Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Příběh z počátku 17. století se točí kolem kouzelné lahvičky. Jediná kapka z ní může splnit jakékoliv přání. Každý majitel ji pak musí prodat někomu dalšímu, ovšem za polovinu ceny. Podle legendy ten, na nějž zbude poslední kapka, propadne peklu. (Filmbox)

Recenze (134)

Šimpy 

všechny recenze uživatele

Naprosto špičkové ztvárnění středověku včetně kostýmů, masek a hudby. (až na dokonalé zuby pana Olivy) Jen bych ten příběh trochu prodloužil...v jednu chvíli to totiž vypadá, že není prokletí v té lahvičce, ale v těch penězích. Mimochodem někdo stanovuje jako konec středověku rok 1492 (objevení Ameriky), někdo 1526 (Bitva u Moháče), ale také 1640 (občanská válka v Anglii) či konec třicetileté války (1648) - toto datum mám vštípeno já. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

No tohle je paráda, ta atmosféra 17 století je vynikající a sama zaplátka včetně konce se mě neskutečně líbila. Postavy jsou kvalitní z většiny sobecký, ale hlavní čín Magdaleny je pro mě absolutně nejemotivnější složka příběhu. Miša Kudláčková s Ivanem Vyskočilem skvělá dvojka, která vynikala i v obklopení tehdejších hvězd Národního divadla až jsem se dival, že takový pani herci, zde mají opravdu okrajové postavy. Další hodně zapomenutý klenot cs kinematografie. ()

Reklama

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Název sliboval víc, než Ráža nakonec nabídnul, nicméně 17.století plné hrdlořezů, katů propadlých hazardu a zanedbané stomatologické péče bylo vzhledem k možnostem vyobrazeno znamenitě. Potulný kejklíř Vyskočil si ještě vyskakoval, ale to chudák netušil, že krutý Osman Anife si už brousí tu svou tureckou šavli, co má ukrytou v dutině ústní.. ()

topi 

všechny recenze uživatele

Jóóó, tak tohleto je film, kterej už z dnešních filmařů nikdo nemá šanci natočit. Ludvík Ráža byl na historická témata machr a tenhle dobrodružný snímek s mysteriózním nádechem natočil tak bravurně, že člověk jen žasne. Ty úžasný exteriéry v lese nebo ve městech, absolutně vypadají jako opravdu ze 17. století, stejně tak i interiéry v hospodách, hradech nebo ve vězení, to je nádhera, vše zachyceno dokonalou kamerou Andreje Barly. To prolízání lesem a houštinami, nebo akční scény, to je fakt pastva pro oči. Nebo všechny ty rekvizity, zbraně, pistole, kostýmy, vše bylo použito jako původní, žádné repliky, jak se můžeme dozvědet v bonusech na dvd. Film měl být původně určen spíše dětskému publiku, ale to rozhodně ne, protože se jedná o docela dost násilný film, kde se každou chvíli vraždí, každý hrabe jen sám za sebe a některé záběry jsou opravdu brutální, včetně zabíjení koňů nebo psů. Ufff, jako dítě jsem z toho měl dost a velice mě snímek fascinoval, stejně jako podobný film " Pohádka o putování " , který se odehrává ve stejné době a obsahuje také některé drsnější scény, na které se jen tak nezapomíná. Kapitolou sama pro sebe je tady perfektně do filmu zapadající hudba souboru Musica Bohemica pod vedením Jaroslava Krčky, která film velice krásně doplňuje. Příběh je zasažen do doby před třicetiletou válkou, vpádem pasovských vojsk na naše území, které pronásledují vojáci Uherského krále. Svoji hlavní roli hraje lahvička, která svému majiteli splní pouze jedno přání, ten se jí ale musí urychleně zbavit a to prodat někomu dalšímu za poloviční cenu, než za jakou nakoupil, jinak propadne peklu...Nádherný příběh se spoustou geniálních herců, obsazení tohoto filmu nemá absolutně chybu. Ivan Vyskočil jako potulný muzikant Psík, Michaela Kudláčková jako dvanáctiletá Magdalena, Josef Somr jako italský tulák, Josef Karlík jako hospodský, Dagmar Veškrnová jako jeho žena, Martin Růžek jako mocný pán, Luděk Munzar jako voják, Bruno O´Ya jako vůdce bandy Pasovských žoldáků, Jiří Holý jako starý šumař (ten byl neuvěřitelně slizský) a v neposlední řadě můj velký oblíbenec Augustín Kubáň jako kat, který hraje s odsouzeným kostky. Tak bych mohl vyjmenovat opravdu všechny postavy. Tenhle film je zkrátka dokonalý a i v dnešní době působí neuvěřitelně precizně filmařsky zvládnutý po všech stránkách. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Vůbec nechápu, jak mi tohle mohlo uniknout. Respektive z drobných střípků jsem si vybavoval, že jsem to už dříve někdy v dětství viděl. Utkvěl mi hlavně ten kat a Boží soud prostřednictvím házení vrchcáb. Atmoška tohohle filmu je fakt dokonalá. Ve filmu hraje naše tehdejší herecká elita a je to sakra znát. Sikitu Vyskočila jsem nikdy jako herce moc nemusel, ale tohle je alespoň pro mne jedna z jeho životních rolí. Musela to být šílená doba. Cestovat z Prahy do Krumlova (a to ještě s koňmi a povozem) nejen že zabralo několik dní po šílených cestách. Už jen to samo o sobě muselo být dost edvenčr. Cestou vás v poho mohl vpohodě napadnout medvěd, vlci a jiná tehdy v našich lesích hojně se vyskytující divá zviřátka. Do toho různí lapkové nebo vojáci všelikých armád. Pro prostý lid bylo jedno zda k nim do chalupy přišel přítel či nepřítel, brali všichni.  Škoda, že takovýchto filmů nevzniklo více. Moc se mi to líbilo. Dávám za 4 krejcary za diavolo lahvičku! * * * * ()

Galerie (6)

Zajímavosti (12)

  • Režisér Ludvík Ráža pozval Michaelu Kudláčkovú (Magdaléna) na kamerové skúšky preto, lebo ho zaujala vo filme Veronika, prostě Nika (1980) a Barrandov jej najal počas natáčania aj súkromnú učiteľku. (Raccoon.city)
  • Strunný nástroj vihuela, na kterou hraje/drnká Matouš Psík (Ivan Vyskočil), pochází ze Španělska a byla hojně používaná v Itálii v 15. a 16. století. Jde o předchůdkyni barokní kytary. Filmaři splnili autentičnost muzikanta, který ji na počátku 17. století mohl opravdu používat, na rozdíl od naší známé kytary, která přišla později. (horskejvlk)

Reklama

Reklama