Reklama

Reklama

Rodina na baterky

  • USA The Mitchells vs. the Machines (více)
Trailer 4

Obsahy(1)

Nesmírně talentovaná, leč trochu samotářská Katie Mitchellová je přijata na vysokou školu svých snů. Plány na odlet jí však překazí její táta Rick, svérázný milovník přírody, který rozhodne, že spolu se zbytkem rodiny Katie na vysokou školu odvezou, aby se ještě vzájemně naposledy užili. S Katie a Rickem se se na výlet vydává divoce pozitivní mamka Linda, mladší bratr Katie Aaron a roztomile vypasený psík Monchi. Plány Mitchellových však překazí nenadálá vzpoura spotřebičů, neboť všude po světě se proti lidem vzbouří elektronická zařízení, která mají lidé tak rádi, od mobilních telefonu po nejnovější modely osobních robotů. Za pomoci dvou porouchaných, ale za to přátelských robotů, se musí Mitchellovi vypořádat se svými problémy, spojit síly a zachránit svět. (Falcon)

(více)

Videa (3)

Trailer 4

Recenze (371)

Nin 

všechny recenze uživatele

Road movie o rodince, kterou uprostřed cesty potká robo-apokalypsa. Ulítlý, ale také místy pořádně dojemný animák o sociálních sítích, filmařině, moderních technologiích, ale především o rodině a dospívání. Hodně se mi líbilo, jak jsou všechna tato témata zpracovávna bez předsudků. Například žádné "sociální sítě = zlo", "nekoukat do mobilu = dobro". Film je nejen dobře vymyšlený scenáristicky, ale je i vyšperkovaný vizuálně. Když je ve scéně hlavní hrdinka, co ráda točí krátká videa, tak jsou i její scény najednou plné filtrů a tzv. "stickers". Mitchells vs the Machines má také sympatické a výborně vymyšlené postavy, které slušně unikají různým stereotypům. Celkově film působí svěže, neokoukaně a správně moderně. A celkově je to taky naprostá pecka. (9/10) ()

agentmiky 

všechny recenze uživatele

Na tenhle animák jsem se dost těšil, přece jen za ním stojí ta samá jména, která vyprodukovala před třemi lety toho skoro bezchybného Spidermana. Nechci říct, že jsem zklamaný, to rozhodně ne, na druhou stranu mi k nějakému perfektnímu zážitku chybělo pár věcí. Musím bezesporu pochválit audiovizuální styl, ten je vskutku vynikající, v rámci technického zpracování nemám sebemenší výtku. Postavy jsem si taktéž oblíbil, za mě vede asi taťka nadabovaný Bohdanem Tůmou, na druhou stranu ten jejich pes měl taky něco do sebe, objevoval se v asi těch nejzábavnějších momentech...takže je to dost těžký výběr :D (celkově CZ dabing film vylepšuje po všech stránkách, kvalitní překlad všech replik). Ale ten příběh mě tolik nechytl. Sem tam autoři hodí chytře promyšlenou hlášku a tak, člověk se zasměje, to jo, ale z té zápletky točící se kolem robotí apokalypsy nejsem nikterak odvařený. Pořád se ale jedná o nadstandardní počin, z kterého budou vaše ratolesti u vytržení, to si dokážu živě představit. Za mě poctivých 7/10 ()

Reklama

marhoul 

všechny recenze uživatele

Briskní, vtipné, inteligentní, našlapané, originální, výborná animace, fičelo, jako namydlené, děti naprosto nadšené, my rodiče jsme se skvěle bavili také, výbuchy smíchu se nedají sečíst, jediné minus: neviděno na velkém plátně, ale nevadí. Vynikající v každém detailu, tolik sympatického humoru se v animáku už dávno neurodilo. Plný počet, snad potřeštěná rodinka potěší mnoho vyprahlých, filmových duší! ...ten pes.. :))))) ()

