Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hrdiny ztřeštěné podívané je početná rodina Karafiátových, která se v nastupujících tržních podmínkách rozhodne zanechat dosavadního způsobu obživy (kradení smutečních věnců a jejich přetváření v umně vázané kytice) a začít podnikat. Světlo světa tak spatří svérázná cestovní kancelář Český ráj, postavená na geniálním nápadu nevozit chudé české turisty do zahraničí, ale naopak, bohaté cizince do Čech. Díky svérázné reklamní kampani se skutečně podaří v Paříži obsadit autobus pestrou směsicí Francouzů a vyrazit. Tím však podnikatelské starosti Karafiátových teprve začínají. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (375)

Likan7 

všechny recenze uživatele

Trhala fialky dynamitem je pro mě osobně stravitelnější než příšerný Slunce, seno, erotika. Je vlastně docela škoda, že se tahle střešněná pitomá komedie nedočkala pokračování. Je to sice šíleně hloupý a trapný, ale pro mě je to takový trochu guilty pleasure. Jen ta cuchta, co skončila s básníkem, by si zasloužila vylískat! ()

Segrestor odpad!

všechny recenze uživatele

Proč doprdele musí mít někdo ambice udělat film jako Zdenda Troška a proč si doprdele někdo myslí, že přiblblej vesnickej humor je ta karta, na kterou se všechno vsadí a proč doprdele chce Helča Růžičkojc vytvořit o sobě představu, že je to tlustá vesnická bába, která je sympatická jako reklama na vojetou pneumatiku. Proč jsem na to koukal? ()

Reklama

rakovnik 

všechny recenze uživatele

Když máte stupidní scénář, nevykouzlíte z něj dobrý film ani s takovými herci, jako jsou v tomto "díle". Těmi samozřejmě nemyslím Romana Skamene a Jitku Asterovou, kteří příliš mnoho hereckého umu nepobrali. Pro připomenutí počátků devadesátých let u nás celkem zajímavé, ale moje hvězdičky jsou v podstatě jen za scénu z náměstí v Rakovníku. Hádejte proč? :-) Konec filmu je vyloženě trapný a byl jsem rád, když už opravdu nastal. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

90. léta a brněnský milionář a kšeftař Hošna má sen o brněnském Hollywoodu. Podaří se mu financovat jen první amatérsky pojatou vlaštovku, než ho zavřou do kriminálu a je konec snů. Z tohoto pohledu historických nespoutaných devadesátek ke potřeba tenhle film brát. A popravdě patřil tehdy k těm v kinech navštěvovanějším. Vlastně předznamenal novácké televizní programy pro ženy u žehlicího prkna a pro vypnutí po celodenní dřině. Jinak z toho mám podobné pocity jako choze. ()

Emzet odpad!

všechny recenze uživatele

Otřesná Růžičková v ještě otřesnější stupidní komedii, během které si budete přát trhat dynamitem filmový pás, neřkuli filmový štáb. Hudba i scénář je tím nejlevnějším, co se mohlo v raně porevolučním Československu spíchnout, režie veškerá žádná, profesionalita veškerá žádná. Je to hnus, HNUS, velebnosti, a zasloužený odpad. A pochopitelně materiál k častému opakování na kterékoliv z českých veřejnoprávních či soukromých televizí, protože "to je přece lidová zábava, ne?" ()

Galerie (4)

Zajímavosti (12)

  • Ve scéně, kdy chce Jožin Karafiát (Jiří Růžička) zaplatit v hotelu za ubytování svých francouzských klientů, řekne pokladní 4 dvoulůžkové a jeden jednolůžkový pokoj. Francouzů však bylo deset. (Investman)
  • Filmování probíhalo v Paříži, Rakovníku, Praze, Brně a na hradě Špilberk. Natáčelo se také ve vinných sklepech v Petrově a na zámku Koloděje. (M.B)
  • Helena Růžičková několikrát přiznala, že film trpí jistými nedokonalostmi, což bylo způsobeno několika důvody, které předcházely samotnému natáčení, či vystupovaly na povrch v jeho průběhu. Herečka se nikdy netajila tím, že by chtěla Čechům v nelehkých porevolučních dobách přinést komedii, která by navázala na předchozí úspěchy československé kinematografie na tomto poli. Proto se svým synem napsala příběh o obyčejné rodině, která vstupuje do rodící se tržní ekonomiky, prostřednictvím cestovní kanceláře. Tento příběh měl celkem odlišnou podobu, než jaká byla nakonec ve filmu. Financování se ujal kontroverzní podnikatel Rudolf Hošna, který si jako podmínku financování kladl, aby Fialky byly prvním porevolučním moravským filmem. To bylo velmi problematické, protože ve stejné době (léto 1992) natáčela na Moravě režisérka Věra Chytilová film Dědictví aneb Kurvahošigutntág (1992). Hošna trval na tom, aby Fialky vstoupily do kin dřív, takže celé natáčení bylo poznamenáno velkým spěchem. K režii byl vybrán Milan Růžička, což také nebyla příliš šťastná volba, protože, ač ne nijak špatný režisér, měl s režií filmové komedie velmi malé zkušenosti. Růžičková to okomentovala slovy: „Dokonce mu i takový mistr jako pan Lipský dodával ještě další fóry a on na to nijak nereflektoval“.  Film se nakonec dostal do kin dva týdny před Dědictvím, ale kvalitativně byl jinde, což Růžičkovy velmi mrzelo. (cundak)

Reklama

Reklama