Režie:
J BlakesonScénář:
J BlakesonKamera:
Doug EmmettHudba:
Marc CanhamHrají:
Rosamund Pike, Peter Dinklage, Eiza González, Dianne Wiest, Chris Messina, Nicholas Logan, Alicia Witt, Isiah Whitlock Jr., Damian Young, Macon Blair (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Soudem jmenovaná zákonná zástupkyně podvádí svoje klienty, a místo aby o ně pečovala, získává nad nimi absolutní moc. Její nejnovější oběť má ale v rukávu nečekané eso. (Netflix)
Videa (3)
Recenze (595)
"Hrát fér je vtip, kterej vymysleli bohatí, aby ostatní zůstali chudí." Tohle byl zlej sen, kterej mě dost bavil a taky poučil. Nejprve jsem tedy bojoval s tím, jesli mám "sympatizovat" se snaživou opatrovnicí nebo mrtvým ruským mafiánem, ale naštěstí jsem pochopil, že o to tu nejde. Jde o to, jestli se člověk narodí jako ovce nebo lev. A já jsem evidentně ovce ... narozená ve znamení lva. Tak nevím. Rozhodně však vím, že jestli v životě potkám něco jako lvici Marlu, tak musím střílet dřív než se usměje a připraví mě o prachy, sbírku velrybích penisů i důstojnost. Prostě bylo mi z toho zle, jsem nasranej, ve vnitřnostech mi to bublá a jsem dost rád, že jsem to mohl vidět. ()
Nápaditý námět, sympaticky cynický přístup a skvělé schéma. A pak taky zklamání. S tak silným filmovým konceptem a našlapanou hlavní hrdinkou je naprostá škoda, že se tvůrce rozhodl do snímku vložit záporáky hodné animovaných grotesek Looney Tunes a zcela rezignovat na jakákoliv odvážná rozhodnutí. Navíc je to jeden z těch filmů, jehož finální dějství se odehrává jen podle toho, co se scenáristovi zrovna hodí do krámu. Bylo to slušné, ale mohlo to být daleko jinde. ()
Bohužel je to úplně blbě postavený, protože to nechápe, co je na tom příběhu nejatraktivnější - totiž nemožnost se vyvléct z péče, která je "míněna dobře". Mohla by to tak být skvělá satira na současný svět, kde se z "empatie" stalo nový buzzword, tudíž směnitelná virtuální hodnota, což je trochu cítit v úvodních jedovatých dialozích, soudních slyšeních či scéně s právníkem, pak se to ale zvrtne do zcela směšné, trapné gangsterky, která všechno předchozí podryje. Ve druhé polovině to navíc ani neumí být přesvědčivě amorální, když to najednou z podvodnic dělá hrdinky, jimž máme držet palce, a pak to ani neumí skončit ve správnou chvíli, když Pikeová dostává do péče Dinklageho. Pike, Messina i Wiest jsou dobří, J Blakeson ale není. ()
Nebýt toho konce, dám tomu tak jednu hvězdu, protože dvě hodiny se dívat na tu svini, jak ničí životy, bylo hodně i pro cynika, jako jsem já. Navíc mi to dost připomnělo momentální zacházení se seniory v domovech, ke kterým se stát chová jako k vězňům a méněcenným bytostem. Nicméně takoví lidé vládnou momentálně světu, a proto jsme všichni tam, kde jsme. ()
Blakeson zaujal dvěma věcmi. Navzdory současným trendům vystřídal bílého bezcharakterního heterosexuálního muže bílou bezcharakterní lesbickou ženou a jako hlavní postavy proti sobě postavil do ringu dvě zla. Problém ovšem je, že jedno je všehoschopné a to druhé neschopné a můj interest kolem fešáckých domovů důchodců, soudů a cílevědomého mamonu začal ochabovat. Řekněte mi, kolik je potřeba v reálném světě zlomit prstů na ruce, aby v ní člověk udržel telefon a napravil své špatné rozhodnutí? Důmyslné sketě v oblaku elektronické cigarety ani Půl-Rasputinově sestavě na mafiánských kruzích už postupem času nešlo moc věřit.. ()
Galerie (32)
Zajímavosti (10)
- Pesnička, ktorú môžeme počuť v traileri, je "Kitty Kitty" od holandskej skupiny Da Staat. (R...)
- Rosamund Pike aj Chris Messina už v minulosti hrali role vo filmových/seriálových adaptáciách noviel od Gilliana Flynna. Rosamund si zahrala hlavnú rolu v Stratené dievča (2014), zatiaľ čo Chris Messina hral v Ostré předměty (2018). (stafino)
- Když Marla (Rosamund Pike) vede hovor ve své kanceláři s Deanem (Chris Messina), tak se jí v různých záběrech mění účes. (Duoscop)
Reklama