Eliott 

všechny recenze uživatele

Senzační a vtipná rodinná komedie, jejíž největší vadou je konec. Konec, který náhle začíná být zcela neuvěřitelný a postupně popírá veškeré zákony, které si předtím sám stanoví. Další slabinou je, že když dílo srovnám například s Reya and Last Dragon, film který jsem viděl zhruba v tom stejném týdnu, tak je to poměrně zapomenutelná komedie, kterou již nepotřebuji vidět znovu. Není to tak pěkné na pohled, ale vidět se to dá a vlastně jsem se i docela pobavil. Největším kladem však zůstává šilhavý pes, který se svými výstelky postará o 80% zábavy. Zbytek šel pravděpodobně na účet lidským robotům. Hodnocení asi odpovídá. 75% ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Co do scénáře není "Rodina na baterky" nikterak novátorská, pouze v rámci předvídatelného vyprávění zůstává solidně funkční. Hlavní přednosti filmu ale spočívají v jeho vizuální stránce a v tom, jak řeší, respektive překonává esenciální problémy počítačové animace. Animace se pohybuje mezi dvěma póly (hyper)realismu a abstrakce. Nejlepší animátoři dokáží ve své tvorbě spojit realističnost a stylizaci do funkčního celku. Třeba mistrovské grotesky Chucka Jonese sice pracují s tím, že porušují fyzikální zákony, ale současně esenciálně využívají fyzičnost a fyzikální logiku ve všem od pádu kovadliny po sebemenší gesta postav. Jones vytvořil postavy současně celistvé a soudržné, ale také ohromně flexibilní a chaotické, protože mu to umožňovalo médium klasické animace. S nástupem a dominancí počítačové animace, která pracuje s virtuálními modely, lépe řečeno loutkami s pevnou kostrou, se sice proces práce urychlil a zefektivnil, ale také přišel o svou expresivitu. Alespoň to platí pro oblast mainstreamové celovečerní animace, kde hlavní trendy udával průkopnický Pixar, jehož cílem bylo dosáhnout maximální fotorealističnosti. Paralelně s jeho mílovými kroky v tomto směru kráčelo studio Sony Animation, které naopak (vedle výdělečných franšíz) hledalo cesty, jak v rámci všemi užívané technologie přijít s něčím novým, a hlavně jak do počítačové animace navrátit stylizaci a nerealističnost. "Rodina na baterky" navazuje nejen na revoluční zjevení "Spider-Man: Paralelní světy" ale právě že i jeho méně očividné, ale vývojově zásadní předchůdce -  na cartoonově stylizované 3D animáky "Hotel Transylvánie" a "Zataženo, občas trakaře" i na první experiment studia, found footage animák "Divoké vlny". Zatímco "Paralelní světy" se sice v porovnání s dobovou celovečerní animací nevídaně rozkošatily, pořád zůstávaly svázané estetikou a výrazovými prostředky komiksů. v "Rodině na baterky" padají jakékoli hranice a nastupuje ještě odvázanější styl, který tentokrát už otevřeně odkazuje k onlinové tvorbě, a to nejen na YouTube, ale hlavně na mladších platformách s vestavěnými kreativními a expresivními nástroji jako Instagram a TikTok. Na projektu je znát, že jeho tvůrčí tým věkově sahá od čtyřicátníků až po čerstvé absolventy uměleckých škol, kterými se to hemží v oddělení animace, storyboardů a vizuálního designu. Když si k popisu výsledku pomůžeme referencemi, uvidíme zde expresivní barevnost "Speed Racera", světelný design "Tron: Legacy", ztřeštěnou fyzickou výrazovost i metažánrově sebereflexivní hravost "Gumballova úžasného světa" a to vše ještě přetaženo vrstvo stickerů, emoji a memů  právě ze jmenovaných sociálních sítí. Na rozdíl od jiných filmů, které se snaží nějak do sebe pojmout znakové výrazové prostředky internetu ale zdejší tvůrci jen zřídka využívají existující zdroje a naopak přicházejí s vlastními emoji v podobě osobitých čmaryků. Nad to si navíc tvůrci vytyčili cíl, že 3D animace má vypadat jako malované referenční obrázky s jejich charakteristickou barevností a malovaným stínováním. V tomto směru hodně velkou cestu prošlapal již celovečerák "Klaus", ale tady se pracuje s úplně jinou a mnohem sofistikovanější technologií malovaného stínování i dynamických okrajových linek. To vše pak slouží k posílení dojmu "kreslenosti", který také animátorům rozvazuje ruce v tom, jaké divočiny si mohou dovolit při kreativním zpracování jednotlivých akčních, melodramatických i komických momentů. Některé diváky navyklé na nesmyslnou pseudo-realističnost animovaných blockbusterů tak "Rodina na baterky" bude iritovat svou schizofrenií v neustálém frenetickém přepínání mezi vážností a cartoonovou nespoutaností, dynamickou fyzičností a naprostým výsměchem fyzice i mísením dramatického patosu s nezřízenou imaginací. Jiní si film zamilují právě díky tomu, že boří jednolitý styl animovaných blockbusterů a navrací do něj ztřeštěnost a kreativitu, která konečně není spoutána technologií. () (méně) (více)

Galerie (17)

Zajímavosti (27)

  • Jde o první exkluzivní film společnosti Netflix od společnosti Sony Animation. (LUKICKK)

Související novinky

NEJ filmy a seriály roku dle žebříčků ČSFD

NEJ filmy a seriály roku dle žebříčků ČSFD

30.12.2021

Rok 2021 proběhl z hlediska kinematografie v o něco menší nejistotě než rok 2020, kdy byly v důsledku virové epidemie zavírány kinosály a filmové premiéry se houfně odsouvaly, což trvalo až do… (více)

Oscarová Olivia Colman se připojuje k Marvelu

Oscarová Olivia Colman se připojuje k Marvelu

20.04.2021

Herečka Olivia Colman (Favoritka, The Father) se letos uchází o svého druhého Oscara, má za sebou taky čerstvě druhou sérii seriálu Koruna, v němž ztvárnila královnu Alžbětu II., a rovněž nadabovala… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno