Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Šokující nález utlučeného těla dívky přivede detektivy k podezření na syna místní pediatričky (Streepová) a jejího umělecky založeného manžela (Neeson). Zatímco se vyděšení rodiče snaží ze všech sil odhalit pravdu, musí čelit stupňujícímu se nepřátelství města přesvědčeného, že jejich syn je vinen. Film plný nečekaných událostí vás ohromí tím, jak se může v jediném okamžiku změnit život jedné rodiny... (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Recenze (54)

KalimeroI 

všechny recenze uživatele

Zkrátka všechny hvězdy (Furlong, Neeson, Streepová i můj drahý Alfred) odvedly svou práci v ceně šeku, který obdržely. Nic víc, nic míň. Na vině je plytký scénář a přerývané tempo, to prostě odradí...a přitom námět super... Jo a ve scéně, kdy advokát (A. Molina) poprvé představuje svou konstrukci obhajoby, je chyba. Pořád baští sendvič se salátem, který má buď před sebou na papíře, vedle fotek zavražděné dívky, nebo v rukou, když ho jí. Stále, kromě jednoho záběru, kdy ho nemá ani v rukou, ani na stole, ačkoliv v následujícím záběru se na stole nachází... ()

castor 

všechny recenze uživatele

Dětská lékařka, umělec, dospívající syn a malá dcerka. Normální rodina s občasnými mráčky. Jenže pak se na sněhem zasypané zemi objeví mrtvé tělo dívky. To, co bylo předtím, už nemůže být stejné. U domu Meryl Streep a Liama Neesona se totiž objeví policie a hledá jejich syna, který měl být tím posledním, koho s mrtvou dívkou viděli. Zatímco matka má o nezvěstného potomka obavy, otec nelení a zničí vše, co objeví v kufru auta… První půlhodina je moc fajn, tvůrci se zajímají o vztah rodiny k pravdě a o její vyrovnávání se s tím, že všechno může dopadnout tak, jak si nepřejí. Místy vznětlivý otec chce syna chránit za každou cenu, naopak matka věří síle pravdy. Jak ale minuty plynou, mnohé se začíná sypat. Vnitřní morální konflikt rodiny je uchopený místy dost jalově, prvním výraznějším přešlapem je návštěva syna rodiči ve vězení pro mladistvé, hned ji následuje synovo přiznání souvislostí u večeře… Dramatičnost příběhu tak v mých očích postupně klesala. Režie Barbeta Schroedera je poměrně rutinní, navíc s ohledem na to, jaká herecká esa měl k dispozici, tak je i docela zvláštně vedl, jak kdyby nevěděli, co přesně hrát. A nakonec působí, že se ve svých postavách ani necítí dobře. A divák se zase necítil dobře s nimi. ()

