Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hrdiny ztřeštěné podívané je početná rodina Karafiátových, která se v nastupujících tržních podmínkách rozhodne zanechat dosavadního způsobu obživy (kradení smutečních věnců a jejich přetváření v umně vázané kytice) a začít podnikat. Světlo světa tak spatří svérázná cestovní kancelář Český ráj, postavená na geniálním nápadu nevozit chudé české turisty do zahraničí, ale naopak, bohaté cizince do Čech. Díky svérázné reklamní kampani se skutečně podaří v Paříži obsadit autobus pestrou směsicí Francouzů a vyrazit. Tím však podnikatelské starosti Karafiátových teprve začínají. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (375)

rublik05 

všechny recenze uživatele

Hodně jednoduchá porevoluční podnikatelsko-cestovatelská komedie, která sází především na oblíbené tváře matky a syna Růžičkových, z nichž se zejména prvně jmenovaná postará o spoustu hlášek a vtipných situací. Příběh je extrémně jednoduchý, absolutně postrádá jakékoliv dramatické prvky či nějaké dějové složitosti. Scénář je poměrně dost hloupý, dialogy jsou místy jak z jiného vesmíru. Postavy jsou vesměs takové nijaké, nejvíc mě bavil Roman Skamene a samozřejmě Helenka Růžičková, která se jako vždy snažila vytvořit divákovi úsměv na rtech, i když jí to popravdě moc nevyšlo, jelikož ve filmu těžce převládají trapné a nelogické scény. Velká škoda, mohla to být zajímavá a vtipná komedie. Takhle můžu prakticky hodnotit jen pár povedených fórů, chytlavou hudbu a vždy skvělou paní Růžičkovou. 2/10. ()

Columbus 

všechny recenze uživatele

Spatlanina, na kterou se pokud jde v TV, vzdycky rad podivam. Jsem totiz skodolibej a rad se divam, jak se tam cela plejada nasich slavnych jeden po druhem ztrapnuje. Prijmout roli v tomto... ehm... nevim co, mohli totiz prijmout pouze pod vlivem ne uplnku, ale silnyho opiatu. Kdyz se probudili, mavala jim obezni Ruzickova z pocmaranyho autobusu. ()

Reklama

donkocicak 

všechny recenze uživatele

Já bych tento snímek neviděl jako úplně nezdařilou věc. Když jsem ho zhlédl poprvé, velmi jsem se u něho nasmál. Dodnes si ho tu a tam pouštím, když si chci odpočinout. Mám rád Helenku Růžičkovou a ta si roli zde viditelně užívá. Není to možná komedie, u které bychom se váleli smíchy a ani bych to nezařadil do TOP 30 české kinematografie. Ale na sobotní odpoledne a relax to není zas tak špatné. A nějaký ten úsměv u toho také vyloudíte. ()

noriaki odpad!

všechny recenze uživatele

Tenhle film musel vzniknout, aby nikdo nezapomněl, jak to tehdy v devadesátých letech vypadalo. Nekonečné možnosti, obrovská touha podnikat, ale i prospěchářství, šméčka a hrůzostrašný amatérismus. To poslední vystihuje i samotný film. Špatné je všecko a kapitola sama pro sebe scénář. Povedené vtipy jsou snad tři a zbytek času jsem strávil kroucením hlavou nad tou křečovitou zoufalostí. Heleně Růžičkové patří obdiv za elán, se kterým se role chopila. Tím ovšem neříkám, že zahrála nějak zázračně. Lubomíra Lipského mi naopak bylo skoro líto. ()

Markussis 

všechny recenze uživatele

Není to tak zlé, jak se zdá. Jedná se o lehký ztravitelný humor. Ovšem divák to nesmí brát smrtelně vážně. Je to natočeno celkem s dosti velkou nadsázkou a i milou naivitou. To jsou důvody, proč jako hodnotící měním trochu svůj metr. Samozřejmě, že mé hodnocení je také hlavně za Helenu. Navzdory tomuto nepříliš vydařenému filmu jsem přesvědčen, že Paní Růžičková zůstala vždy charakterově silnou a srdečnou osobou. Bohužel se, zejména coby herečka, stala obětí své porevoluční doby. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (12)

  • Helena Růžičková několikrát přiznala, že film trpí jistými nedokonalostmi, což bylo způsobeno několika důvody, které předcházely samotnému natáčení, či vystupovaly na povrch v jeho průběhu. Herečka se nikdy netajila tím, že by chtěla Čechům v nelehkých porevolučních dobách přinést komedii, která by navázala na předchozí úspěchy československé kinematografie na tomto poli. Proto se svým synem napsala příběh o obyčejné rodině, která vstupuje do rodící se tržní ekonomiky, prostřednictvím cestovní kanceláře. Tento příběh měl celkem odlišnou podobu, než jaká byla nakonec ve filmu. Financování se ujal kontroverzní podnikatel Rudolf Hošna, který si jako podmínku financování kladl, aby Fialky byly prvním porevolučním moravským filmem. To bylo velmi problematické, protože ve stejné době (léto 1992) natáčela na Moravě režisérka Věra Chytilová film Dědictví aneb Kurvahošigutntág (1992). Hošna trval na tom, aby Fialky vstoupily do kin dřív, takže celé natáčení bylo poznamenáno velkým spěchem. K režii byl vybrán Milan Růžička, což také nebyla příliš šťastná volba, protože, ač ne nijak špatný režisér, měl s režií filmové komedie velmi malé zkušenosti. Růžičková to okomentovala slovy: „Dokonce mu i takový mistr jako pan Lipský dodával ještě další fóry a on na to nijak nereflektoval“.  Film se nakonec dostal do kin dva týdny před Dědictvím, ale kvalitativně byl jinde, což Růžičkovy velmi mrzelo. (cundak)
  • Film navštívilo v kinech 736 221 diváků a vydělal 12 220 454 Kč. (Pumiiix)
  • Pohřební auto, které se objevuje v průběhu celého filmu, patřilo pohřební službě v Berouně. Po havárii a několikaletém odstavení bylo v roce 2007 sešrotováno. (Stejšn)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno