Reklama

Reklama

Dan OBannon - spoluautor filmu Vetřelec, Total Recall a Životní síla ve svém režijním debutu ještě stupňuje míru hrůzy a přináší "stylově natočený... morbidní film" (Roger Ebert, Chicago Sun-Times)! Clu Gulager (Tapeheads), James Karen (Mulholland Drive), Don Calfa (Necronomicon) a Thom Mathews (Peacemaker) se představují v hlavních rolích filmu, který je plný strašidelných scén, úchvatných vizuálních efektů a stále narůstajícího napětí! Zaměstnanci skladu s lékařským materiálem nešťastnou náhodou oživili mrtvolu. Jejich pokusy ji znovu "zabít" končí neúspěchem. Mrtvola žije i po rozřezání na kousky a její chuť na "živé mozky" jenom roste. Nakonec se jim podaří hýbající se části těla spálit, ale popel se rozptýlí po blízkém hřbitově a z hrobů jako na povel vylézají další masožraví zombie! (Bontonfilm)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (279)

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Jako horor nefunkční, jako parodie je tu nedostatek nápadů a zábavy. Neustálé opakování jak to bylo v Noci oživlých mrtvol nefunguje, jak mělo a i když je závěr trefný, celkově film působí hloupě. Asi nejpříjemnějším okamžikem bylo svlečení jedné dobře stavěné herečky na hřbitově s pár pořádnými záběry:)). Viděna televizní "přístupná" verze na MGM (což podle informací je okleštěné o pár "super" scén, možná proto nízké hodnocení:)). ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Márnice versus hřbitov - rozsekne to policie nebo armáda? Stále zábavná zombie komedie o mrtvolách, co běhají rychleji než živí (ne, tohle prostě nikdy nepoberu a doufám, že až to jednou přijde, tak se budou šourat). Masky sice, kromě bareláka, průměrné, ale vše vynahrazuje vtip a rychlá akce v závěru. Vůbec samotný závěr má hvězdu navrch. Hezké bylo odpíchnutí od klasiky G.A.Romera, veselé pak obživnutí celého skladu - nejen půlky psa, ale třeba i motýlů přišpendlených v krabici. A pak samozřejmě hřbitov, nahatá prsatka a zvedající se hlína na hrobech. Skvělá hudba - 45 Grave, The Flesheaters, TallBoys, THE CRAMPS a Dead Beat Dance od DAMNED! ()

Reklama

monolog 

všechny recenze uživatele

Opravdu blbá slátanina, která těží z Romera a jeho úspěchů. Co se mě týká, největší chybou je doslova nesmrtelnost všech zombií a taky to, že si za a) udržely intelekt a za b) jsou ukecaný jak ženská na pavlači. Romero se dokázal vyhnout trapným scénám, scénám čistě pro efekt, hloupým vtipům a dokázal do svého díla kromě pitomých žvástů vložit i ducha. Návrat oživlých mrtvol je ale jen bezduchá hloupost, která se pokouší lacinými fórky a zbytečně přemrštěnými jednáními hladových mrtvých (i přemrštěným vzhledem) vyrejžovat trochu peněz. Přeci jen mám radši, když je toto téma bráno vážně a bez zbytečných přehnaných nechutností. ()

Véča 

všechny recenze uživatele

*(spoilery)*...Zvenku je to sklad docela obyčejný, ale jakmile do sklepa vlezou první skladníci, začnou se tam dít podivuhodné věci...z nádrží zafouká, skleněný kryt praskne a teprve potom se objeví Asfalťáček...je to skřítek neposeda, zvědavý jako opička a hned se rozkouká, kde by se nabaštil nějakých mozků...Mozky, mozky, mozky....(dominanta? to není špatná otázka Burte)...jasně, jsou jich tam stovky...aneb milujeme béčkové filmy. Jenže je Návrat oživlých mrtvol klasickým béčkem? Explicitně se k tomu hlásí - mozky, partička silně kontrastujících postpubertálních výrostků, opakování stejných záběrů, řízná muzika umocňující topornost hereckých projevů. To vše je ale jako těsto koblihy, uvnitř ní možná je marmeláda, jen se zakousnout a vychutnávat implicitní významy a různé detaily skryté pod explicitní slupkou béčkového těsta. Detaily o nichž je řeč se ve velké části nacházejí mimo informačně nejdůležitější centra filmového obrazu. Ač v nás film vyvolává pocit neustále kontinuitně navazujícího děje, tam někde vzadu na stěně visí hodiny ukazující přesný čas a když nejsou poslouží nápis psaný přes obraz. Nápisy ve filmu skýtají další prostor pro odkaz na něco nepříliš souvisejícího s dějem. Ať už je to Bertův vzkaz na vchodových dveřích skladu zdravotnických potřeb - Žádná hotovost není v bezpečí po 5:30 P.M. (čas, kdy chlapci skladníci vypustili plyn (z barelu samozřejmě)) anebo písmena na tabuli v kanceláři "Burt is a slave driver and a cheap son of a bitch who's got you and me here". Osobně mám ale nejradši nápis na vnitřní stěně kaple - Beyond this fleeting bay the rest from which no man wakes. A mistrem malých implicitních významů je hodný strýček Ernie. Není shoda náhod, že jeho oblíbenou muzikou je německý pochod z druhé světové Panzer rollen in Afrika vor! ( http://www.trilulilu.ro/empor/de628968d4bfd3 ) ani portrét vnadné Evy Braunové v márnici na nástěnce. Přihoďte pár náhodou uklouznutých německých slůvek, pistoli zn. Walther P38 a krásný kožený kabát á la gestapo a máte nacistu jak vyšitého. Vrcholem všeho je Ernieho jméno odvolávající se na Němce zodpovědného za konečné řešení židovské otázky. Kde přišel Ernie ke jménu záhada, ale nedůležitá, spojitost s válečným zločincem je více než zřejmá. Až nádherně béčkovitá je vtíravá myšlenka, opakující jestli to není pravý Ernst, když je takovým odborníkem na poli kremace a balzamování (aby ne, když studoval chemii). Všechno sečteno a pdtrženo se ještě násobí jednomužným dabingem, který vnáší do filmu komický prvek z tak trochu jiné stránky :-)...Hey, wait up, you guys! Wait, I got no shoes!. P.S.: Pacco...ta kozatice měla uměláky!!! ()

PauloZ 

všechny recenze uživatele

Oldschoolovka každým záběrem, zleva do prava, zprava do leva, z hora dolů a z dola nahoru!! Nehorázná kravina, která ale baví, gumový panáci alias oživlé mrtvoly, bo herci z bílým makeupem :-)). Jediná dobrá mrtvola je dole ve sklepě, co vylezla s barelu. Černoch překvapivě neumírá poslední, zato nahatá krasotinka jedna z prvních, aby si následně mohla pochutnat na nějakém tom policistovi. Finálové embargo, vrtulník a konečná mina! Všecko špatně, černota, syrovost, smrt všem a celé to nádherně zdobí kytarové rify, nebo diskoškové dupy 80tek! Tohle je dobrá komedie, ale dobrá je za 3 :) ()

Galerie (204)

Zajímavosti (26)

  • Ve scéně, kdy Burt (Clu Gulager) se Spiderem (Miguel A. Núñez Jr.) couvají policejním autem před davem nemrtvých, je na sedadle spolujezdce možné zahlédnout kameru s blikajícím červeným světlem. (POciSEM)
  • Autor soundtracku, britský klávesista Matt Clifford, ve své době spolupracoval mezi jinými také se skupinami Yes, Genesis nebo The Rolling Stones. (Tygrys)

Reklama

Reklama