Režie:
Nia DaCostaKamera:
John GuleserianHudba:
Robert Aiki Aubrey LoweHrají:
Yahya Abdul-Mateen II, Teyonah Parris, Nathan Stewart-Jarrett, Colman Domingo, Kyle Kaminsky, Tony Todd, Vanessa Williams, Miriam Moss (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Jeho jméno znají všichni, ale vyslovit si ho netroufne nikdo. Kultovní hrdina všech strašidelných historek, jehož poznávacím znakem je zlověstný hák natřený medem a roj včel. Stačí ho pětkrát vyvolat před zrcadlem a on se objeví - tentokrát v galerii moderního umění. Mladý výtvarník Anthony má pocit, že jeho kariéra stagnuje a on potřebuje nový impuls, aby mohl pokračovat v tvorbě. Jednoho dne mu kamarád povypráví tragický příběh o tom, jak se zrodil muž s hákem a proč začal vraždit. Anthony je tou legendou zcela fascinován a začne pátrat po dalších okolnostech. Jeho obrazy najednou získávají temný nádech a postupně se na nich začíná objevovat jediná tvář... (Forum Film CZ)
(více)Diskuze
It was always you, Helen...https://www.youtube.com/watch?v=GdPvnKEJYi8&ab_channel=Micropoint
jedničku je třeba vidět, protože souvislosti a taky je to sakra dobrej horor
je to pokračovanie jednotky. a jednotka je geniálna. tento film je fajn, ale je to asi jak porovnávať nového blade runnera s originálom. všetko ok, nové a dobre spracované, ale kult z toho nikdy nebude. a keby si si kukol toto a neskôr sa rozhodol pozerať originál, tak si ho už neužiješ, pretože ti ho tu dopodrobna prezradia.
tú hodinku a pol sa oplatí obetovať.
na příspěvěk reagoval Beckett51
Budu jak v Jiříkovo vidění když jsem neviděl žádnýho předešlýho Candymana a kouknu na tohohle? Popřípadě, pokud jo, je potřeba vidět všechny tři předešlý díly nebo stačí první? Merci beaucoup.
na příspěvěk reagoval dr.horrible, dr.horrible, GigaPudding, Bluntman
ďalší incestný nazi kriplík nám prišiel otvoriť oči :))
S nástupem Bidena do prezidentského úřadu, kdy vylhaná propaganda o údajném teroru US policie proti barevným masivně zesílila, je toto poselství čím dál jasnější. To, že situace je přesně opačná a teroru černochů je naopak nucena čelit policie a bělošská populace, na kterou se barevní v mnoha oblastech kriminality zaměřují, se cíleně tají. Situace se tak od loňského roku opět zhoršila, což jasně dokládají nově zveřejněné statistiky NYPD (NYPD je jeden z mála v celé unii, který ještě tyto statistiky kriminality podle rasového hlediska stále zveřejňuje, jelikož mnohá jiná města byla přinucena tyto statistiky přestat uvádět, aby bylo možno kriminalitu barevných lépe utajit.) kriminality podle ras v New Yorku.
Ve vraždách a zabití, tak podíl černochů opět narostl na více jak na 60%, u Hispánců se pohybuje přes 32% a běloši a Asiati, se podílí na této kriminalitě zanedbatelnými 3-4%. Zastoupení černochů v populaci je přitom v NY pouhých asi 20%.
U znásilnění je pak podíl černochů přes 50%, bohužel se v tomto případě už zaměřují hojně i na jiná etnika, takže podíl bělošských obětí je o 70% vyšší, než podíl bělošských útoků, což při poměru černošských obětí ukazuje, že se černoši zhruba z 20% zaměřují na bílé. U loupeží je tento nepoměr ještě výraznější, když se černoši na nich podílí téměř z 60%, ale obětí se stávají pouze v necelých 30% případů. U bělochů je pak podíl na loupežích pouze 5%, obětí se ale stávají ve více jak dvojnásobku případů. Ještě výraznější je to u Asiatů, kteří se stávají obětí 5x častěji, než jsou pachateli. Je tak zjevné, že černoši v polovině případů loupeží, cíleně napadají bělochy a Asiaty.
Rekordní disciplínou jsou pak pro černochy opět činy spáchané se střelbou, kde dosahují více jak 70% podílu. Hispánci za nimi zaostávají s pouhými 25%. Běloši a Asiati se pak na této kriminalitě podílí ani ne 2%. I v těchto případech, stejně jako u vražd a zabití, což spolu nutně souvisí, se naštěstí černoši a Hispánci likvidují především výhradně mezi sebou, což signalizuje, že se jedná především o války gangů, v kterých mají černoši dominantní zastoupení.
Ne, není, protože pokud by někdo takto ten film vykládal, prozrazoval by leda něco o sobě a svém biasu, nic o filmu. Ten film je o cyklu násilí, které je různými způsoby udržováno, a o jeho reprezentaci skrze různá média (ústní vyprávění, galerijní výstava atd.). A taky je teda o tom, že si černošská komunita přisvojí candymanovský narativ, který jí byl odcizen.
