. 2.) Vzdycky píchám ty nejvožralejší běsky. /// Thx za titule „Zemetras“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()
Svěží mix neokoukané romantické vztahovky a zároveň s trochou nadhledu drama se sociálním podtextem. Film otevírá a řeší dnes vcelku ožehavá témata jako neduhy sociálních sítí, sexuální násilí a v neposlední řadě věčnou studnici nápadů v podobě škatulkování a klientelismu. Občas to vypadá tak trochu jako Basic Instinct bez explicitního násilí, Jerryho Goldsmithe a sekáčku na led, za to však sem tam roztomile nerdovské či, chladnokrevně vypočítavé a rafinované. Mulligan v nejlepší roli za několik let a díky bohu za to, že závěr není pokažený a zbytečně přepáleny. Jediné, co vyloženě bije do očí jsou občasné momenty, kde mohou postavy udělat 100 různých věci, ale udělají zrovna tu, co parádně zapadá do příběhu tak, aby mohl děj pokračovat. ()
Film, který výborně ohýbá zaběhlý žánr po stylu The Invisible Man a do středu dává sympatickou a pochopitelnou ženu v nesnázích. Jasný Oscar pro Carey Mulligan a nakopnutí režisérské kariéry pro debutující Emerald Fennell. 100% ()
Pokud znáte termín 'rape culture' déle než rok, nedíváte se na ten film přes brýle tohoto zásadního tématu a tím pádem v celý holosti vidíte jak je to celý příšerně napsaný a natočený. Takhle spolu lidi ve světě nikde nemluví, dialogy zní jak nahlas čtené internetové diskuze nebo zkoncentrované situace z různých článků. Natočený to je jak sitcom, je to statické (a často navíc pozérsky bezvýznamně symbolické) a v rychlejších sekvencích to má tak špatný střih, že není přesně poznat, co se vlastně stalo. Ten film obsahuje dokonce rozšafnou hudební montáž, která ale nemá tempo, čehož jsem myslel že ani nejde technicky dosáhnout. A stejně špatně zpracovanou romantiku jsem viděl snad jen ve filmu Obvious Child. Promising Young Woman je bohužel přesně ten případ, kdy se nějaké téma tlačené zespodu dostane do rukou střední vrstvy. Stane se z toho nudná a hloupá hurá fraška, která si užívá svoji nedotknutelnost a úspěch zaštítěný pouze svým tématem. Celý problém kultury znásilnění se tak degraduje do připitomnělého frázování, trademarkové silné ženy a díky tomu, že jej budou zastupovat podobně špatné a vypočítávé snímky i nadále, tak zpětně celému boji proti patriarchální společnosti provede fest medvědí službu. Hashtag cinema at its worst. ()
Solidní Krimi Thriller o skvěle hrající a dobře vypadající Carey Mulligan, která ve svých 36 letech vypadá víc než dobře. Hlavní hrdinka je traumatizovaná tragickou událostí z minulosti a tak se mstí všem chlapům, kteří zneužívají ženy pod vlivem alkoholu. Námět je super a je trochu škoda, že se film vyhýbá násilí, jelikož v pár scénách si o to film vyloženě říkal, ale tady se míří na akademické ceny, tak nejspíš proto. Film plyne dobrým tempem, v jistých scénách dokáže být vtipný, občas vytvoří slušnou psycho atmosféru a finále je rozhodně nečekané, ikdyž né úplně satisfakční. Slušný film, který zaujme spíš příběhem, herci a atmosférou a kdyby se nevyhýbal brutalitě, tak by to byla ještě větší pecka. Příběh****, Akce>Ne, Humor***, Násilí>Ne, Zábavnost****, Hudba***, Vizuál****, Atmosféra****, Napětí***. 7.5/10. ()
Galerie (30)
Zajímavosti (18)
- Ve filmu se několikrát objevuje záběr na Cassie (Carey Mulligan), jak sedí na posteli a bílý rám za ní formuje symbolická křídla anděla. (TaNya_)
- Cassie (Carey Mulligan) čte ve filmu fiktivní knihu s názvem „Carel How You Go“. Jedná se o odkaz na stejnojmennou krátkometrážní prvotinu režisérky Emerald Fennell, Careful How You Go (2018). (hansel97)
- Menší roli si ve filmu zahrála i režisérka Emerald Fennell. Vidět ji můžete jako youtuberku, podle jejíhož videa se ve filmu Cassie (Carey Mulligan) líčí. (hansel97)
Reklama