Režie:
Martin ScorseseKamera:
Michael BallhausHudba:
Howard ShoreHrají:
Leonardo DiCaprio, Daniel Day-Lewis, Cameron Diaz, Jim Broadbent, John C. Reilly, Henry Thomas, Liam Neeson, Brendan Gleeson, Gary Lewis, Stephen Graham (více)Obsahy(1)
Příběh se odehrává v New Yorku v letech 1846 až 1863. Irští přistěhovalci a původní britští a holandští osadníci se formují do pouličních gangů, aby převzali kontrolu nad organizací života a obchodu v jeho ulicích. Film se soustřeďuje na dva nejdůležitější gangy. Dead Rabbits („Mrtvé králíky“) a Native Americans („Rodilé Američany“). Ústřední postavou je mladý Ir Amsterdam Vallon (Leonardo DiCaprio), který chce pomstít smrt svého otce (Liam Neeson), bývalého vůdce gangu Dead Rabbits. Mužem zodpovědným za jeho vraždu je Bill přezdívaný Řezník (Daniel Day Lewis), hlava konkurenčního gangu Native Americans. Roku 1860 je Vallon propuštěn z vězení a postupně nahradí svého otce v roli vůdce gangu. Jeho hlavní myšlenky ale patří pomstě. Plán mu však zkomplikuje vztah ke krásné ale nevyzpytatelné kapsářce Jenny Everdane (Cameron Diaz)... (Intersonic)
(více)Videa (2)
Recenze (769)
„Hádžete kamene do každého, kto tu vystúpi z lode!“ – „Keby som mal pušku, strieľam ich.“ Monumentálnym GANGOM V NEW YORKU príliš ublížilo, že režisér Scorsese (TAXIKÁR, ŠPINAVÉ ULICE, ZÚRIACI BÝK) na nich pracoval niekoľko desaťročí a samotné nakrúcanie bolo vyčerpávajúce (zvyšovanie rozpočtu, zvyšovanie počtu nakrúcacích dní), údajne kvôli ťažko ovládateľnej producentskej dvojke Weinsteinovcov (napriek tomu Scorsese svoj ďalší film, LETCA, nakrútil hádajte v koho produkcii). No hoci má snímka mínusy (prehnaná dĺžka, slabší scenár, odťažitý DiCaprio, pateticky podané myšlienky o krvavom zrode americkej demokracie), je prítomná fascinujúca atmosféra (šialenou hudbou podmaľovaný úvodný masaker je neuveriteľný). Minimálne po vizuálnej (kostýmy, výprava, masky a dekorácie dávajú filmu takmer až futuristický sci-fi nádych "alternatívnej doby") a hereckej (Liam Neeson, mäsiar Day Lewis, John C. „Šťastný Jack“ Reilly, Brendan „Mních McGinn“ Gleeson) stránke pozoruhodné. ()
Příběh o pomstě málokdy vypadá na plátně tak dobře, jako ten z Nového Jorku. Z pochmurného pološera však k mým očím dotazila dějově poměrně neoriginální předvídatelnost plná vražd, loupeží, korupce a boje o moc mezi jednotlivými tlupami zbojníků. To jsou ingredience, jejichž chuť pro mé vjemové orgány neskýtá příliš lahodnosti a tradiční povinně přepálená stopáž "mafiánských" snímků si ode mne ani násilím nevynutí žádný desátek v podobě další hvězdičky. ()
Před chvílí jsem "gangy" dokoukal a teď po otevření téhle stránky jsem jak v jiříkově vidění :) To se to vážně tolika lidem líbilo ? Tenhle nudný, neuvěřitelně utahaný, "umělohmotný" film s minimálním dějem a s neschopností jakkoli zaútočit na emoce - ani v místech, kde se to nejvíc čeká ? Podle mého je to absolutně nejhorší Scorseseho film a kdyby se po (pro mě) nepochopitelné nominaci na Oscara stal nejlepším filmem loňského roku ...... Tak proč tolik hvězdiček ? Snad protože cítím, že to je jenom můj subjektivní dojem, snad proto, že herecky téměř nemám připomínek, a když si uvědomím, za co dávám **, tak tohle bylo přece jen lepší :) ()
Leonardo DiCaprio spojil roku 2002 své herecké schopnosti s oscarovým Danielem Day-Lewisem, přičemž tu oba tančili dle bezchybného dirigování režijní taktovky v rukou Martina Scorseseho. Vznikl syrový a patřičně krvavý historický thriller o kmenové nevraživosti mezi Iry a Američany na novém kontinentě, jenž bere svou propracovaností dech. Herci, kulisy, kostýmy, atmosféra: to vše je tu jednoduše nezapomenutelné. ()
Naprosto velkolepá historická podívaná. Ruce, které postavily Ameriku. Přesně tak, ať už pouliční nebo vrcholová politika, každá má svůj způsob. Morální hodnoty, úcta k otcům a dodržování nepsaných pravidel. To je možná to, co odlišuje pouliční politiku od té vrcholové. V tomto je ten nádherný kontrast mezi Tweedem a Řezníkem "Not our future". I pouliční řežba má své zákony, alespoň je měla v 19. století. Naprosto excelentní Daniel Day-Lewis si rozhodně zaslouží samostatnou hvězdičku navíc. Tohle byl nepochybně začátek současné společnosti ve Státech " v kapse pár drobných a s nadějí v očích přijíždějí, aby na obzoru spatřili zemi".. Starousedlost v Americe je, byla a bude jen prázdná fráze. Socha indiánského náčelníka v ústředí, klasického amerického politika, Williama Tweeda, je němým svědectvím událostí minulých. Tak, jako hladovějící Irové, přicházeli stovky let evropané do indiánské země, aby tu mezi sebou vedli války a nazývali se starousedlíky. Ne že by mi Leonardo úplně neseděl, ale asi bych si dokázal představit na jeho místě někoho jiného. Ovšem chvílemi je vynikající. Možná by neškodilo trošku zkrátit dilema mladého Vallona, jestli se má spustit s Jenny, nicméně to, jak to režisér pojal, je potřeba respektovat. Nabízí nám nevídaný snímek, ať už si tady ty tisícibodaři z čsfd píší co chtějí. ()
Galerie (56)
Zajímavosti (43)
- Martin Scorsese nechal v římských atelierech Cinecittà vybudovat ulice New Yorku 19. století. Na kulisy se byl podívat George Lucas a prohlásil, že by mu nedělalo problém vytvořit stejné město s pomocí počítačových efektů. (Petr23)
- Nabídku na roli Billa Cuttinga (Daniel Day-Lewis) původně dostal režisérův tradiční spolupracovník Robert De Niro, ale problémem se ukázalo být natáčení v Itálii, protože herec se nemohl na tolik měsíců uvolnit z New Yorku. (NIRO)
- Název filmu se objeví až před závěrečnými titulky. (griph)
Reklama