Reklama

Reklama

Dan OBannon - spoluautor filmu Vetřelec, Total Recall a Životní síla ve svém režijním debutu ještě stupňuje míru hrůzy a přináší "stylově natočený... morbidní film" (Roger Ebert, Chicago Sun-Times)! Clu Gulager (Tapeheads), James Karen (Mulholland Drive), Don Calfa (Necronomicon) a Thom Mathews (Peacemaker) se představují v hlavních rolích filmu, který je plný strašidelných scén, úchvatných vizuálních efektů a stále narůstajícího napětí! Zaměstnanci skladu s lékařským materiálem nešťastnou náhodou oživili mrtvolu. Jejich pokusy ji znovu "zabít" končí neúspěchem. Mrtvola žije i po rozřezání na kousky a její chuť na "živé mozky" jenom roste. Nakonec se jim podaří hýbající se části těla spálit, ale popel se rozptýlí po blízkém hřbitově a z hrobů jako na povel vylézají další masožraví zombie! (Bontonfilm)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (279)

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Márnice versus hřbitov - rozsekne to policie nebo armáda? Stále zábavná zombie komedie o mrtvolách, co běhají rychleji než živí (ne, tohle prostě nikdy nepoberu a doufám, že až to jednou přijde, tak se budou šourat). Masky sice, kromě bareláka, průměrné, ale vše vynahrazuje vtip a rychlá akce v závěru. Vůbec samotný závěr má hvězdu navrch. Hezké bylo odpíchnutí od klasiky G.A.Romera, veselé pak obživnutí celého skladu - nejen půlky psa, ale třeba i motýlů přišpendlených v krabici. A pak samozřejmě hřbitov, nahatá prsatka a zvedající se hlína na hrobech. Skvělá hudba - 45 Grave, The Flesheaters, TallBoys, THE CRAMPS a Dead Beat Dance od DAMNED! ()

choze 

všechny recenze uživatele

Vyrostl jsem na třech zásadních zombiárnách - Saviniho remaku Romerovy NOCI OŽIVLÝCH MRTVOL, Fulciho PÁTERU THOMASOVI a na tomhle. I když to není taková brutální groteska jako EVIL DEAD nebo BRAINDEAD, jde o zábavnou a nápaditou hororovou komedii od scenáristy Vetřelce přímo odkazující na Romerovu černobílou klasiku, ačkoliv tentokrát jsou zombies rychlé, myslí, mluví a nestačí jim jen vyřadit mozek, musíte tělo kompletně zničit. Stejně jako u Romera jde o obléhačku u hřbitova, který tu spolu se skladem mrtvol na lékařské účely a márnicí tvoří jakýsi ďábelský nekro-trojúhelník, v němž postavy uvíznou a běhají z místa na místo, přičemž hlavní útočiště najdou v márnici s krematoriem (které jediné zombies zničí, ale...). Když jsem to viděl v pubertě poprvé, bral jsem to smrtelně vážně, dost jsem to obléhání prožíval a opravdu se bál rychlých nezničitelných zombies. A i po letech to baví, protože to má spád, fajn herce, vtipné dialogy, skvělé masky a efekty a striptýz na hřbitově. ()

Reklama

Trevor 

všechny recenze uživatele

Romerovej Noci oživlých mŕtvol z roku 1968 sa ich O´Bannonov Návrat zďaleka nevyrovná. Pritom samotná myšlienka nebola vôbec zlá, kontaminácia spodnej vody vplyvom dažďa po spálení jednej z mŕtvol v krematóriu. Avšak okrem tohto momentu je tých svetlejších už príliš málo, snáď iba vydarená maska jednej z mŕtvol v sklade a príchod záchranárov do márnice, inak je to podpriemerná hororová komédia, počas ktorej mi však bolo skôr do plaču z výkonov hercov. Som rád, že už mám túto klasiku za sebou. ()

