Reklama

Reklama

Rodina na baterky

  • USA The Mitchells vs. the Machines (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Nesmírně talentovaná, leč trochu samotářská Katie Mitchellová je přijata na vysokou školu svých snů. Plány na odlet jí však překazí její táta Rick, svérázný milovník přírody, který rozhodne, že spolu se zbytkem rodiny Katie na vysokou školu odvezou, aby se ještě vzájemně naposledy užili. S Katie a Rickem se se na výlet vydává divoce pozitivní mamka Linda, mladší bratr Katie Aaron a roztomile vypasený psík Monchi. Plány Mitchellových však překazí nenadálá vzpoura spotřebičů, neboť všude po světě se proti lidem vzbouří elektronická zařízení, která mají lidé tak rádi, od mobilních telefonu po nejnovější modely osobních robotů. Za pomoci dvou porouchaných, ale za to přátelských robotů, se musí Mitchellovi vypořádat se svými problémy, spojit síly a zachránit svět. (Falcon)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (372)

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

I loved every freakin' second of it... Film roku! Animák dekády! Nejlepší film z Netflixu! a Instantní klasika, KULT a Masterpiece! Po skončení mě málem odvezli na chirurgii spravit si čelist. Neskutečný zážitek. Film se zaměřuje na potrhlou, bláznivou a sympatickou rodinku, která uprostřed Robotí Apokalypsy je na rodinném výletě, zatímco unášejí lidi a pomalu končí svět. Výborný a originálně podaný nápad začínající apokalypsy o elektrických spotřebičích, které se zblázní. Celou show si pro sebe krade samozřejmě pes, pardon chtěl jsem říct chleba! ale výborný je i otec, jakožto správný kutil a správný chlap ( hodně 40cátníků se v něm uvidí) a samozřejmě potěší 2 porouchaní roboti jako přírůstci do party, kteří opět celou show ještě pozdvihli. Syn s dcerou jsou taky slušní, ale za ostatními trochu zaostávají a mamča, ta se na konci promění v regulérního Assassina, ze kterého jde až Respekt! Má to nádhernou až "komiksovou" stylizaci, skvělou hudbu, pořádnou nálož popkulturních odkazů, ale i odkazů na technologii, rodinu, americké společnosti a mnoho dalšího. Potěší i samotná akce ( Battle v obchodním středisku s oživlými elektrospotřebiči má skoro až hororovou atmošku!!) a velkolepé finále je samozřejmě úžasné. Největším plusem je však bezpochyby humor, který je zde servírován v takové míře, že si nepamatuji film, kdy bych se smál vyloženě nonstop bez přestávek. Ukrutná nálož, kde jsem byl zklamaný, že je už konec a chtěl jsem ještě víc. Hned bych chtěl sequel, prequel, spin off cokoliv! Více projekcí nutných, hodně humoru a detailů je zde v pozadí a je nemožné vše napoprvé vstřebat, je tu toho fakt hodně. Silné, dojemné, neskutečně vtipné, hravé, kreativní, inteligentní, poutavé, napínavé a dech vyrážející. Jo takoví jsou Mitchellovi! A já je doporučuji s naprostým nadšením úplně všem. 10/10. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Pro mě asi nejinovativnější animák poslední doby a po V hlavě další generační krok rp animáky. Ne s přesahem tématu jako u zmíněného Pixaru, ale v přístupnosti a moderním pojetí, kdy forma a vtípky jsou v symbióze a v mnoha případech se animák propojuje se svými předobrazy (zrovna ten Tron především Legacy tu je jasný i po stránce vazby hudby a obrazu v poslední části filmu). Navíc mě tenhle humor fakt bavil, protože téma "nepochopeného dítěte v rodině" je super univerzální a pro mě velmi sympatický. Za mě jsem se ani tak dlouho nezasmál, jako tady a třeba finální pes na kapotě je prostě super. ()

