Režie:
Kornél MundruczóScénář:
Kata WéberKamera:
Benjamin LoebHudba:
Howard ShoreHrají:
Vanessa Kirby, Shia LaBeouf, Ellen Burstyn, Benny Safdie, Molly Parker, Sarah Snook, Iliza Shlesinger, Jimmie Fails, Sean Tucker, Domenic Di Rosa, Noel Burton (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Po tragickém domácím porodu se musí vyrovnat s návalem emocí i velkým smutkem a najít cestu zpátky ke svému partnerovi i rodině. (Netflix)
Videa (2)
Recenze (123)
V úvodu je nepřetržitý 24 minutový emočně silný záběr domácího porodu na jeho konci děťátko začne porodní asistence v ruce modrat. Zbytek vyprávění je už roztříštěné. Je zde druhá dějová linka soud s porodní asistentkou za pochybení, která vyprávění opět usměrní. Manžel , stavební dělník, zdá se nese rodinné trauma hůře než ona a začne opět chlastat. Ona pocity skrývá v sobě a dlouho hledá sílu k prolomení společenského tabu, aby o svém traumatu z porodu a ztrátě dítěte mohla otevřeně mluvit. V průběhu filmu dostává od scénáře stále více filmového času pro její psychologickou studii.Čím méně hrdinka mluví o svých pocitech tím větší je nadúroda symbolů. Semínka jabloně nechává klíčit v tamponech, všudypřítomná jablka a jejich konzumace hrdinkou jsou zde proto, že hrdince narozená dcera voněla právě po nich. Kapitoly začínají záběry nedostavěného mostu. Vztah deprimovaných a zranitelných partnerů je čím dál tím chladnější, úplně z něj vymizel humor. K tomu přispívá opravdu děsivé, smutné počasí ve městě. Čekal jsem nějaké vyjádření ke kontroverznímu tématu domácích porodů, ale film je v tomto ohledu nestranný a není to jeho hlavní téma. Psychologický vývoj žena uvěřitelně dovrší. Pro Wanessu Kirby to byla první hlavní role a tuším že za výkon dostala ocenění na festivalu v Berlíně. ()
Ako psychologická sonda do životov ľudí (predovšetkým matky), ktorých postihne tragédia týchto rozmerov je to skvelé. Herecké výkony trojice ústredných hercov (Kirby. LaBeouf, Burstyn) sú fenomenálne. Avšak na úrovni scenára je to veľmi nezvládnuté. Niektoré pasáže sú skratkovité, iným sa naopak venuje príliš veľká pozornosť. Konanie postáv v niektorých momentoch nepravdepodobné. Záver predvídateľný a to napriek tomu, že rozuzlenie je takpovediac deus ex machina. Rozhodne to nie je zlý film (a úvodná sekvencia pôrodu je neuveriteľne dobre natočená) a keď som sa dozvedel, že písanie scenára slúžilo ako terapia jeho autorke, tak všetka česť. Ale objektívne filmu niečo chýba. Je to tak medzi tromi a štyrmi hviezdičkami. ()
Nevyšlo, treba skúsiť znova. Vyjdeme z naturalizmu, prejdeme do depresie, zažijeme katarziu a necháme to rozplynúť v rozložitej korune stromu. Tá pojme všetko - nádej pôrodu, trpké sklamanie, vyrovnávanie sa tragédiou, konflikty, katarziu, prijatie matky, prijatie roly matky. nenápadne vložíme tému holokaustu a máme zamiešané na úplne tradičný mainstreamový koláč o vyrovnávaní sa s rodinnou tragédiou. ()
Tohle bych od Netflixu nečekal. Hodně intimní a dojemný film s bezchybnou hlavní dvojicí, která se v důsledku tragédie rozpadne a truchlí. A to velmi odlišně. Překvapil mě Shia LaBeouf, v téhle roli mě mile překvapil. Film je výzva a ne každej ji dá, ovšem stojí za to. Pro mě bezvýhradně za plnej počet. ()
,,MUSÍŠ TO PŘEKONAT A JÍT DÁL….“ /// Takovou porci porodu…. jsem dostal naposledy u porodu. Tady je to spíš psychothriller než radostná událost a tím nám končí hodobóžový dny jednoho manželství. Rodinný drama. Na Netflixu si řekli, že od Manželský historie uběhl nějakej ten pátek a bylo by třeba ukázat lidem, že si v manželství žijou celkem dobře… A tak tu máme sebeubíjející film o neštěstí a osobní krizi člověka, který nás má rozveselit světlem na konci tunelu. Hele… tohle není pro mě… /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Chystám se na domácí porod. 2.) Umřel nám parchant. /// Thx za titule „Ivana Ragusa“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()
Galerie (21)
Zajímavosti (5)
- Film měl premiéru 4. září 2020 na Benátském filmovém festivalu. (filmovyfan)
- Scénář byl napsán na základě vlastních zkušeností scenáristky Kata Wéber a jejího partnera, režiséra Kornél Mundruczó, kdy během těhotenství Katy přišli o dítě. Jejich neschopnost vyrovnat se se ztrátou přiměla Katu dočasně se přestěhovat od partnera do Berlína, kde sama napsala scénář. Později vysvětlila, že psaní příběhu pro ni fungovalo jako forma terapie. (MarLin)
- Název snímku se zobrazí až po úvodní 30minutové sekvenci. (Kuzmik)
Reklama