Režie:
Martin ScorseseScénář:
Paul SchraderKamera:
Robert RichardsonHudba:
Elmer BernsteinHrají:
Nicolas Cage, Patricia Arquette, John Goodman, Ving Rhames, Tom Sizemore, Marc Anthony, Mary Beth Hurt, Cliff Curtis, Nestor Serrano, Aida Turturro (více)Obsahy(1)
Záchranář Frank Pierce je po pěti letech nočních služeb psychicky na dně. Práce v sanitce z něj udělala alkoholika, jenž trpí depresemi a halucinacemi. V ulicích města vídává duchy pacientů, které se mu nepodařilo zachránit. Nešťastné bytosti bloumají po Manhattanu s výrazem nevýslovného utrpení a Frank čte v jejich očích výčitky. Naději do jeho světa vnese tajemná dívka Mary, dcera muže, kterého se Frankovi podařilo tak tak zachránit. Dvojici možná čeká vykoupení, ale zcela jistě budou muset napřed projít peklem. Mezi newyorskými narkomany se totiž začala šířit nová droga, jejíž požití má až příliš často smrtelné následky. A Frankovi právě začíná další noční šichta… Téměř mysteriózní drama režiséra Martina Scorseseho vzniklo podle autobiografické knihy Joea Connellyho, jenž několik let pracoval u newyorské záchranky. Tragické příběhy pacientů se tu prolínají s černohumornou otrlostí záchranářů i absurditou amerického zdravotnického systému. Scorsese se před Počítání mrtvých (1999) po letech vrátil ke spolupráci se scenáristou Paulem Schraderem, který se podílel na režisérových nejlepších filmech Taxikář (1976) a Zuřící býk (1980). (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (304)
Hodně zvláštní film. Možná až moc zvláštní :-) Ale vyzdvihnul bych zejména výkon Nicolase Cage (kterýho jinak nemam moc rád) a pak samozřejmě mýho oblíbence Johna Goodmana. Celkem hezky to utíká, ale bohužel mi tam chyběl nějakej silnější příběh, takže to u mě stačí jen na 3 hvězdičky. Spíš bych doporučil jinej Scorseseho film a to Taxikáře. Nicméně i tohle stojí za vidění. ()
Tento Scorsese Nescorsese mi sice trošku připomněl Taxikáře, ale vzhledem k existující předloze to je pouze náhoda, řekl bych. Strašně by mě zajímalo, jak je napsaná ta knížka, protože to, co vyšlo z tohoto filmu, je hodně rozhádané, na Scorseseho asi i dost z formy. Vlastně se mi pořád nechce věřit, že je to jeho práce. Osobně se domnívám, že snímek na hodně frontách selhává, ať už jsou to průměrní herci, nebo hlavně pak neschopnost vtisknout jednotlivým postavám věrohodnost a vážnost. Paradoxně tak vzniká místy velmi komická podívaná, kterou pumpují skvělé dialogy a hlášky, jež výrazně kontrastují s velmi pochmurným námětem alá velkoměstská noční šichta saniťáků. Nikomu tohle doporučovat nebudu, protože filmek není dokonalý, ale já mám finální pocit velké spokojenosti. Pravděpodobně nezamýšlené, velmi časté stopové prvky humoru obrací můj palec nahoru. 80% ()
Další Scorseseho příspěvek na téma New York. Noční ulice představující odvrácenou stránku života mají úžasnou poetiku. Jsou plné světel a ztracených duší okupujících jak bezvládná těla umírajících, tak bezvládná těla živá, nasáklá alkoholem či drogami. Utrápený Nicolas Cage jimi pomalu proplouvá, přemýšlí a hledá cestu za druhým dechem. Film však není žádnou nudnou meditací, naopak Cage má za parťáky snad až groteskní sadu charakterů, kteří naplňují životem jej i samotný film. Ač není Počítání mrtvých nijak velkolepý, či zásadní film, ve Scorseseho filmografii zaujímá nezastupitelné místo. 8/10 ()
Scorsese sa potreboval asi poriadne vyblázniť, keď natočil takéto trýznivo tragické a zároveň zábavné experimentálne čudo, čomu značí aj zaujímavá a zvláštna herecká kombinácia. Spokojnosť s filmom sa dostaví už s prvým výjazdom sanitky, Cageovi som jeho saniťáka na pokraji psychického kolapsu žral každým záberom a kamera a strih skvelo podtrhujú zbesilú atmosféru nepokojného nočného newyorkského života. 85%. ()
Počítáním mrtvých Martin Scorsese vstoupil na teritorium, kde je jako doma Terry Gilliam - do světa, kde se pohybují postavy vychýlené z normálu, konfrontují se zvláštní charaktery a film charakterizuje divná atmosféra. Po celou dobu máte pocit vyšinutosti, doznívajícího drogového tripu a vyvstává dojem, že jedním z inspiračních zdrojů byl odkaz Timothy Leara. Jak mám Martinovy práce rád, s touhle road movie napříč nočními ulicemi New Yorku s dávno vyhořelým chlápkem, kterému místo krve koluje v žilách roztok alkoholu a amfetaminu, si příliš nevím rady. Na to, abych snímek bral vážně jako drama, je to přestylizované, příliš cool a s řadou prvků, které by se hodily do jiného žánru. Všude tam, kde se zdá, že příběh začíná sestupovat pod povrch věcí, přijde další úlet. Jako zábavná popkulturní jízda to pro změnu troskotá na stereotypu a všudypřítomné depresi. Ke všemu nejsem schopen se s hlavním hrdinou nějak ztotožnit. Když ho ta práce nebaví, tak proč jednoduše nedá výpověď a nevycouve? Celkový dojem: 45 %. ()
Galerie (96)
Zajímavosti (16)
- Režisér Martin Scorsese poskytol hlas mužskému dispečerovi. (Flipper)
- Priemerná dĺžka záberu filmu (ASL - Average Shot Length) je 5,1 sekundy. (Flipper)
- Scenárista Paul Schrader chcel najprv do hlavnej role namiesto Nicholasa Caga obsadiť Edwarda Nortona. (Flipper)
Reklama