VOD (3)
Obsahy(1)
Nesmírně talentovaná, leč trochu samotářská Katie Mitchellová je přijata na vysokou školu svých snů. Plány na odlet jí však překazí její táta Rick, svérázný milovník přírody, který rozhodne, že spolu se zbytkem rodiny Katie na vysokou školu odvezou, aby se ještě vzájemně naposledy užili. S Katie a Rickem se se na výlet vydává divoce pozitivní mamka Linda, mladší bratr Katie Aaron a roztomile vypasený psík Monchi. Plány Mitchellových však překazí nenadálá vzpoura spotřebičů, neboť všude po světě se proti lidem vzbouří elektronická zařízení, která mají lidé tak rádi, od mobilních telefonu po nejnovější modely osobních robotů. Za pomoci dvou porouchaných, ale za to přátelských robotů, se musí Mitchellovi vypořádat se svými problémy, spojit síly a zachránit svět. (Falcon)
(více)Videa (3)
Recenze (373)
Možná jsem se těšil trošku moc. Rodina na baterky je hodně fajn animák, který minimálně co do vizuálních nápadů zvládá nabídnout mnohem víc než to, na co jsme zvyklí a možná i víc, než co servírují ti nejlepší v oboru. Navíc to má celé i sympatické hrdiny, funkční vtipy a velmi dobrou akci. Jenomže v základu je ten příběh až příliš obyčejný a předvídatelný, ať už v rovině „táta hledá cestu k dceři a dcera k tátovi“ nebo „technologii ruplo v bedně a chce ovládnout lidstvo“. Není to nic, co by mi vyloženě zkazilo zážitek z filmu, ale na druhou stranu ta technická kreativita, nápaditost a zábavnost tu často jen zdůrazňuji banalitu a obyčejnost zápletky. Tvůrci sice zvládají s grácií prodat i tu, ale přeci jenom jsem čekal trošku víc. ()
Lord-Miller je zavedené tvůrčí duo, kterým se daří zejména na poli animáků, nicméně rád bych je taktéž viděl u dalších příležitostí co se týče hraných filmů. Nicméně dle závěrečných titulků je The Mitchells vs. the Machines srdcovým projektem zejména režiséra a je to na tom docela znát. Originálními nápady se to tu jen hemží (vyvažování jednoho velkého klišé příběhu) a rozhodně se jedná o kvalitní animák pro celou rodinu a nejen pro děti, což je ten častější případ. I tak ale ze snímku nejsem nijak zvlášť odvařený, dokoukal jsem ho nadvakrát (částečně kvůli únavě), gagům, kterým jsem se měl smát, jsem se smál jen zřídka a zkrátka mě to nijak zvlášť nestrhlo, ačkoliv to má své velice silné momenty, jež ale mnohdy nejsou dostatečně vytěžené a zas se přeskakuje někam jinam. Film je možná až příliš hektický a hodina padesát je na animák docela dost. Rozhodně oceňuji novátorský styl animace, podobně jako Spider-mana : Paralelní světy (až tak daleko se tentokrát nejde), nicméně kdybych si měl vybrat mezi stylem animace studií Disney nebo illumination, neřknu-li Pixaru, vyberu si rozhodně je. Ale na poměry filmových akvizic Netflixu (koupeno od Sony) se rozhodně jedná o klenot, který se originální tvorbou červených nemůže vůbec měřit...80% ()
Keď som videl trailer bol som veľmi skeptický. A som veľmi rád, že sa z toho vyliahlo toto. Film je možno priamočiary a od určitého momentu aj riadne bláznivý, ale zároveň je tak preplnený vtipmi, ktoré fungujú, že je na neho radosť pozerať. Bavil som sa celý čas. A od určitého momentu, kedy tá realistickosť prvých dvadsiatich minút naberie šialený ráz, som si to doslova užíval. Akcia, vizuál a epickosť sa tu striedajú s pravidelnosťou a film nemá kedy nudiť. Mne sa to naozaj páčilo. Rád sa k tomu budem vracať a hlavne je tam dosť vtipov pre najmenších aj pre tých dospelých. Nie je to kŕčovité a má to množstvo pekných momentov. Veľmi dobre zvládnutá vec a je to využité na maximum. ()
Terminátorská vzpoura strojů po mitchellovsku - s (daleko) nižším ratingem, ale o to větší porcí (ne)všední zábavy. Rodina na baterky - podobně jako Spider-Man: Paralelní světy - zaujme a ohromí neokoukanou animací, která v sobě mísí i hrané sekvence a různé animované formáty. Základní příběhová kostra o záchraně světa není nic nového, avšak nápaditě využitá animace, ale i způsob vyprávění povznáší snímek z prvoplánového průměru. Člověk sice tuší (i ví), jak to celé skončí, i tak jsem se ale nechal pobavit a dojmout příběhem o extrémně šáhlé rodince, již stmelila technologická apokalypsa. Nejvíce mě rozesmál "prasopsí bochník" Monchi a otcova konfrontace s internetem. Slabší čtyři hvězdičky! ()
Galerie (17)
Photo © SPAI / Sony Pictures
Zajímavosti (27)
- Na Katienom vodičáku je vidno dátum narodenia 5-14-2003. V inej časti filmu (flashback jej narodenia) je dátum jej narodenia uvedený May 08 2003. (megajalec)
- Katie navrhne, aby vzburu robotov zastavili použitím autodeštruktívneho kódu. Avšak keď Katie sledovala vysielanie konferencie, na ktorej boli roboty predstavené, jej signál sa prerušil tesne predtým, než bola funkcia autodeštrukcie predstavená, teda o nej nemala ako vedieť. (ČSFD)
Spider-Man: Paralelní světy byl zásadní animovaný film. A to nejen díky tomu, že vyhrál Oscara a odstartoval novou franšízu. Především si totiž Sony Pictures Animation nechalo patentovat speciální techniku, která spočívá v použití mixu počítačové animace s ručně kreslenými dodělávkami. Dalo se tak velmi snadno očekávat, že tenhle nový specifický styl animace použije Sony Pictures Animation i ve svých nadcházejících filmech, což dokazuje i novinka studia s názvem The Mitchells vs. the Machines AKA Rodina na baterky. Tu se Spider-Man: Paralelní světy pojí též producentská dvojice Phil Lord/Chris Miller, přičemž o scénář a režii se postarala dvojice Mike Rianda/Jeff Rowe. Otázka je poté na skladě- má ten pár let nazpátek průlomový styl animace ještě co nabídnout? Rozhodně ano! Rodina na baterky dokazuje, že má tenhle přelomový styl animace rozhodně budoucnost. Háček pochopitelně tkví v tom, že není Rodina na baterky takovou revolucí jako právě zmíněné Paralelní světy, neokoukanost a dokonalost animace to ovšem rozhodně neshazuje. Neskutečně živelná animace, neskutečně chytrý humor a především také animák, který má povedený scénář, zajímavé postavy a především v něm fungují emoce, satirická rýpnutí i sofistikované nápady. Člověk by vlastně vůbec nepoznal, že to netočili Lord s Millerem, protože v mnoha ohledech film snadno připomene Zataženo, občas trakaře nebo Lego příběh. Především i proto, že film není vyloženě pro nejmenší děti a mnoho jeho humoru si rozhodně užijí mnohem dospělejší diváci. Rodina na baterky překvapivým způsobem funguje i jako jistý komentář závislosti na moderních technologiích. Právě závislost a posedlost na nich nejen, že způsobí potencionální konec světa, ale především zkomplikuje vztahy jedné americké rodinky. A co víc může stmelit komplikovanou rodinu, než nebezpečné moderní technologie od mobilů po nejmodernější záchody. Vzniká tak neskutečně zábavný a pohodový film, který si může užít celá rodina z různých důvodů a především to pořád neztratí energii ani nápaditost. Především to ale celé skutečně funguje po emocionální stránce. A to především i proto, že má scénář zajímavé a dobře napsané postavy, které jsou navíc skvěle nadabované. A to nemluvím ani tak o Danny McBrideovi nebo Maye Rudolph, ale především o Olivii Colman, která je naprosto skvělá volba na roli zlé umělé inteligence a mohla by si z fleku tykat s H. A. L. em z 2001: Vesmírná odysea. Hlasové obsazení Rodiny na baterky dokazuje, že dabovat skutečně nemůže každý a že správná volba dabingu hraje roli. Důkazem toho je i Doug the Pug jako Monchi, nejroztomilejší mops v historii kinematografie! Film má navíc dle očekávání spousty výtečných odkazů a především má i výtečného skladatele Marka Mothersbaugha, co se opět nebojí využít specifickou hudební dramaturgii. A opravdu je film zdrojem mnoha výborných vizuálních nápadů, které pramení právě z výběru té patentované animace. V mnoha ohledech jde o tak šílené nápady, kterými jsou tak proslulé filmy z dílny dvojice Lord/Miller a přesto ty šílené nápady nadále fungují a dokáží překvapit a pobavit. Pod slupkou toho specifického vizuálního přístupu se možná dá tak trochu říct, že se Rodina na baterky vlastně vydává ve stopách typických rodinných animovaných filmů, kde v mnoha z nich lze též nalézt komplikovaný vztah otce a dcery. Zároveň i přes své hravé tempo je především ve finále lehčí přetažení možná tak trochu znát. A i přes jiný přístup už ta animace pochopitelně nemá takový WOW efekt jako kdysi v případě Paralelních světů. I tyto lehké výtky ovšem nesnižují fakt, že je Rodina na baterky dalším výjimečným animákem, který má mnoho pozitivních aspektů a funguje jednoduše super. Osobně se vůbec nebudu divit tomu, když na konci roku bude Rodina na baterky patřit mezi animáky roku. A to ne kvůli tomu, že bych podceňoval konkurenci, která do konce roku dorazí. Rodina na baterky totiž laťku nastavila dost vysoko a jde o povedený pohodový animák s výtečnou animací, skvělým humorem a zajímavými postavami. A s mopsem! Povedená podívaná, která zaručeně bude fungovat pro menší i větší diváky....... () (méně) (více)