Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Vize světa po atomové katastrofě se záměrně vzdává jakýchkoliv atraktivních prvků a důsledně se soustřeďuje na jediné: jak člověk v takových podmínkách (zde skupina žen, putující zničenou krajinou) klesá na úroveň zvířete, jak v něm začínají převládat zvířecí pudy a instinkty, jak se vytrácejí regulující funkce svědomí jako projevu lidství... Scénář k filmu napsal Pavel Juráček, který se v 60. letech přičinil (jako scenárista a režisér, ale i ve vedení jedné z barrandovských tvůrčích skupin) o vysoký umělecký a ideový kredit české kinematografie, ale později, v období tzv. normalizace, nesměl natáčet ani publikovat. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (134)

MI-380 

všechny recenze uživatele

Postapokalyptický svět využívající dokonalých exteriérů vyrabovaných Sudet. A v něm tlupa divoženek. Holky jsou štíhlé, špinavé, neobyčejně obratné, bezcitné a nebezpečné. Zvířata už zase mají hodnotu jen podle množství vykonané práce, schopnosti měnit se na potravu, nebo stát se střeleckým terčem. A slovo ekologie bylo dávno zapomenuto. Naturalismus v jednoduchém příběhu i hereckých výkonech, krutost a beznaděj s hodně malým světýlkem na konci tunelu. 85%. ()

Idée_fixe 

všechny recenze uživatele

Ti, kdož se tu rozčilujete nad tím, že pro film bylo zbytečně zabito několik zvířat... Víte vy, kolik jich bývá zabito (a mnohem drsněji) např. proto, abychom se nafutrovali či si měli co obléknout / obout?? Na kolika se provádí (prováděly) pokusy, různá testování, apod.? Kolik jich umírá při (kvůli) natáčení jiných filmů, jen to (někdy) "není tolik vidět", nebo si to zkrátka neuvědomíme?? A tak bych mohla pokračovat. Čímž to samozřejmě nikterak neobhajuju, jen mě fascinují ty zdejší "výkřiky do tmy". Já bych se spíš pozastavovala nad chováním té "napřesdržku" bandy vypatlaných divošek (ten zbytečný oheň + následné vhazování nábojů do něj, těsně vedle koní, mělo být jako co??!). Jistě, svět kolem je semlel, a ony v něm putovaly už kolik let, ovšem co jsem tak pochopila (dle vyprávění matky, u letokruhů na pařezu), tak dětství ještě zažily doma, společně s otcem (matka sice žádného nezmínila, avšak předpokládám, že je nepřinesl čáp) - pak je krapet nelogické, že by nevěděly, jak vypadá chlap; alespoň ty nejstarší by si otce, či nějakého jiného muže, pamatovaly. Jedině, že by to byla osmerčata, a otec zemřel ještě před jejich porodem, nebo do dvou tří let po něm. Každopádně matka se jevila jako moudrá zkušená žena, takže nějaký kvalitní základ mít mohly, zvlášť když se na pouť vydaly "až" když dívky měly 10 - 12 let. Nehledě na to, že v podstatě vylidněná země, zřejmě byly i svědky smrti svých sester, takže toho života, ale i různých drobností, by si měly setsakramentsky vážit. Takže ano, v tomto případě se jeví ono zabití zvířat jako naprosto zbytečné a dementní (pokud jde o krávu, ještě by se to i dalo pochopit - chtěly se nasytit (ne že by toho pak využily - vskutku do nebe volající), ale pejska či hada usmrtily zřejmě jen proto, aby se pobavily, či si něco dokázaly. Než by raději aspoň v tom hotelu trochu zapojily mozek, mohly se ještě některé události vyvinout úplně jinak, a alespoň se špetkou naděje v nějakou tu budoucnost. ()

Reklama

Superpero 

všechny recenze uživatele

77 minut a stejně je to dlouhé. Fakt jsem si říkal co je to za sračku, protože do setkání s mužem se tam lautr NIC neděje a ten postapokalyptickej svět je vyobrazen, jak to jen říct, velice....česky. Herecky to celkem zvládly ty holky, protože hrajou polodivošky tak jen blbě čuměj, kdyžto vedoucí stařena se chová jak kyborg. Chlápek taky ze začátku řve jak retard a najednou začne nepochopitelně mluvit jak ze žurnálu. Proč tedy to relativně vysoké hodnocení? Protože se mi líbilo to vyústění, kdy mě film konečně začal opravdu bavit. Poselství, které zde stírá Tsunami_X mě právě potěšilo a depresivní atmosféra se tomu upřít také nedá. Potenciál to mělo bezesporu větší a je trestuhodně nevyužit hlavně kvůli tomu amatérskému zpracování a malé tvůrčí vizi. P.S. ta dechovka snad byla špatnej vtip nebo co. ()

SoolenJV 

všechny recenze uživatele

Jediná česká postapokalyptická sci-fi, která se, podobně jako mnohokrát lepší Tarkovského STALKER, vyžívá v záběrech krajiny zničené neznámou katastrofou. Jinak je Srpen v hotelu Ozon poměrně dějově slabým filmem, ale je natočen zajímavou kamerou a obsahuje pár naturalistických scén, které nemají v českém filmu obdoby. ()

lucascus 

všechny recenze uživatele

Film s výtečně budovanou a gradující atmosférou. Je to asi úsměvné, ale první polovina filmu (až do příchodu muže) mi malinko připomínala Stalkera - zejména tím putováním, které doprovází minimum dialogů. Procházíme spolu se zdivočelými hrdinkami ruinami, lesy, nádherně využitý otevřený prostor. Druhá polovina filmu je mírným zklamáním, přesto se na tak krátké stopáži filmu nedalo vysvětlit více. Každopádně má toto dílko v české kinematografii svůj neoddiskutovatelný prostor. ()

Galerie (2)

Zajímavosti (11)

  • Na festivale vědecko-fantastických filmů v Terstu v roku 1967 získal film hlavní cenu. (corona)
  • Olga Scheinpflugová, která dabuje stařenu, byla rozčilená, že její jméno nebude uvedené v titulkách. (BoredSeal)
  • Scenáristka a režisérka Alice Nellis o filmu řekla, že "by ve své úspornosti a přesvědčivosti měl mít místo v učebnici thrillerů a hororů. Dokáže vystavět přesvědčivou atmosféru postapokalyptického světa bez jakýchkoliv efektů." (NIRO)

Reklama

Reklama