Reklama

Morien 

všechny recenze uživatele

Když si tak srovnám, co vím o Barbetu Schroederovi a co vím o premise filmu, řekla bych si, že mě čeká zajímavý zážitek. Potom se začnu film koukat a prakticky od prvních minut vím, že film bude obětí kompletně nezvládnuté produkce a absence jednotící vize. Hudba Howarda Shora vůbec nereflektuje, co je vidět na plátně a co bychom měli tušit za ním. Scénář je hodně (hodně!) nesmyslný a vzhledem k tomu, že ani ostatní složky filmu nefungují, tak od toho nic neodvádí pozornost. Těžiště se tříští mezi dramatem dětí a dramatem rodičů a ani jedněm se nedostalo spravedlnosti. Rodiče se rozpadají při jakékoliv změně chování a ani jeden z nich nepůsobí ani jako skutečná postava s agendou, ani jako pár ve spojení s tím druhým. Přehrávají a zároveň jako by nevěděli, co mají dělat. Herečka představující dceru je zoufale slabá a nepřesvědčivá, což celku ubližuje zejména proto, že je vypravěčkou příběhu a měla by být tím, kdo základní emoce překládá divákovi. Na Furlonga jsem se těšila nejvíc a proto jsem také nejvíc zaplakala. Chtěla bych to trochu hodit ještě i na scénář, protože když má člověk například napsáno, že má sebrat pohrabáč od krbu, běžet chodbou na zahradu, držet ho v tenkých ručičkách nad hlavou, proběhnout kolem velké hořící vatry a výhružně řvát na několik dospělých útočníků, tak je nejspíš prakticky nemožné u toho vypadat jinak než jako blbeček v melírovaném svetru. Ale to, že Furlong se zdá celou dobu sjetý a mimo svoje smysly se nedá svést jenom na snaživého pisálka, řekla bych. Někde jsem četla, že prý Meryl Streep na Barbetovu adresu řekla, že nedovoloval hercům mluvit jeden přes druhého a že se nikdo z nich necítil dobře ve své postavě. To by dost vysvětlovalo. A je to věčná škoda, protože některé věci mi přijdou vážně dobré, respektive slibné, hlavně struktura. Když to popíšu svými slovy: Vidíme město žít svým životem, ve sněhu leží mrtvola, jedna rodina si žije svým životem, přichází ambivalentní zpráva, syn není k nalezení, městečkovská aliance se začíná přeskupovat, syn pořád není k nalezení, pochodně začínají hořet, syn se nalezne, pochodně hoří jasným plamenem, syn řekne doma svůj příběh, ohně začnou hořet i v očích rodičů a začíná být jasné, že ta rodina nejspíš nebyla v pořádku ani dávno, dávno předtím a ne jen potom, a všechno směřuje k vnitřnímu kolapsu, během kterého syn přijme následky svých činů, očistí se v očích svojí sestry a také ji osvobodí od slepého vzývání svých rodičů, sám sebe vytrhne z jejich toxického vlivu a odchází se naučit přemýšlet o věcech i z jiných úhlů. - Takhle to zní super a takhle by se mi to moc líbilo. Tetelím se blahem, když si představím, že by to režíroval George Sluizer, Michael Haneke nebo Joon-ho Bong(!). Nebo kdyby to alespoň režíroval Barbet Schroeder s elánem a umem, se kterým později natočil Vzorec pro vraždu. Ten sice nepatří k výplodu světového artu, ale já ten film uznávám, prožívám a co mi přijde hlavní: není dokonalý, ale je dost dobrý na to, abych ignorovala chyby a užívala si pozitiva (a mladé talentované vrahouny). Ale to je rok 2002. Hádám, že si Barbet asi musel projít rokem 1996, aby se k tomu dostal. () (méně) (více)

Pavlínka9 

všechny recenze uživatele

Herci jsou báječní :) Mimo té dcery, která mi byla krajně nesympatická a "neherecká" :D :D :D Je to dobré téma o tom, jak se postavit k tomu, když zjistíte, že Vaše pubertální dítě je do něčeho zapleteného a je u toho mrtvola...Jak se zachovat a snažit se co nejvíce ochránit rodinu??? Byla jsem zvědavá, jak to tedy ve skutečnosti bylo a je tu jen ukázka toho, že shoda okolností může vytvořit plno zajímavých událostí... :) :) Je to takový průměrný film, který neurazí, ale ani extra nenadchne...tedy mimo záběru na začátku, kdy jede kamera po okolí, tam ptáčci, tam pole, tam mrtvá dívka, zase ptáčci, domeček a to je vše :) :) ()

Streeper 

všechny recenze uživatele

Po dlouhé době jsem se na film podívala a musím říct, že mám úplně jiné pocity než poprvé. Co si budeme, film táhne diváky hlavně díky hercům. Meryl Streep a Liam Neeson pohromadě? Splněný sen! Jen škoda, že se objevili v tak podprůměrném braku, kterým film bohužel je. Scénáristicky naprosto katastrofa, přišlo mi to jak trapná americká podprůměrná telenovela. Nedávám to ale za vinu Tedu Tallymu, obávám se, že chyba nastala už v samotné knize podle které je film natočený.edwadovi Furlongovi jsem nevěřila ani noc mezi očima, měli za mě vybrat úplně jiného herce, který by na první pohled nevypadal, že to udělal. Dvě hvezdy za Meryl a Liama, jsou skvělý, ale kvalita filmu je táhla hodně dolů. ()

Galerie (29)

Zajímavosti (2)

  • Natáčelo se od 22. února do 5. května 1995 v amerických státech Massachusetts a New Jersey. (BMW12)
  • Ve scéně, kdy jedou Jacob (Edward Furlong) a Ben (Liam Neeson) od Panose (Alfred Molina), zastavují u krajnice, přičemž bliká blinkr i poté, co vystoupí z vozidla. O několik záběrů později je však blinkr vypnutý. (Hopkins)

Reklama

Reklama