Reklama

SonGokussj 

všechny recenze uživatele

Jedna hvězda je vyloženě za grafiku, která je zde famózní. A to většinou za grafiku hvězdy nedávám. Vše ostatní však naprosto nezáživné, nudné, infantilní, už u poloviny filmy jsem nemohl udržet pozornost a vyloženě jsem vzdychl, že mi schází ještě další půlka, ... Děje se tam toho hrozně moc za neskutečně krátký čas, jde tam vidět důraz na detaily, art style je opravdu úžasný. Ale tím to prostě končí... Nic jiného nedovedu vyzdvihnout... Bohužel :-/ Normálně bych dal 2*, ale pokud bych to někomu doporučil, tak možná pro příklad, jak se dá udělat kreativita a přenést do animace. Grafický skvost bez špetky duše, komedie, příběhu a smyslu. Yawn... 45 % ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Co do scénáře není "Rodina na baterky" nikterak novátorská, pouze v rámci předvídatelného vyprávění zůstává solidně funkční. Hlavní přednosti filmu ale spočívají v jeho vizuální stránce a v tom, jak řeší, respektive překonává esenciální problémy počítačové animace. Animace se pohybuje mezi dvěma póly (hyper)realismu a abstrakce. Nejlepší animátoři dokáží ve své tvorbě spojit realističnost a stylizaci do funkčního celku. Třeba mistrovské grotesky Chucka Jonese sice pracují s tím, že porušují fyzikální zákony, ale současně esenciálně využívají fyzičnost a fyzikální logiku ve všem od pádu kovadliny po sebemenší gesta postav. Jones vytvořil postavy současně celistvé a soudržné, ale také ohromně flexibilní a chaotické, protože mu to umožňovalo médium klasické animace. S nástupem a dominancí počítačové animace, která pracuje s virtuálními modely, lépe řečeno loutkami s pevnou kostrou, se sice proces práce urychlil a zefektivnil, ale také přišel o svou expresivitu. Alespoň to platí pro oblast mainstreamové celovečerní animace, kde hlavní trendy udával průkopnický Pixar, jehož cílem bylo dosáhnout maximální fotorealističnosti. Paralelně s jeho mílovými kroky v tomto směru kráčelo studio Sony Animation, které naopak (vedle výdělečných franšíz) hledalo cesty, jak v rámci všemi užívané technologie přijít s něčím novým, a hlavně jak do počítačové animace navrátit stylizaci a nerealističnost. "Rodina na baterky" navazuje nejen na revoluční zjevení "Spider-Man: Paralelní světy" ale právě že i jeho méně očividné, ale vývojově zásadní předchůdce -  na cartoonově stylizované 3D animáky "Hotel Transylvánie" a "Zataženo, občas trakaře" i na první experiment studia, found footage animák "Divoké vlny". Zatímco "Paralelní světy" se sice v porovnání s dobovou celovečerní animací nevídaně rozkošatily, pořád zůstávaly svázané estetikou a výrazovými prostředky komiksů. v "Rodině na baterky" padají jakékoli hranice a nastupuje ještě odvázanější styl, který tentokrát už otevřeně odkazuje k onlinové tvorbě, a to nejen na YouTube, ale hlavně na mladších platformách s vestavěnými kreativními a expresivními nástroji jako Instagram a TikTok. Na projektu je znát, že jeho tvůrčí tým věkově sahá od čtyřicátníků až po čerstvé absolventy uměleckých škol, kterými se to hemží v oddělení animace, storyboardů a vizuálního designu. Když si k popisu výsledku pomůžeme referencemi, uvidíme zde expresivní barevnost "Speed Racera", světelný design "Tron: Legacy", ztřeštěnou fyzickou výrazovost i metažánrově sebereflexivní hravost "Gumballova úžasného světa" a to vše ještě přetaženo vrstvo stickerů, emoji a memů  právě ze jmenovaných sociálních sítí. Na rozdíl od jiných filmů, které se snaží nějak do sebe pojmout znakové výrazové prostředky internetu ale zdejší tvůrci jen zřídka využívají existující zdroje a naopak přicházejí s vlastními emoji v podobě osobitých čmaryků. Nad to si navíc tvůrci vytyčili cíl, že 3D animace má vypadat jako malované referenční obrázky s jejich charakteristickou barevností a malovaným stínováním. V tomto směru hodně velkou cestu prošlapal již celovečerák "Klaus", ale tady se pracuje s úplně jinou a mnohem sofistikovanější technologií malovaného stínování i dynamických okrajových linek. To vše pak slouží k posílení dojmu "kreslenosti", který také animátorům rozvazuje ruce v tom, jaké divočiny si mohou dovolit při kreativním zpracování jednotlivých akčních, melodramatických i komických momentů. Některé diváky navyklé na nesmyslnou pseudo-realističnost animovaných blockbusterů tak "Rodina na baterky" bude iritovat svou schizofrenií v neustálém frenetickém přepínání mezi vážností a cartoonovou nespoutaností, dynamickou fyzičností a naprostým výsměchem fyzice i mísením dramatického patosu s nezřízenou imaginací. Jiní si film zamilují právě díky tomu, že boří jednolitý styl animovaných blockbusterů a navrací do něj ztřeštěnost a kreativitu, která konečně není spoutána technologií. () (méně) (více)

Stanislaus 

všechny recenze uživatele

Terminátorská vzpoura strojů po mitchellovsku - s (daleko) nižším ratingem, ale o to větší porcí (ne)všední zábavy. Rodina na baterky - podobně jako Spider-Man: Paralelní světy - zaujme a ohromí neokoukanou animací, která v sobě mísí i hrané sekvence a různé animované formáty. Základní příběhová kostra o záchraně světa není nic nového, avšak nápaditě využitá animace, ale i způsob vyprávění povznáší snímek z prvoplánového průměru. Člověk sice tuší (i ví), jak to celé skončí, i tak jsem se ale nechal pobavit a dojmout příběhem o extrémně šáhlé rodince, již stmelila technologická apokalypsa. Nejvíce mě rozesmál "prasopsí bochník" Monchi a otcova konfrontace s internetem. Slabší čtyři hvězdičky! ()

Galerie (17)

Zajímavosti (27)

  • Otec navrhne, že po zastavení vzbury robotov a záchrane ľudstva pôjdu ako rodina najesť sa do podniku. To odkazuje na potitulkovú scénu z Avengers: Pomstitelia (2012), kde hrdinovia po zastavení invázie mimozemšťanov urobia to isté. (ČSFD)
  • V čase 1:32:00 se Katie zachytí za kraj budovy, ale v dalším záběru (1:34:00) Katie leží dole pod budovou. (Ondra.Simmer)
  • Píseň, kterou si několikrát v průběhu filmu společně zpívá tatínek Rick s dcerou Katie, je T.I. ft. Rihanna – „Live Your Life“. (Marcos22)

Související novinky

NEJ filmy a seriály roku dle žebříčků ČSFD

NEJ filmy a seriály roku dle žebříčků ČSFD

30.12.2021

Rok 2021 proběhl z hlediska kinematografie v o něco menší nejistotě než rok 2020, kdy byly v důsledku virové epidemie zavírány kinosály a filmové premiéry se houfně odsouvaly, což trvalo až do… (více)

Oscarová Olivia Colman se připojuje k Marvelu

Oscarová Olivia Colman se připojuje k Marvelu

20.04.2021

Herečka Olivia Colman (Favoritka, The Father) se letos uchází o svého druhého Oscara, má za sebou taky čerstvě druhou sérii seriálu Koruna, v němž ztvárnila královnu Alžbětu II., a rovněž nadabovala… (více)

Reklama

Reklama