Reklama

Reklama

Alice už tu nebydlí

  • USA Alice Doesn't Live Here Anymore (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Za roli Alice Hyattové, vdovy která cestuje se svým synem napříč Spojenými státy za lepším životem získala Ellen Burstyn v roce 1974 Oscara za Nejlepší herečku v hlavní roli. Režisér Martin Scorsese dokazuje, že s filmem Alice už tu nebydlí, který se odehrává na americkém jihozápadě je stejně režijně silný, jako ve svých filmech z městského prostředí, jež jsou pro jeho tvorbu typické. Film dokonale vykresluje složitou životní odyseu matky za pomoci výkonů dalších hereckých hvězd Krise Kristoffersona, Alfreda Luttera, Jodie Foster, Harveyho Keitela, Vica Taybacka a Diane Ladd. (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (93)

Bigrambo 

všechny recenze uživatele

Scorseseho film o ženě, se kterou si osud nepěkně pohrává, je rozhodně z režisérského hlediska velice dobře zpracován, herecké výkony jsou také velmi dobré - představitelka hlavní role Ellen Burstyn je výborná, v menších rolích mě pobavil magor Harvey Keitel a mladičká gaunerka Jodie Foster. Ovšem co je to všechno platné, když na mě tento příběh nijak zvlášť nezapůsobil. Přispělo k tomu asi několik věcí, které mi ve filmu vadily - neustálé opakování chyb hlavní hrdinky (zřejmě nezná přísloví "nevstoupíš dvakrát do jedné řeky") a taky ten její spratek - hned bych mu dal tečku! Závěrem musím rozhodně ocenit skvělý výběr hudby - ta do filmu výborně zapadla! ()

MM11 

všechny recenze uživatele

Ten film odhaluje mnoho pravd a je v určitých chvílích až nepříjemně realistický. Pozitivní je, že s postav necítíte (s výjimkou Krise Kristoffersona) žádnou příznačnou superhrdinskost, typický otisk amerických filmů. Dokonce bych řekl, že postava Ellen Burstyn krom sympatií a soucitu v divákovi nahlodá i silné nepochopení. A to je další plus. Přes to všechno mě tohle citlivé vyprávění od mistra jiných oborů Martina Scorseseho nechytlo až do takové míry. Film se mi smrsknul do silně působících jednotlivin, které vždy po chvilce odezněly a jelo se po podobných kolejích dál. Snad to tak má být a snad je to odpozorované s reálného života, ale mě spíš baví fígly aneb Čardoěj ze země Oz, případně ostré dialogy ve scénáři. A ke konci jich ubývalo s příchodem Kristoffersona. On má zřetelně charakterizovat jisté upřímné lano pro Alice. Jenže na konci filmu a po všech těch peripetiích jsem už skoro jako ona. Tomu kovbojovi se zdráhám uvěřit... P.S - Jodie Foster jede jako nikdy. ()

Reklama

laik_60 

všechny recenze uživatele

Domov,sladký domov !!! Miesto kde sme vyrastali, kde poznáme každý kút. To bol rozhodujúci faktor, čo hnal Alicu skoro až nerozvážne (s pár dolármi vo vresku a malým šarvancom synom z miesta, kde vyše desať rokov žila "trápny" a málo uspokojivý "život matky v ženy v domácnosti". Film trocha dramatický, trocha romanticky, miestami s vtipnými dialógmi. Napriek pomalosti a akýchsi "opakovaní situácii a momentov" dá sa to sledovať a zvedavo čakať , ako z toho napokon Alica vybrúsi. Povšimnutia hodná je mladá Judie Foster, a ten malý "šarvanec - (Lutter?). U mňa to vychádza na slabé 4 bodíky. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Film: Režisér Martin Scorsese v zajímavém pokusu vyprávět sociální drama mírně z nadhledu. Svobodná matka žije s přítelem, který je živí, ale se ženou si nepovídá. Když pak muž zemře při autonehodě, žena musí začít pracovat, aby uživila i dospívajícího syna. Má přitom sen zpívat. Noví partneři jsou na ni zlí, a tak když potká toho pravého, nevěří mu. DVD: Bonusy nabízejí komentář hlavních herců a režiséra (vybraných scén, bez titulků), dokument Druhá šance (20 min., GB titulky, současné rozhovory s herci), trailer (bez titulků). ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Alice vznikla za dost netypických podmínek, kdy Warneři byli již během natáčení The Exorcist tak nadšení z výkonu Ellen Burstyn, že jí nabídli, aby si sama vybrala libovolný projekt, ve kterém chce nadále hrát (či ho dokonce režírovat). Tak mezi haldou scénářů vyhrabala ten Getchellův a rozhodla se, že svěří jeho režii nějakému mladému dravému režisérovi. Coppola jí tehdy doporučil ať se mrkne na Mean Streets, ze kterých byla nadšená, ale nebyla si jistá, zdali mladý italoamerický floutek Scorsese je vůbec schopný natáčet ženské postavy. Napřímo se ho zeptala při osobním setkání, co ví o ženách, na což on pokrčil rameny se slovy "Nic, ale rád se o nich něco naučím." A tak tu máme Alici, vdovu středního věku s dospívajícím synem v příběhu plném postav, které dodržují tehdejší Scorseseho schéma naturalistické ukřičené a užvatlané nesnesitelnosti, akorát to tentokrát nejsou (pouze) namachrovaní muži, ale i ženy a děti, takže přirozeně při některých výměnách mezi hlavní postavou a jejím synem budete mít pocit, že byste raději chroustali sklo. Scorseseho chick-flick je zpětně prazvláštní bizár s podivným tempem (patrně způsobeným celkem zásadním sestříháním, zejména první třetiny), nervózní ruční kamerou, překvapivě srdcervoucími emocionálními scénami a s opravdu strašidelnými vedlejšími postavami. A tím se dostáváme k tomu nejdůležitějšímu: Kdo je Vera? Co tam dělá ta Vera?! Kde se tam vzala? Co se jí vlastně stalo? Nic mi totiž v romantickém závěru nemohlo vzít větší vítr z plachet než když připlula do záběru, prohlásila "Feels like fall today." a zase z něj odplula. Co to... proč... Vera... fucking Vera?! ()

Galerie (19)

Zajímavosti (13)

  • Výrazný úspěch dosáhl film na předávání cen BAFTA. Snímek byl oceněn cenami pro nejlepší film, nejlepší herečku (Ellen Burstyn), nejlepší scénář (Robert Getchell) a nejlepší herečku ve vedlejší roli (Diane Ladd). Neúspěšně také bojoval o ceny za nejlepší režii (Martin Scorsese), největší objev (Martin Lutter III) a nejlepší herečku ve vedlejší roli (Lelia Goldoni). (contrastic)
  • Scény z tohoto filmu se staly základem populárního televizního sitcomu Alice. (Terva)
  • Na festivalu v Cannes byl film nominován na Zlatou palmu. (contrastic)

Reklama

Reklama