Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Advokát se ocitá před téměř neřešitelným úkolem: určit, jak odškodnit rodiny, které po útocích z 11. září 2001 utrpěly nevyčíslitelné ztráty. A dostane velkou lekci z empatie. (Netflix)

Recenze (46)

jedna_vrana 

všechny recenze uživatele

„Někdy není co říct.“ Ak sa rozhodnete pre nejaký film, mali by ste sa do pozerania pustiť bez predsudkov. To je pri udalostiach o 11. septembri ťažké. Dobre zvládnuté hlavné postavy a uveriteľný príbeh. Mohlo to takto prebiehať. Horšie je, že pre nás je celý americký súdny systém a ochota ľudí súdiť sa o čokoľvek – cudzí a nepochopiteľný ľudský prvok. ()

Dale 

všechny recenze uživatele

Vysoko oceňujem hlavnú myšlienku filmu - vyčíslenie hodnoty ľudského života. Ako to niekto dokáže podľa nejakého vzorca presne vyčísliť, podľa toho, aké mal výnosné zamestnanie, či bol ženatý, či mal deti, ale aj či mal hypotéku alebo poistku... Zaujímalo by ma, na koľko by bol podľa tohto vzorca vyčíslený môj život... Je to niečo, čo stojí za zamyslenie. Škoda, že film túto myšlienku naplno nevyužil a nedokázal to podať zaujímavejšie. Vpodstate sa sústreďuje len na výpovede pozostalých obetí, ktoré sú tiež silné, no na hraný film to je málo, skôr by sa to hodilo do dokumentu. Film mal dosť hluchých a nudných miest a nedokázali to vytrhnúť ani Keaton s Tuccim. ()

Reklama

BoXBe 

všechny recenze uživatele

Uctivý film ke vzpomínce dvacet let staré události, která pohnula nejen světem, ale silně samozřejmě taky životy konkrétních lidí a jejich pozůstalých. Worth přináší nula invence, zato spolehlivě výrazný výkon Michaela Keatona a scénář, který nenadchne ani neurazí. Je to pěkný památník od Netflixu, na němž mě vlastně nejvíce překvapil až výčet těch fondů na konci filmu. Oscar z toho nekouká, film na jeden večer je to dobrý, v několika málo momentech i dojemný. Škoda že ten kalkul, že to dojemné být má, z toho čouhá až příliš okatě. Ale natočené je to jinak hodně dobře, dvě hodiny utekly jako voda. ()

dan4815 

všechny recenze uživatele

Film jsem dlouho odkládal. Je zajímavé, že tématem 11. září žiji. Zaměřuji se speciálně na budovy WTC, jejich architekturu, jak budovy sloužily, hledám videa z budov a nasávám atmosféru. Také jsem se dopodrobna zajímal, co se dělo s věžemi po nárazu. Mezi další hlavní zájmy je celková psychologie jak města před a po útoku, tak samotné detailní zkoumání osudů a emocí (čtu si zprávy, poslouchám telefonní hovory lidí z hořících budov), také jsem se dlouhou dobu zajímal, co museli cítit pasažéři ve chvíli nárazu, a jak se cítili lidé, kteří zvolili skok před uhořením. Nikdy však jsem se nezajímal o pozůstalé, neboť to pro mě bylo docela nudné téma. Při prvním setkáním popisku tohoto filmu mé srdce zaplesalo, hned jsem věděl, že to musím vidět. Hodnocení mi bylo ukradené, a celý film jsem na něj nemyslel. Dílo poukazuje na filosofickou otázku - jakou cenu má lidský život? Sledujeme skvělého právníka, který dostane za úkol připravit odškodnění a to tak, aby to bylo ku prospěchu všech. Jeho počáteční pragmatismus, a skrze jeho doslovné vidění čísel ve všem, nebyl šťastný pro tuto práci. Můžeme sledovat, jak se na pohled cynický právník dostává do pozice, kde mu není vůbec dobře. Před studenty vysoké se mu to mluvilo, ale když došlo na lámání chleba, tak v osobním kontaktu s pozůstalými dost pohořel. Druhou postavou je jeho oponent, který již od začátku vidí problematiku zcela jinak. Zemřela mu žena během útoku, a uráželo ho vyčíslení jejího života. Je veliká škoda, že setkávání právníka s oponentem nebylo častější, nebylo plné hlubokých myšlenek. Celkově mi film přišel úvahově mělký, a přitom si oba hlavní herci jednoznačně sedli a věřím, že by byli schopni mluvit i bez scénáře. Postavy pozůstalých nejsou špatné, některé jsou čitelné a zapamatovatelné, ale i tento aspekt nikterak nevyniká, neboť znám mnohem zajímavější případy týkající se slunečného jedenáctého září léta páně 2001. Myslím si, že filmu škodí snaha se držet úzkého množství informací z toho kvanta, co vyrovnávání nabídlo. Co se týče klišé... ano, je to klišé, což filmu škodí, ale osobně mi to zase tak nevadilo. Co se týče technického aspektu, film byl dobře natočen, co se týče hudby, mohlo by ji tam být více. Herci? Dobří. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Výborný Tucci, výborný Keaton. Pomalá až filozofická dráma o tom, koľko si zaslúžia pozostalí po obetiach 11. septembra. Také americké problémy. Sami dovolia nešťastie, nepriznajú zodpovednosť, a potom idú odškodňovať. Ale vlastne prečo? A koľko má kto dostať. Len manželi, manželky, deti, alebo dáme peniaze aj partnerom? Celkovo mi to prišlo ako dobrý film, ktorý sa snaží tlačiť tú emotívnu stránku spojenú s obeťami a pozostalými, ale zároveň poukazuje, že všetko sa v Amerike rieši cez peniaze. Akoby nielen životy, ale aj smútok mal nejakú konkrétnu cenu. ()

Galerie (29)

Zajímavosti (1)

  • Ken Feinberg (Michael Keaton), fanoušek klasické hudby a opery, má v kanceláři zarámovaný plakát The Yale Symphony Orchestra – Mauceri, Janáček, Dvořák. (Anyk)

Reklama

Reklama