To, že je pro zarámování vyprávění užito policejní násilí, neznamená, že všichni policisté jsou špatní, ale pouze ve filmu reprezentovaný vzorek. Jde leda o aktualizaci, která naráží na skutečné věci (násilí policistů vůči černochům), podobně jako v jedničce se pracovalo s podivnými vraždami v bytovém komplexu s propojenými byty skrz zrcadlo, což mělo taky oporu ve skutečnosti. Neznamená to, že všichni policisté jsou špatní, ani tehdy to neznamenalo, že všichni nájemníci v bytovém komplexu zemřou kvůli propojení bytů skrz zrcadla, že.
na příspěvěk reagoval Werewolf1982
No tak jsem si trochu zapřeháněl, asi tedy ne uplně všichni, ale to poselství je jasné.
na příspěvěk reagoval Bluntman, Werewolf1982
Hele, pokud jdeš na pokračování devadesátkového kultu, možná by bylo fajn vědět, o čem tento je, když pokračování jeho témata - represe páchaná na černoších - rozvíjí a aktualizuje. Taky by bylo fajn pozorněji sledovat dané dílo, protože jeho výklad je úplně mimo: ne všichni černoši tam jsou "děsně cool" (protagonista je tragickým hrdinou, což má ke cool hodně daleko, jedna důležitá vedlejší SPOILER je antagonistická KONEC SPOILERU), ne všichni běloši jsou děsný svině (postavy tam umírají na základě jasného klíče: nevíry v Candymana, a to i černošské, nejenom bělošské).
na příspěvěk reagoval Jarin69
Já vím, já vím, ale už to máš za sebou, už to bude dobrý, ten film ti nic neudělá, no ještě si když tak poplakej, zafňukej a nebo si stěžovat všude možně, všechny to hrozně moc zajímá.
Další artově se tvářící sranec, tentokrát ale s poselstvím. "Všichni černoši jsou děsně cool a pořád jim někdo ubližuje. Všichni běloši jsou děsný svině, hlavně policisté a musí se pozabíjet" To se bude líbit. Hlavně odborným kritikům na festivalech.
na příspěvěk reagoval Yoshitsune, Bluntman
Film výborný. Ovšem pro lidi, kteří 1. velmi dobře znají první díl, 2. vědí, že Candyman nikdy opravdu nebyl jenom horor (měl leda lekačky a u žánrových atrakcí ukazoval až následky), 3. nemají problém s aktuálností a nadčasovostí ohledně vylíčení represivnosti policejních složek (i devadesátkový Candyman čerpal ze skutečných událostí, např. vražda díky propojenosti bytových komplexů).
Candyman (1992) se mi hodně líbil 7/10. Candyman 2 Sbohem masu (1995) se mi líbil víc 9/10 a Candyman 3 Den smrti (1999) je taky moc dobrej 8/10. Velmi se těším na remake, trailery vypadají velmi dobře.
Nemyslím, že se dá změnit origin antagonistovi, jehož podstata je založena na tom, že je ztělesněnou městskou legendou, tj. povídání o něm a jeho zrodu se mohou lišit. Navíc z traileru je dost patrné, že se rozšiřuje ("přepisuje" - půjde o takový sidequel) candymanovská mytologie: už není jeden Candyman, protože ten je něco jako včelí královna, ale je celý úl mstící se za různá příkoří.
A Candyman 2021 fakt není následek BLM. Navíc "argumentovat" tím, že by bylo odvážné udělat pokračování s Helen, když tuhle možnost nevyužila ani dvojka, ani trojka v devadesátkách... kch kch, no.
no tak mu změnili origin, i v originále byl neviný a neudělal nic špatného, takže kde je problém ?
už len ten trailer je asi tak stokrát lepší, jak dvojka a trojka dohromady. ale fajn vidieť, jak postupne sprakokotievaš. daj si ešte antivax rámik na profilovku a budeš kompletný. 🤦♂️
Další zbytečný remake/reboot/pseudosequel, který se vynořil pochopitelně až po BLR. Jak nenápadné, checht. Pokud by totiž měli koule, tak by dááávno udělali přímé pokr. s postavou Heleny, což by byl docela náser. Jenže v dnešní black éře by to bylo hotové scí-fko, haha. Zůstanu v klídku u orig. s geniální Glassovou mjůzik alá Kooyanisquatsi. A ještě u 2, ta je taky fajn. I když už ne tak výborná. No a o 3 raději nemluviti. ;-)
na příspěvěk reagoval dr.horrible, Aurus
Do DaCosty, leaky z testovaček byly pravdivé, ono to vážně přepisuje candymanovskou mytologii ve snaze ji rozšířit (úl), přitom ji leda zplošťuje (původní Candyman se nedá redukovat na "policisté zabijející černochy jsou špatní, áno").
OBSAH:„Duchovné pokračovanie“ hororu Candyman (1992), ktoré sa vracia do dnes už gentrifikovanej štvrti Chicaga, kde legenda začala.
Někdo se tě ptal?