Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Praha třicátých let minulého století. Do nabité tramvaje nastupuje mladá hezká dívka. Rázem upoutá pozornost mládence, který nejen oceňuje dívčin půvab, ale hlavně se snaží nenápadně ukrást její kabelku. A tak se seznamujeme s jednou z hlavních postav filmu Smrt černého krále, s podvodníkem, kapsářem a vůbec podivnou existencí Josefem Kořínkem alias Pépim. Kromě něj je příběh zalidněn dalšími postavičkami z pražské periferie. Ve filmu pochopitelně nechybí ani rozšafný rada Vacátko a jeho nerozluční vyšetřovatelé Brůžek a Bouše. Mají smutnou povinnost - vypátrat vraha inkasisty Krále, jenž byl nalezen mrtev a jenž cestou z banky přišel o sumu, která by mohla zajímat spoustu lidí z jeho okolí... Námětem k filmu se stala povídka "Otec Goriot ze Záběhlic" z knihy povídek Jiřího Marka "Panoptikum hříšných lidí". Vedle představitelů populární pražské mordparty pana Vacátka - Jaroslava Marvana, Josefa Bláhy a Josefa Vinkláře - se ve filmu setkáte s Vlastimilem Brodským, Stanislavem Fišerem, Janou Brejchovou, Josefem Somrem a Antonií Hegerlíkovou. Uslyšíte i několik "staropražských" písniček Zdeňka Lišky a Vladimíra Síse v interpretaci Věry Nerušilové. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (134)

evangelik 

všechny recenze uživatele

Dobrá detektivka. Dojem mi kazí můj "neoblíbenec" Ota Sklenčka - na ten jeho hlas jsem trochu alergický. Taky jsem pozdvihl obočí, když insp. Brůžek na konci říká, že by se ty peníze snad měly rozdat chudejm. Jojo, fabrikanti s nima čachrujou - tedy zabavit a fabriku taky. To komunisti opravu uměli... ()

BosMutus 

všechny recenze uživatele

Výborný celovečerní film s radou Vacátkem a ostatními pány ze čtyřky. Je zde hodně postav, přičemž každá z nich má v příběhu svoji nezastupitelnou funkci a na každé ulpívá stín podezření. Tradičně znamenitý Marvan, Bláha a Vinklář, ale též Fišer, Somr a hlavně mladý Čepek. B Nejvíc se mi líbil onen již někým zmíněný sociálně kritický podtón – firma Globus, která jde do kytek se snaží fúzí oddálit svůj konec, přičemž Berger sr. dá místo toho přednost kartám, Berger jr. se chce zařídit podle sebe a vyjukaný prokurista Hrádek si chce taky utrhnout nějaký ten ždibec... povedená partička. Na druhé straně taky neméně vydařená partička: Vycpálek, tehdejší taxikář a dacan od koní, študent "Pépi Kapsa", zelinář Kopečný či alkoholem odrovnaný bývalý koncertní mistr Franz Florián. Třídní rozdíly dobře vystiženy – jednání prokuristy vůči inkasistovi Královi, jiná volba slov Vacátka, když mluví s továrníkem či nějakým obyčejným člověkem – naštěstí ne přístup, chování podřízených vůči představeným apod. Kulisy zdevastovaných dělnických čtvrtí a všudypřítomná bída nemá od zachycení odvrácené tváře první republiky příliš daleko. Pokladník Král, zvláštní to patron, je v podání pana Brodského naprosto uvěřitelný. Scény při kterých se chystá ke svému plánu a rozmlouvá naposled s lidmi a známými, které, jak ví, už nikdy nepotká, mají až mrazivý nádech. Ten smutný pohled v očích znavených nemocí a mizerným životem, tu odevzdanost v hlase a dojem celkové sešlosti by, myslím, dovedl zahrát stejně obstojně jen málokdo. Paralela se skutečným koncem pana Brodského napadne asi každého. Liškova hudba je zde přenádherná. ()

Reklama

lekr 

všechny recenze uživatele

Nejslabší film s radou Vacátkem. Zbytečně dlouhé, nevtipné, nenapínavé. Většinu snímku jsem se nudil. Navíc víc než čtvrt filmu se rada Vacátko se svou partou ani na plátně neobjevil a já jsem byl nucen poslouchat rádoby smutný trachtát o životě a smrti rodinou zbídačeného inkasisty, který by se dal stáhnout do pěti minut. Zkrátka a dobře, Sequens tentokrát zklamal. ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Tak předně bych byl rád, kdyby se konečně v Česku naučili rozeznávat žánr detektivka a krimi. U kriminálních příběhů známe pachatele a sledujeme, jak ho kriminalista odhaluje. U detektivky pachatele neznáme a tak můžeme do poslední chvíle tipovat, kdo jím je. A u Hříšných lidí, ať už se jedná o seriál či filmy, jde jen a pouze o detektivky. A pokud mohu soudit, tak ze čtyř detektivních filmů z kolekce Hříšných lidí města pražského, je tento film vůbec nejlepší. Jednak se mi nejvíc líbila hudba. Ta nejlépe ze všech filmů navozuje atmosféru té doby. Pak tady máme opět skvělé herce a tím pádem herecké výkony, ale to se týče všech filmů. Tady vše ještě podtrhuje skvělý pan Kemr, Somr a Brodský. Mě se ale stejně nejvíc líbil pan Fišer, který už skvěle zahrál v jedné epizodě seriálu. No a pak je tady to úžasné rozuzlení. Vraždit mohli všichni, ale nakonec nevraždil nikdo. Což není do poslední chvíle jasné. Takže překvapivá pointa. A když si k tomu přičtu legendární mordpartu a ještě lepšího pana Marvana, pak mi z toho vychází jasné hodnocení. Zkrátka a dobře, když mi v hlavě proběhnou české detektivní, ale opravdu myslím detektivní filmy, ne kriminálky, tak se jedná o jeden z nejlepších. A ještě malá poznámka. V zajímavostech o filmu, konkrétně v odkazu Chyby ve filmu, je uvedeno, že ve 35. minutě filmu jde vidět panelák. Není tomu tak. Panelák vidět můžete, ale přesně v čase 14.27! ()

filmmovier 

všechny recenze uživatele

Přestože se stopáž šplhá ke dvěma hodinám, je Smrt černého krále nejlepším filmovým případem party rady Vacátka. I přes tradičně banální zápletku, tento film překvapivě nepůsobí nijak natahovaně. Jsou tu všechny klasické přísady - magická atmosféra staré Prahy, fantastické herecké výkony (tradičně vynikající Marvan a Standa FIšer ve své nejlepší roli), úžasná hudba (nádherná píseň je tentokrát opravdu překrásná a moc se neopakuje, čímž pádem nezačne lízt na nervy) a závěrečné rozluštění za pomoci šachových figurek je špičkové. Přenádherná tečka za érou rady Vacátka. Tentokrát je to skoro na pět hvězd, ale seriál je seriál. 85%. ()

Galerie (9)

Zajímavosti (10)

  • Panelák je v pozadí vidět i při scéně, kdy se Král (Vlastimil Brodský) vrací s penězi a udělá se mu nevolno. V tu chvíli kamera zabere Standu Kopečného (Jaroslav Moučka) a domek. Za domkem vykukuje poměrně velký kus paneláku. (jis)
  • Režisér Sequens vzpomínal, jak se měl točit pohřeb. Jenže den před natáčením nebyl na hřbitově ani jeden hrob vykopaný a tak přes noc požádal kolegy ze štábu a za láhev rumu mu ten hrob vykopali. (cariada)

Reklama

Reklama