Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hrdiny ztřeštěné podívané je početná rodina Karafiátových, která se v nastupujících tržních podmínkách rozhodne zanechat dosavadního způsobu obživy (kradení smutečních věnců a jejich přetváření v umně vázané kytice) a začít podnikat. Světlo světa tak spatří svérázná cestovní kancelář Český ráj, postavená na geniálním nápadu nevozit chudé české turisty do zahraničí, ale naopak, bohaté cizince do Čech. Díky svérázné reklamní kampani se skutečně podaří v Paříži obsadit autobus pestrou směsicí Francouzů a vyrazit. Tím však podnikatelské starosti Karafiátových teprve začínají. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (375)

topi odpad!

všechny recenze uživatele

Musím tu jednu hvězdičku odebrat, poněvadž po delší době jsem měl možnost znovu shlédnout tuhle příšernou dementnost a tohle si nic jinýho než odpad nezaslouží. Otřes!! V době vzniku jsme na tom byli dokonce v kině!! A už tenkrát to byl propadák. Jak mohl stejný režisér natočit v roce 1968 takové dílo jako bylo "V hodině strachu". Nechápu. Tenhle paskvil jakoby vypadnul z Troškovy novodobé éry. Hnus!! Asi zase úřaduje senilita. Ale divím se, že se shodnu s kolegou C, což se téměř nikdy nekoná!! :D :D ()

Emzet odpad!

všechny recenze uživatele

Otřesná Růžičková v ještě otřesnější stupidní komedii, během které si budete přát trhat dynamitem filmový pás, neřkuli filmový štáb. Hudba i scénář je tím nejlevnějším, co se mohlo v raně porevolučním Československu spíchnout, režie veškerá žádná, profesionalita veškerá žádná. Je to hnus, HNUS, velebnosti, a zasloužený odpad. A pochopitelně materiál k častému opakování na kterékoliv z českých veřejnoprávních či soukromých televizí, protože "to je přece lidová zábava, ne?" ()

Reklama

choze 

všechny recenze uživatele

"TAK TOHLE JSEM VIDĚL NAPOSLEDY V SENEGALU." Po revoluci bylo lehce přerůžičkováno. SLUNCE SENO 2 (1989) a 3 (1991), TRHALA FIALKY DYNAMITEM (1992), FONTÁNA PRE ZUZANU II (1993), tam všude si Helena s jejím synem společně zahráli. U FIALEK, k nimž si i napsali námět a scénář a které produkoval kontroverzní brněnský podnikatel Rudolf Hošna (vůči kterému řešili tvůrci svoje pohledávky ještě několik let po premiéře), se člověk nemůže ubránit pocitu, že se jimi Růžičkovi pokusili zúročit popularitu, jíž dosáhli v sérii SLUNCE, SENO..., přičemž připomínají podnikatelské pokusy svých hrdinů, rodiny Karafiátovic. Nenáročná, ale aspoň ne nevkusná lidová komedie, která mě svou odzbrojující naivitou a morální čistotou baví a kterou mimochodem v dobové recenzi v Cinemě Fuka celkem pochválil ("V rámci svého žánru nepochybně zdařilý film"). "TAK KRÁSNĚ JSME SE NEVYSPALI OD TRANSPORTU DO TEREZÍNA." ()

VanTom 

všechny recenze uživatele

Tento film mě překvapil hned dvakrát. Poprvé v kině, kde jsem se vcelku dost bavil, aniž bych to očekával, a podruhé v televizi po pár letech, kdy jsem se zasmál jednou (když Roman Skamene frajersky naskakuje do auta) a 90% filmu jsem se nudil (aniž bych to očekával). To jen potvrzuje, že hodnotit "umělecké" dílo po jednom zhlédnutí (poslechu) je velmi, velmi ošemetné. ()

Markussis 

všechny recenze uživatele

Není to tak zlé, jak se zdá. Jedná se o lehký ztravitelný humor. Ovšem divák to nesmí brát smrtelně vážně. Je to natočeno celkem s dosti velkou nadsázkou a i milou naivitou. To jsou důvody, proč jako hodnotící měním trochu svůj metr. Samozřejmě, že mé hodnocení je také hlavně za Helenu. Navzdory tomuto nepříliš vydařenému filmu jsem přesvědčen, že Paní Růžičková zůstala vždy charakterově silnou a srdečnou osobou. Bohužel se, zejména coby herečka, stala obětí své porevoluční doby. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (12)

  • Mezi Pařížany, kteří pozorují pomalovaný starý autobus a prezentaci Karafiátovic cestovní kanceláře, je i naivní malíř a cestovatel Libor Vojkůvka, autor malůvek na autobuse. (Ganglion)
  • Sourozenci Karafiátovi mají stejná křestní jména jako jejich představitelé, Helena a Jiří. (Investman)
  • Ve filmu má krátkou repliku také jeho producent, kontroverzní brněnský podnikatel Rudolf Hošna, který nakonec skončil ve vězení. (Scott67)

Reklama

Reklama