Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Na počátku zahlédne Marta svatbu své kamarádky Aleny. Potom jde do blízkého železářství pro kroužky na záclony. Po prodavaččině tradičním "nemáme" si nechá zavolat vedoucího Viktora Tomáše. Ten se jí omluví, že zboží není na skladě a vzápětí jí vyzná lásku a požádá ji o ruku. Večer jej doma čeká nemilé překvapení. Všude je nepořádek a Marta, která místo večeře hledá svatební fotografie mu vyčte, že scénku s kroužky, kterou si rok co rok připomínají své seznámení, stále více odbývá. Viktor se marně domáhá večeře a pak se na nápad Marty vydají na návštěvu novomanželky Aleny, která je mimochodem skvělá kuchařka. Idylka, která u kamarádky vládne oba hosty překvapí. Alena jim však prozradí, že si tentokrát (vdávala se již potřetí) nechala najít ideálního partnera pomocí počítače. Marta s Viktorem zapochybují, zda se k sobě vůbec hodí a navštíví proto kybernetický ústav, kde počítač zjistí, že jejich manželství se rovná hazardu. Nechají si pro sebe najít ideální partnery a přes důrazné varování tetičky Emilky se rozhodnou se svými "ideálními partnery" sejít. Jenže jak už to v českých komediích bývá, všechno se řádně zamotá, protože ani jeden z nich se napoprvé nesetká s tím pravým. Hudební skladatel Petr Karát místo sebe poslal na schůzku s Martou instalatéra Frantu a Viktor navštíví ordinaci "své" doktorky Tuchlové právě v den, kdy ji zaskakuje energická Soňa Brčková. Jak už to končívá, sejdou se nakonec všichni aktéři, včetně tetičky Emilky, Aleny a jejího ideálního manžela, pravých i nepravých ideálních partnerů u Tomášů a vypukne ten pravý šťavnatý zmatek, který dělá komedii komedií... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (159)

Vančura 

všechny recenze uživatele

Film, na němž mě nejvíc zaujaly 3 věci: 1) to, jak strašlivě za těch skoro 50 let zastaral (opakování vtipu s vyprodanými kroužky na záclony - v prodejně železářství na Staromáku, příšerné dobové kostýmy a účesy, dnes již nemyslitelné mytí auta na břehu Vltavy v pražském centru, dnes již nesrozumitelné narážky typu "Fifi pírko", všichni tam neustále a všude kouří, a kapitola sama pro sebe jsou megatrapné scény s předpotopním počítačem, respektive rekvizitou, která je za něj vydávána), 2) to, že tam snad polovina herců nosí paruku (u Brejchové bych za to ruku do ohně nedal, ale jako paruka mi to přišlo fest, a minimálně u plešouna Bláhy a Zázvorkové jsem si tím naprosto jistý, protože u něj si nevybavuji, že bych ho někdy jindy viděl s vlasy, a u ní chápu, že z ní potřebovali těmi umělými šedinami udělat Vikyho tetičku, protože ve skutečnosti on byl dokonce o 2 roky starší než ona), 3) a konečně mě nesmírně překvapilo, že film nijak netematizuje na tu dobu překvapivý fakt, že je manželství hlavních postav po 10 letech stále bezdětné, pro což mě jako jediné vysvětlení napadlo, že si chtěl prostě Schulhoff ulehčit práci, protože výskyt dětských postav by mu to komplikoval. Každopádně přes všechny mé výtky k tomu, jak to beznadějně zastaralo a jak je použitý humor místy hloupý, respektive dost nenáročný (najmě v postavách ztvárněných Menšíkem, Peterkou, Jirouskovou a Filipovským), přesto se tomu nedá upřít, že to finále na bytě je celkem vtipné, a že ten nápad s lidmi, kteří svěří svůj výběr partnera moderní technologii, byl možná trochu vizionářský, protože jsem si u toho prostě nemohl nevybavit dnešní dobu, kde se stalo normou digitální seznamování, kdy je výběr protějšku více či méně také řízen strojově. Navíc když člověk ví, že Brodský a Brejchová byli manželé i ve skutečnosti (a hlavně jak to s nimi dopadlo), tak to tomu filmu dodává další významovou rovinu, ze které je člověku lehce smutno. ()

