Režie:
Lee Isaac ChungScénář:
Lee Isaac ChungKamera:
Lachlan MilneHudba:
Emile MosseriHrají:
Steven Yeun, Ye-ri Han, Yeo-jeong Yoon, Noel Cho, Alan S. Kim, Will Patton, Scott Haze, Darryl Cox, Laurie Cummings, Chloe Lee, Esther Moon, Ben Hall (více)Obsahy(2)
Osmdesátá léta minulého století. Rodina korejských přistěhovalců se stěhuje z města na arkansaský venkov, aby si splnila svůj americký sen. Doufají, že jim život na farmě zajistí lepší budoucnost, ale nové prostředí jim klade do cesty řadu překážek. Ty jim však pomůže překonat jejich vzájemné pouto. (HBO Max)
Videa (1)
Recenze (90)
Takové specifické rodinné drama. Autor scénáře /režisér Lee Isaac Chung vytvořil sebevědomý obraz ze svých vlastních vzpomínek z dětství. Bez sentimentu přestože s širokým srdcem. Je to citlivý a snivý film o lidské odolnosti , rodinném snu a obtížnosti změny při emigraci. Kombinuje dramatické oblouky a estetickou sílu. Působí to jako obejmutí od někoho, koho znáte už dlouho. Chung je trpělivý tvůrce a pracuje v malých specifických epizodách , které narůstají do něčeho majestátního. Jenže mě to emocionálně nezasáhlo tak jak jsem chtěl. Film ale určitě zlepší rodinné porozumění vás, kteří jste v manželském svazku. ()
Během prvních minut projekce jsem přemýšlela, jestli se opravdu budu dvě hodiny dívat na den za dnem plynoucí, relativně poklidný život přistěhovalecké rodiny. S příjezdem babičky se situace naštěstí mírně zlepší, protože můžeme sledovat postupný vývoj vztahu mezi stárnoucí ženou a jejím malým vnukem. Feel-good záležitost s trochou retro atmosféry, nic víc, nic míň. Na jedno zhlédnutí ale příjemná podívaná. A Pattonova souseda bych úplně vyškrtla ze scénáře. ()
Až moc "pěkné". V jednu chvíli to chce být laskavé a hřejivě lidské, aby z toho pak zase na chvilí byla cítit snaha podat "realistickou" zprávu o korejských přistěhovalcích v USA 80. let. Tyhle dvě polohy jsou spolu ale falešné, protože ten film ve výsledku není o ničem, jen pásmem vlezlých, vyumělkovaných prosluněných obrázku s obligátním humanistickým poselstvím. Český ekvivalent Minari je Po strništi bos. ()
Ze začátku to působí mile, nenuceně. Divák má pocit, že tohle je ten druh epického dramatu, kterak korejská rodina vydělala pár peněz, aby si koupila pozemek, který žádný z Američanů nechce, a rozhodla se na něm pěstovat korejské plodiny. Postupem času do toho ale začne zasahovat Will Patton se svým ortodoxně extravagantním vymítáním ďábla z plodin, které na pozemku rostou a začalo to mít nádech něčeho, co ve filmu nejspíš nepotřebuju pozorovat. Atmosférou prostředí nicméně milé, závěr filmu melancholicky hezký. Té rodině štěstí prostě přejete a to i přesto, že se mnohdy setkává s prototypy omezených Američanů. ()
„MINARI JE TA NEJLEPŠÍ BYLINA. DAŘÍ SE JÍ VŠUDE. JAKO PLEVELU, TAKŽE MŮŽE UZDRAVIT BOHÁČE I CHUDÁKA…“ /// Ty vole… Korejská rodina v USA, někde na venkově, farmařej, bydlej mobilhejmu… pak přijede bába, kluk se pochcává….Američan v neděli nosí kříž (vohromnej… dřevěnej!)… Kurva to je vopruz. Ať už jde ta CORONA do hajzlu, nebo chcípnu při sledování podobnejch bijáků…. Jako není to žádná idyla. A pak se to ještě trochu sere… ovšem pomalu… takže spíš nuda, než strhující drama. Furt čekám na nějakej zlomovej bod… a von je konec. Hmmm… /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Tchýně je nemocná a má přijít vymýtač. 2.) Stará ve mně ztratila víru. (Každopádně doporučuju jít se radši vožrat!) 3.) Thx za titule „Giovanni“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ ne ()
Galerie (23)
Zajímavosti (6)
- David (Alan S. Kim) je přinucen vypít tmavou tekutinu – Hanyak. Tato tekutina se hojně využívá jako lék na většinu nemocí v korejské medicíně. (UhLee)
- Herec Steven Yeun nosí ve snímku červenou kšiltovku, která byla původně darem jeho vlastní matky k 17tým narozeninám. (Kuzmik)
- Natáčení probíhalo v americkém státě Oklahoma. (Kuzmik)
Reklama