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

"Return of the Living Dead". Skvelá vec. Výborný horror. Jeden z mojich najobľúbenejších zombie titulov. Oproti filmom kráľa tohto žánru George A. Romera, ktoré tiež zbožňujem, je to viacej odviazané. Netvári sa to tak vážne, ale i tak to má potrebnú, hustú atmosféru. Skvelú prácu tu odviedli aj na tom ako stvárnili oživlé mŕtvoly. Desivé masky. Jednoduchý príbeh, perfektný soundtrack. Tento film obsahuje viaceré pôsobivé scény z márnice, krematória, cintorína, na ktoré nikdy nezabudnem a vždy si ich rád pripomeniem. ***** ()

Véča 

všechny recenze uživatele

*(spoilery)*...Zvenku je to sklad docela obyčejný, ale jakmile do sklepa vlezou první skladníci, začnou se tam dít podivuhodné věci...z nádrží zafouká, skleněný kryt praskne a teprve potom se objeví Asfalťáček...je to skřítek neposeda, zvědavý jako opička a hned se rozkouká, kde by se nabaštil nějakých mozků...Mozky, mozky, mozky....(dominanta? to není špatná otázka Burte)...jasně, jsou jich tam stovky...aneb milujeme béčkové filmy. Jenže je Návrat oživlých mrtvol klasickým béčkem? Explicitně se k tomu hlásí - mozky, partička silně kontrastujících postpubertálních výrostků, opakování stejných záběrů, řízná muzika umocňující topornost hereckých projevů. To vše je ale jako těsto koblihy, uvnitř ní možná je marmeláda, jen se zakousnout a vychutnávat implicitní významy a různé detaily skryté pod explicitní slupkou béčkového těsta. Detaily o nichž je řeč se ve velké části nacházejí mimo informačně nejdůležitější centra filmového obrazu. Ač v nás film vyvolává pocit neustále kontinuitně navazujícího děje, tam někde vzadu na stěně visí hodiny ukazující přesný čas a když nejsou poslouží nápis psaný přes obraz. Nápisy ve filmu skýtají další prostor pro odkaz na něco nepříliš souvisejícího s dějem. Ať už je to Bertův vzkaz na vchodových dveřích skladu zdravotnických potřeb - Žádná hotovost není v bezpečí po 5:30 P.M. (čas, kdy chlapci skladníci vypustili plyn (z barelu samozřejmě)) anebo písmena na tabuli v kanceláři "Burt is a slave driver and a cheap son of a bitch who's got you and me here". Osobně mám ale nejradši nápis na vnitřní stěně kaple - Beyond this fleeting bay the rest from which no man wakes. A mistrem malých implicitních významů je hodný strýček Ernie. Není shoda náhod, že jeho oblíbenou muzikou je německý pochod z druhé světové Panzer rollen in Afrika vor! ( http://www.trilulilu.ro/empor/de628968d4bfd3 ) ani portrét vnadné Evy Braunové v márnici na nástěnce. Přihoďte pár náhodou uklouznutých německých slůvek, pistoli zn. Walther P38 a krásný kožený kabát á la gestapo a máte nacistu jak vyšitého. Vrcholem všeho je Ernieho jméno odvolávající se na Němce zodpovědného za konečné řešení židovské otázky. Kde přišel Ernie ke jménu záhada, ale nedůležitá, spojitost s válečným zločincem je více než zřejmá. Až nádherně béčkovitá je vtíravá myšlenka, opakující jestli to není pravý Ernst, když je takovým odborníkem na poli kremace a balzamování (aby ne, když studoval chemii). Všechno sečteno a pdtrženo se ještě násobí jednomužným dabingem, který vnáší do filmu komický prvek z tak trochu jiné stránky :-)...Hey, wait up, you guys! Wait, I got no shoes!. P.S.: Pacco...ta kozatice měla uměláky!!! ()

Galerie (204)

Zajímavosti (26)

  • Trash (Linnea Quigley) se původně jmenovala Legs a měla ji ztvárnit Jewel Shepard. Ale odmítla, protože nechtěla být ve filmu nahá, a tak dostala roli Casey. (Zdroj: gamesradar.com) (Tygrys)

Reklama

Reklama