Lapacka 

všechny recenze uživatele

Komedie, v podstatě konverzační, která má kunderovské ladění a takovou absurdní zápletku. Zajímavé poučení, že lidi někdy ani neví nebo sami netuší, co mají ve svém vztahu podporovat, co je mezi nimi vlastně dobré. Domnívám se, že v té době - polovina 70. let 20. století - lidi prostě takhle "nezávazně" k vlastním vztahům přistupovali, bavili se představami, co by bylo, kdyby... o záměnách a výměnách partnerů. Je to takový dokument o krizi rodiny a krizi přístupu... taky se tam např. neobjevují žádné děti... na ty se v podobných případech prostě nemyslí. Příběh, který jako by vymyslel nějaký ten "truchlivý bůžek..." Společnost se dneska dělí na menší část těch, kteří chtějí žít s perspektivou větší rodiny a tomu odpovídajícího stabilního vztahu a větší část těch, kteří podobně neuvažují. Tehdy to možná ještě bylo naopak. Sympatické je herecké obsazení. ()

Reklama

Gimli 

všechny recenze uživatele

Pokaždé, když tenhle film chytím v televizi, rád se podívám. Po mnoha takových zhlédnutích musím zvýšit hodnocení na maximum, protože mě to prostě pořád baví. Výborní herci, skvělé a vtipné dialogy tak, jak to mám na českých komediích rád! A taky pár zlidovělých hlášek, jako třeba "Ale ten tón! Ten tón!". ()

zdeny99 

všechny recenze uživatele

Vynikající československá komedie z poloviny 70. let, která je postavená především na dokonalém scénáři a excelentních hereckých výkonech. Však se v ní sešla pestrá špička čsl. herců (Brejchová, Brodský, Menšík, Bláha, Rázlová, Zázvorková, Peterka, Janžurová a Filipovský). Z nich ústřední role hrají tehdejší opravdoví manželé Brejchová s Brodským, kteří se k sobě vůbec nehodí. On je příliš moc usedlý, láduje se uherákem a miluje Branky, body, vteřiny. Za to ona je jeho pravý opak. Neustále se vznáší někde v oblacích a o rodinném životě neví vůbec nic. Poté si díky nějakému počítači najdou skutečné ideální partnery, Brodský Rázlovou a Brejchová Bláhu. Rázlová hraje ideální ženskou pro rodinu a pro mě osobně vyhrála. Za to Bláha je takový Oldřich Nový z Kristiána. Ovšem najde se i výtka k filmu, co v něm postrádám. Všimli jste si také, že nikdo z hlavních aktérů neměl děti? [6475. hodnocení, 127. komentář, 68%] ()

PTuranyi 

všechny recenze uživatele

Variácia Jáchyme hoď ho do stroje akurát scenárista ani predstavitelia hlavných rolí nie sú komici, takže spočiatku zábavný potenciál využíva Iva Janžurová a František Peterka. Do hry však vstupuje dvojnásobná zámena postáv, ktorá komický potenciál znásobuje, takže aj zábavy je viac. Záver je síce priehľadný a tak trocha umelý ale predsa len úsmevný. 65% ()

Galerie (10)

Zajímavosti (25)

  • Tomášovi (Vlastimil Brodský, Jana Brejchová) mají doma lednici Calex 100 vyrobenou firmou CALEX ve Zlatých Moravcích mezi 60. a 70. lety 20. století. Lednice dokázala fungovat desítky let bez závad a dosáhla takové oblíbenosti, že po roce 1989 byla její výroba obnovena v tzv. Retro sérii pod inovovaným názvem Calex CHZ-1-100. (sator)
  • Keď Vlastimil Brodský (Viktor Tomáš) sleduje futbalový zápas v televízii, komentátor zahlási po vstrelenom góle, že v 9.minute dal gól Kukla na 1:1 a vyrovnal po prihrávke Petříčka. Miloslav Kukla a Jaroslav Petříček hrali v sezónach 1974/1975 a 1975/1976 za prvoligový klub TJ LIAZ JABLONEC. Miloslav Kukla strelil v týchto sezónach 5 gólov, a na 1:1 vyrovnával v dvoch zápasoch v sezóne 1974/1975. Najskôr v zápase proti INTERU BRATISLAVA a potom proti TJ ŠKODE PLZEŇ. Ale ani jeden vyrovnávajúci gól nestrelil v 9 minúte ale z Interom v 54.minute a z Plzňou v 43.minúte. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama