Režie:
Joel SchumacherScénář:
Andrew Kevin WalkerKamera:
Robert ElswitHudba:
Mychael DannaHrají:
Nicolas Cage, Joaquin Phoenix, James Gandolfini, Peter Stormare, Anthony Heald, Chris Bauer, Catherine Keener, Jack Betts, Amy Morton, Norman Reedus (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Soukromý detektiv Tom Welles (Nicolas Cage) vede se svou manželkou (Catherine Keenerová) a novorozenou dcerou poklidný život v pensylvánském Harrisburgu, kde tráví většinu času nad rutinními případy nevěrných manželů. Když je však pověřen úkolem, který se týká malého, neškodně vyhlížejícího 8mm filmu, zabředne do nejtemnějších zákoutí lidské společnosti. Neúnavné pátrání po osudech nezvěstné dívky z filmu, která zcela pohltí jeho mysl, jej zavádí přes chodníky slávy v Hollywoodu až do newyorské čtvrti Meatpacking district. Posedlý Welles, jemuž pomáhá protřelý prodavač knih pro dospělé v podání Joaquina Phoenixe, opustí rodinu i svůj dosavadní život poté, co si uvědomí, jak smrtící může být jeden osmimilimetrový film. (HBO Europe)
(více)Videa (1)
Recenze (731)
Jeden z tych kvalitnejsich thrillerov z 90-tych rokov, ktory sa celkom vydaril. Reziserovi Schumacherovi sa niekedy podaria natocit poriadne kusky a tento film je jednym z nich, ale od neho mam rad aj vela inych filmov, ako trebars HRACI SO SMRTOU (1990), VOLNY PAD (1993), CAS ZABIJAT (1996) alebo aj TELEFONNU BUDKU (2002). Nicolas Cage podal podla mna skvely presvedcivy vykon, hudba bola tiez celkom zaujimava, hlavne v prvej polovici filmu, ked tam Michael Danna pridal akysi mix tureckych rytmusov, ale neskor v tej spravnej chvili uz bola pouzita skor hororova hudba. Scenar je velmi zaujimavy a hlavne realny, pretoze ludia su schopni taketo svinstva robit a este z toho robia biznis. Ak si tak spomeniem na thrillery z 90-tych rokov, zacal to v roku 1991 Jonathan Demme kvalitnym oscarovym thrillerom MLCANIE JAHNIAT, v polovici 90-tych rokov mu konkuroval Fincherov SEDEM (1995) a uspesne zakoncil Schumacher 90-roky prave tymto filmom. Cim netvrdim, ze su to len tieto 3 filmy, ktore sa mi pacili, bolo ich samozrejme omnoho viac, ale tieto mi najviac utkveli v pamäti. _________ Nicolas Cage - (Tom Welles) +++ Joaquin Phoenix - (Max California) +++ James Gandolfini - (Eddie Poole) +++ Peter Stormare - (Dino Velvet) +++ Anthony Heald - (Daniel Longdale) +++ Chris Bauer - (George Higgins / Mašina) +++ Catherine Keener - (Amy Welles) +++ Produkcia: Joel Schumacher +++ ()
Na rozdíl od některých komentářů si nemyslím, že Joel Schumacher chtěl natočit film o snuffu, nýbrž film o fascinaci a posedlosti smrtí i její brutalitou. Snuffový osmimilimetrák s vraždou neznámé dívky, jejíž totožnost se soukromý detektiv Tom Welles vydává vyšetřit, je jen prostředkem sestupu do nejtemnějších zákoutí lidské duše, do pekla brutality a nelidskosti, která nakonec na moment zcela pohltí i toho, kdo přichází jako vyslanec práva. Nicholas Cage je úžasný, přerod ze zvědavého vyšetřovatele do posedlého a posléze smyslu zbaveného mstitele je provedená mistrovsky. Nakonec se kladný hrdina ocitne před neodvratnou otázkami "proč to dělají?", "co se jim na to líbí", které, ač jsou mířeny proti vrahům, mají osvětlit zejména rostoucí temnotu v jeho duši. Cosi, co máme všichni v sobě. Schumacher je výtečný režisér, vystačí si bez zbytečné explicitnosti a viditelné brutality, přesto je atmosféra 8 MM jen o málo méně hustá a syrová než ve Fincherově Sedm a s blížícím se koncem se stupňuje. Jako divák jsem se ocitl v kůži Toma Wellese, který je zhnusen, zhrozen, ale nedokáže přestat. Otázka "proč" je až příliš sžíravá... Tenhle film prostě není dokumentem o jednom z nejděsivějších filmových žánrů, ale ztělesněním onoho proč se všemi důsledky. Výtečným ztělesněním... Nedává odpověď, ale je podkladem pro (sebe)analýzu. ()
Andrew Kevin Walker, scenárista dvou nejtemnějších thrillerů 90. let - Sedm a 8mm, musí být zajímavý cvok. A Joel Schumacher je režisér, který má místama velmi světlé chvilky. A při jedné z nich natočil úžasný a bohužel širší diváckou obcí nedoceněný thriller, kterému se co do depresivnosti a hutné atmosféře může rovnat jen málokterý film. Špinavá nechutná prostředí a depresivní náladu pozdního podzimu podbarvuje geniální, pochmurně laděný soundtrack, který na dobré náladě nepřidá. Nezapomenutelné jsou kreace Petera Stormareho a skvělého Joaquina Phoenixa a i Nicolas Cage se tady vytáhl. A největší přednost bych spatřoval v příběhu, který je znamenitě vygradován a když si člověk myslí, že už přišel vrchol, přijde další a přitom člověk nemá dojem nastavované kaše. Navíc Cageova telefonická žádost o "posvěcení" svého rozhodnutí je tak nádherně morálně nejednoznačná, že musí potěšit každého diváka, který nerad černobílé načrtnuté postavy. 8mm je velmi působivá podívaná a dle mého jeden z nejlepších thrillerů 90. let. ()
70% - Zajímavý a mrazivý detektivní thriller, jenž však má své mouchy. Hlavní věc, co mi vadila a udělal bych ji uplně jinak, byly pasáže, kdy Cage byl nebo telefonoval s manželkou. Nevím, jestli to bylo dabingem, ale jejich rozhovory mi připadaly zbytečně přihlouplé a jednotvárné. Nemám nic proti vyznávání lásky, ale když to zazní stokrát za sebou v té samé podobě, tak bych to raději párkrát vynechal. Řekl bych, že by to filmu jen pomohlo... ()
Thriller 8 MM mě vždycky spolehlivě dostane. Poprvé jsem se s ním setkal před několika lety, a už tentokrát to pro mě byl zážitek na celý život. Scénarista se s ničím rozhodně nepáral, a divák tak má v konečném důsledku možnost shlédnout napínavé, ale hlavně drsné pátrání policisty v roli N. Cage po zmizelé dívce, která se účatsnila natáčení snuffu (amatérského porna). ()
Galerie (33)
Zajímavosti (24)
- V severoamerických kinech film nastřádal 36,7 milionu dolarů, součet celosvětových tržeb byl 96,6 mil. (NIRO)
- Nicolas Cage (Tom Welles) používa vo filme mobilný telefón Motorola StarTAC. (Raccoon.city)
- Aby bylo dosaženo ratingu R, vznikla zkrácená 108 minutová verze, z níž byly odebrány nebo upraveny nahé, příliš krvavé a jiné "morálně závadné" záběry. (Dan9K)
Reklama