Režie:
Joel SchumacherScénář:
Ebbe Roe SmithKamera:
Andrzej BartkowiakHudba:
James Newton HowardHrají:
Michael Douglas, Robert Duvall, Barbara Hershey, Rachel Ticotin, Tuesday Weld, Frederic Forrest, Lois Smith, Joey Hope Singer, Ebbe Roe Smith (více)Obsahy(3)
Všichni ve městě mu vyhlásili válku. A tak začal bojovat... Navenek obyčejný muž jménem William Foster jednoho dne uvízne v dopravní zácpě. To postihuje čas od času každého průměrného člověka. Avšak pro Fostera je to poslední kapka. Muž vezme kufřík, vystoupí z auta a pěšky se vydá na cestu „domů“. Od té chvíle odstraňuje z cesty všechno, co mu brání v dosažení cíle. Rozzuří se na korejského prodavače kvůli předražené kokakole, baseballovou pálkou zmlátí dva chuligány, kteří ho chtěli okrást. A shodou okolností se dostane ke sportovní tašce, plné střelných zbraní. Pořád chce jen jediné, dostat se ke své bývalé manželce a k dcerce, která ten den slaví narozeniny. Jenže je tu problém: je to opravdu jen obyčejný úředník, nebo spíš nebezpečný psychopat? Jeho bývalá žena ví své… Vynikající kriminální drama natočil režisér Joel Schumacher v roce 1992. Příběh jeho filmu je fiktivní, avšak nepochybně inspirovaný mnoha skutečnými případy. V nezvyklém dramatu s prvky černého humoru vzbudil pozornost představitel hlavní role Michael Douglas, který se představil ve zcela nezvyklé poloze. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (1 103)
90% - Mám pro tento film slabost. Jeho myšlenka, vtip, nápaditost, a hlavní hrdina - vše mi prostě krásně zalezlo pod kůži. Na zdejší kritiku typu "je to málo realistické" odpovídám, že ačkoli je skutečně třeba brát Volný pád s trochou nadsázky, připadá mi vše přesvědčivé. Džungle rozpáleného amerického velkoměsta je přesně taková, jako jsem ji na vlastní kůži sám zažil, a má přesně stejnou atmosféru. Ledová plechovka oblíbené perlivé limonády na zpocené unavené čelo... A jde se domů skrz dusící se město. ()
Pro me asi nejlepsi Schumacheruv film a taky jedna z nej roli Michaela Douglase, kterej tu je dost podobnej Kirkovi, vypada spravne drsne a ma hustou prezdivku D-fense. I kdyz pribeh neni nak zvlast komplikovanej a jde jen o to, ze jde D-fense domu a stavaj se mu situace, ktery by nasrali i me, je tu do toho pridano detektivni patrani a vystrasena manzelka a jako celek to je naprosta parada. Mozna by se mohl trochu vic propracovat moment, kdy se Douglas nasere, ale i takle to pusobi docela verohodne, navic kdyz se postupne dozvime napr. z videa, ze tak trochu magor uz byl. Navic i kdyz to je thriller, jsou tu prvky cerne komedie, at uz ze strany poldy Roberta Duvalla, tak v hlaskach samotnyho Douglase. Mozna se dalo zapracovat lip na hudbe, James Newton Howard uz slozil lepsi kousky, ale prevazne dej docela slusne doplnuje. Nechapu jak muze Schumacher jednou natocit sracku a podruhy takovej napinavej masakr jako je Volny pad. ()
Co by se stalo, kdyby se v člověku postupně začalo vypínat Superego? Na to odpovídá legendární thriller Joela Schumachera, ve své tenzi předskakující Fincherův Klub rváčů o nějakou tu dekádu. Stres městského života kapku po kapce plnící vrchovatou nádobu lidské trpělivosti. Volný pád má něco z Taxikáře, ale ta frustrace z ,,betonové džungle" má trochu odlišný rozměr...není tu podána na syrovo, ale se zjevnou nadsázkou, satiricky...což je styčná plocha právě s Fincherovým filmem. Hutný černý humor je nosný, ve všech těch scénách reflektujících všednodenní stresující situace, ty malé každodenní buzerace, ústrky, korporátní šikanu řadového zákazníka, úskalí mezilidského styku, lidskou neomalenost a agresivitu...škoda, že jak se příběh chýlí k závěru, tvůrci udělali z hlavního hrdiny vyloženého psychopata, ta dřívější nejednoznačnost, dvojaká interpretace jeho postupných činů byla pro vnímavého diváka mnohem zajímavější... ()
Mistrně natočená i zahraná schizofrenie a pekelný výlet až na samé dno lidské duše. Michael Douglas v roli muže, kterému tak trochu povolí společností šponované nervy a vezme osud do svých rukou. Stačí malá souhra několika nepříjemných náhod či událostí a muž, který si je jistý svým životním postojem a prioritami, je rázem na druhé straně barikády. Co je dobro a co je zlo? A jak vypadá spravedlnost? Existuje vůbec? Člověk, který měl skvělou práci i rodinu, se během jednoho dne dostane na šikmou plochu a může ztratit vše, na čem mu kdy záleželo. Najde cestu zpět? ()
Joel Schumacher nemá moc dobrý poměr povedených a špatných filmů - ale když se mu zadaří, tak to prostě stojí za to. A Volný Pád je dost možná jeho nejlepší práce vůbec. Skvělá studie možná že i zasloužené pomsty všemu a všem, (nejenom) osobní sebedestrukce, a taky umění pánů Douglase a Duvalla. A přitom to má takovou místy neuvěřitelně odlehčenou atmosféru. Člověk by něco takového čekal spíš od Stonea (v jeho mladších a lepších letech samozřejmě). Jednoznačně je to film, který by neměl nikdy být zapomenut - a rozhodně by neměl být na jakékoliv televizní stanici uváděn až od půl jedenácté po nějaké retardované soutěži a seriálu. 90% ()
Galerie (49)
Zajímavosti (29)
- Kromě baseballové pálky nepoužije William Foster (Michael Douglas) žádnou zbraň dvakrát. (-bad-mad-wolf-)
- Ešte predtým než sa Joel Schumacher pripojil k projektu, bolo možné, že sa režisérom filmu stane Dennis Hopper. (donnie22)
- Kapela Iron Maiden byla filmem natolik ovlivněna, že stvořila píseň „Man on the Edge“. (Fenk)
Reklama