Režie:
Martin ScorseseScénář:
Paul SchraderKamera:
Michael ChapmanHudba:
Bernard HerrmannHrají:
Robert De Niro, Jodie Foster, Albert Brooks, Harvey Keitel, Leonard Harris, Peter Boyle, Cybill Shepherd, Diahnne Abbott, Frank Adu, Victor Argo (více)VOD (3)
Obsahy(3)
S jizvami na duši, které si přivezl z Vietnamu, pracuje samotář Travis jako taxikář na nočním Manhattanu. Všude kolem se to hemží přátelstvím, jen Travisovi se nedaří s kýmkoliv sblížit. Rande s Betsy (Cybill Shepherdová) nedopadne dobře, protože jí vezme do porno kina. Snaží se zachránit dvanáctiletou prostitutku Iris (Jodie Foster) od jejího pasáka Sporta (Harvey Keitel), ta ale o záchranu nestojí. Travisův zadržovaný hněv a problém s loajalitou propukne v záchvat násilí a odplaty. (Cinemax)
(více)Videa (2)
Recenze (982)
Jeden z filmov, ktorý nebezpečne tak sála reálnosťou vykreslenia atmosféry a dokonalého zobrazenia vtedajšej situácie. Scoresesemu sa De Niro náramne vyplatil a som neuveriteľne rád, že tí dvaja sa našli. Myslím, že navzájom by mali byť tomu druhému vďační, že sa mohli po tie roky navzájom profesionálne formovať k lepšiemu. Psychológia postavy vykreslená na výbornú, vzrastajúce napätie taktiež, možno trošku vyplašený začiatok , no celkový záver a dojem to napraví. 85%. ()
Hm, hm chutnalo a moc. Prostředí ve kterým vyrůstáme formuje nějakým směrem každýho z nás a způsobem jakým to podal Scorsese sem uvěřil úplně lehounce. DeNiro, tenhle hereckej dinosauří mazák opět dokazuje ono telefonické pravidlo s Martinem Scorsesem. Když se těmhle dvoum prostě zdá, že už dlouho nebyl natočenej žádnej filmovej klenot, cinknou si a DeNiro jen řekne " Hele Márty uděláme zase něco skvělýho, ty si sedneš na stoličku pro rejžu a mě plácneš před kameru a bude to pecka." No a vznikne pecka..... třeba Taxikář. Ještě bych se jedním slovem zmínil o Jodie Foster - užásná. Světlo v temnotě zahrála fantasticky. No tohle musejí taxikáři z Prahy, schopný vnímat pouze peněženku zakázníka, čumět z otevřenou držkou a nechápajícím výrazem. ()
(1001) Já mám takové podezření, že mi téměř všechny zásadní filmy Nového Hollywoodu nic neříkají, a Taxikář je jenom další hřebíček do rakve, který to potvrzuje. Sice mám o tom filmu nastudované první poslední a všechno jsem četla, přelomové tohle, syrové tamto, kariéru definující všechno, ale když se na něj dívám, tak prostě a jednoduše nechápu, o čem to je a co se tam děje. O hlavním hrdinovi nevím vůbec nic a on celým filmem projde kompletně nezměněný: nezmoudří, nezesílí, nevyléčí se, nenajde spojení se světem, nezblázní se, neumře. Nic. Postava Jodie Foster (i Cybill Shepherd, když jsme u toho) je tam tak málo, že velmi špatně rozumím tomu, proč je tak často dávána do souvislosti s reputací filmu. Je to sice ona, jejíž život kvůli filmu projde největší změnou, ale tadá, je to mimo plátno a někdo to odříká v nespolehlivě emocionálně neprůhledném dopise. Nechápu tento film. ()
Druhé setkání Martina Scorsese a Roberta De Nira dopadlo víc než dobře. Zajímavý a skvěle natočený příběh o obyčejném taxikáři, který se snaží o vyčištění "svého" města od pasáků, drogových dealerů, zlodéjíčků a vše možné havěti. Velmi podmanivá, působivá a místami až depresivní atmosféra, díky které jsem si film tolik zamiloval. Na závěr bych jestě vyzdvihl Jodie Foster, která hrála roli prostitutky a ve 14 letech byla nominována na Oscara za vedlejší roli! Zkrátka jeden z kultovních filmů 70. let..... ()
Kultovní dílo Martina Scorseseho s fešným mladým De Nirem. Musím ale říct, že jsem asi čekala větší psycho. I když na druhou stranu, onen zdánlivě nenápadný přerod ze slušného člověka, který poctivě dělá své zaměstnání, do nelítostného mstitele, který po zásluze trestá "odpad společnosti", byl ztvárněn skvěle. Mladičká Jodie Foster ztvárnila postavu dětské prostitutky naprosto famózně a je až s podivem jak vyzrále ve své roli působila. Stejný dojem jsem měla třeba z Natalie Portman v Leonovi či Christianu Baleovi v Říši slunce. Kromě toho mi přijde, že všichni tito, včetně Jodie, vypadají od těchto svých dětských rolí pořád stejně:) Už tehdy měli v těch svých dětských obličejích vrytou jakousi dospělou vážnost a serióznost, která jim zůstala dodnes. A navíc, pokud se rozhodnete podívat na Taxikáře, uvidíte Harveyho Keitela s dlouhými vlasy:) Závěr filmu, kdy Travis Bickle koná spravedlnost v "doupěti špíny", je síla. Když se podívám na naše městečko, které kdysi vzkvétalo a co se z něho stalo teď, zcela chápu Travisův postoj. Na každém kroku za*raní notorici, ožralci, feťáci, kriminálníci a cizáci. Trosky zdegenerované chlastem a drogama se válí po lavečkách a pořvávají a pokřikují, na koho se jim zamane. A těmto špínám a sketám se každý měsíc vyplácejí sociální dávky. Na takové "lidi" poctivý občan pracuje. Člověk už se pomalu bojí vyjít i za dne sám ven. Někdy cítím tak šílený vztek, agresi a odpor, že mám pocit, že bych to všechno nejradši... ale to zná zřejmě každý, kdo v podobném městě žije. ()
Galerie (324)
Zajímavosti (94)
- Malou roli zákazníka v taxíku, co říká Travisi Bickleovi (Robert De Niro), že jde zabít svoji ženu za to, že ho podvádí, měl původně hrát jiný herec, který se na natáčení nedostavil kvůli nehodě, po níž skončil v nemocnici. Martin Scorsese nemohl najít náhradu, tak se rozhodl, že si tuto roli zahraje sám. (tequilla)
- Hláška "you talking to me?" se umístila na 10. místě v žebříčku "100 nejlepších filmových hlášek" Amerického filmového institutu. Tato věta, která se stala popkulturní stálicí, nebyla ve scénáři. Šlo o improvizaci Roberta De Nira. (don corleone)
- Harvey Keitel (Sport) se na roli připravoval se skutečnými pasáky. (Kulmon)
Reklama